מצליח, לא רק על המגרש: כמה שווה ג'ובאני רוסו?

הכוכב הקרואטי שהגיע לישראל לפני יותר מ-20 שנה הפך מכדורגלן מצליח לדמות אהודה בישראל • מקמפיינים פרסומיים גדולים, דרך תוכניות ריאליטי ועד לעסקים משותפים עם אשתו מאיה - רוסו צבר הון המוערך בעשרות מיליוני שקלים • כיום, בגיל 52, הוא ממשיך להרחיב את האימפריה העסקית שלו

ג'ובאני רוסו. צילום: עמי שומן

אין הרבה שחקנים זרים שהגיעו לכדורגל הישראלי והחליטו להשתקע בארץ לצמיתות. לצד שמות כמו שורה אובארוב, גוסטבו בוקולי ומיגל ויטור, הקרואטי ג'ובאני רוסו, שחוגג היום (ראשון) יום הולדת 52, הפך מזמן לישראלי לכל דבר יחד עם אשתו מאיה פישל ובנם המשותף. רוסו לא רק השתלב בחברה הישראלית, אלא הפך לאחד האנשים המוכרים והמשפיעים בישראל גם מחוץ לכר הדשא, כשהוא מככב לא פעם בקמפיינים גדולים לצד אשתו.

הדרך להצלחה של רוסו החלה במגרשי הכדורגל. הקרואטי, שגדל בספליט, הגיע להפועל חיפה שם שיחק במשך שלוש עונות מוצלחות. בתקופתו בקבוצה זכה באליפות בעונת 1998/99 והיה לזר הראשון שנבחר לשחקן העונה. באותה תקופה, הרוויח רוסו מעל 100 אלף דולר לעונה - סכום נאה לאותם ימים.

ב-1999 עבר רוסו, יחד עם המאמן אלי גוטמן, לבית"ר ירושלים, שם זכה לשכר משמעותי של 2 מיליון שקלים לעונה כולל מענקים. לאחר עונה אחת בבירה, נמכר למכבי חיפה תמורת 260 אלף דולר. בחיפה חתם על חוזה לשלוש שנים עם שכר של כ-450 אלף דולר לעונה. בהמשך דרכו הפתיע כשהצטרף לפרויקט ה"גלאקטיקוס" של מכבי תל אביב, שם המשיך להרוויח סכומים דומים של כחצי מיליון דולר לעונה.

ג'ובאני רוסו, צילום: מאור אלקסלסי

בשנת 2002 ביקש רוסו מעמד קבע בישראל, אך נדחה. רק ב-2005 קיבל את המעמד המיוחל. במקביל לקריירת הכדורגל המצליחה, החל רוסו לבנות את האימפריה העסקית שלו. ב-2004 נבחר להוביל את הקמפיין של מותג הטיפוח "ZIRH", קמפיין בשווי כ-400 אלף דולר, כשחלק משמעותי מהסכום היווה את שכרו.

הקריירה הטלוויזיונית של רוסו החלה לפרוח ב-2015 עם השתתפותו ב"גולסטאר", שם הרוויח מעל 100 אלף שקל עבור חודש וחצי של צילומים. ב-2017 השתתף עם אשתו בתוכנית "זוג מנצח VIP" והגיע למקום השני. השיא הגיע ב-2019 כשזכה ב"הישרדות" והרוויח מיליון שקל לפני מיסים.

השנים 2019-2021 היו שיא בקריירה העסקית שלו. מיד לאחר "הישרדות" הוביל קמפיין לטבק וקמפיין של חברת "טרה" למוצרי שוקו, עם הכנסה מוערכת של מעל חצי מיליון שקל. ב-2020 הופיע במספר קמפיינים לצד אשתו, בהם קמפיין ל"שמרת הזורע" בשווי כמיליון שקל, וקמפיין ל-"MY SLEEP" בשווי של מעל מיליון שקל. הזוג גם היה חלק מקמפיין משמעותי לחברת "אינובה" המשווקת חומצות אורגניות.

גם מאיה פישל רוסו הפכה לאשת עסקים מצליחה בשנתיים האחרונות. היא פתחה מתחם פילאטיס שנמכר כעבור שנתיים, והפכה לאשת נדל"ן עם מספר פרויקטים בישראל ובחו"ל.

על פי הערכות של אנשי מקצוע בתחום הפרסום, רוסו שווה היום עשרות מיליוני שקלים, שנצברו מהקריירה בכדורגל ומעבודתו בתחום הפרסום והריאליטי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'ובאני רוסו ואשתו מאיה. מככבים בקמפיינים ובריאליטי, צילום: צ'ינו פפראצי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר