השחקנים השתנו, החוק נשאר: ברק בכר מנסה למנוע משבר במכבי חיפה

רצף של שני הפסדים אינו דבר שזר למאמן הירוקים • כשזה קרה לו בקדנציה הקודמת הוא התאושש מהר, אלא שמאז האליפויות הסגל התחלף ברובו • בכר מתמודד שוב עם אותו האתגר - אך בתנאים שונים • הערב הוא פוגש את הפועל חדרה

ברק בכר. גם הוא יכול להיות אופטימי. צילום: מאור אלקסלסי

מכבי חיפה מגיעה למשחק מול הפועל חדרה אחרי שני הפסדים רצופים ובידיעה שכל תוצאה מלבד ניצחון תייצר משבר מקצועי במועדון. המאמן ברק בכר הובא כדי להחזיר את האליפות לכרמל, ובתור מי שזכה בשלוש אליפויות רצופות כמאמן הירוקים, המצב הנוכחי מוכר לו היטב. בעונתו הראשונה בחיפה היו לו 13 נקודות אחרי שבעה מחזורי ליגה וכך היה גם בעונה השנייה, שתיהן הסתיימו עם צלחת. בעונה השלישית הנתון היה מעט טוב יותר, עם 15 מתוך 21 נקודות בפתיחת הליגה, כל זאת תוך כדי שלב הבתים בליגת האלופות.

בתוך חדר ההלבשה, מעידים כי "ברק בכר לא מראה סימני לחץ, אבל מבהיר לכל מי שצריך שהוא רוצה לראות כדורגל ותוצאות טובות יותר". בכר מנהיג גם העונה את "חוק 24 השעות". המשמעות היא שיש לקבוצה יממה אחת להירגע ולהכיל ניצחונות, אך גם הפסדים. התפיסה בצוות המקצועי היא שזה המפתח כדי להוריד לחץ מהשחקנים ולאפשר להם הכנה מנטלית טובה יותר למשחק הבא.

כעת, מכבי חיפה מגיעה למפגש מול הפועל חדרה עם שני הפסדים רצופים בליגה, משהו שקרה רק פעמיים בשלוש העונות בהם חיפה ובכר זכו באליפות. בעונה הראשונה, אחרי הפסדים בדרבי ולהפועל כפר סבא, הגיעו תשעה ניצחונות בעשרה משחקים. בעונה השנייה, הגיעו מפלות מול הקבוצות בפלייאוף העליון וחשש מאיבוד התואר, אלא שאחרי שני הפסדים להפועל באר שבע ומכבי תל אביב בפלייאוף העליון מכבי חיפה ידעה לנצח 0:3 את בני סכנין ו-0:4 את מכבי נתניה כדי לזכות באליפות. בעונת האליפות השלישית, אחרי כל הפסד הגיע ניצחון. הקפטן דאז, נטע לביא, העיד בזמן אמת ש"יש חדר הלבשה חזק שיודע לקום אחרי הפסדים ומבין את היכולות המקצועיות שלו".

ברק בכר. שוב אותו האתגר, צילום: אלן שיבר

אלא שההבדלים מאז ברורים. מכבי חיפה של עונות האליפות הייתה קבוצה מחוברת עם שחקנים שמכירים האחד את השני. העונה בכר בנה קבוצה חדשה עם לא פחות משמונה שחקני רכש חדשים (כולל דיא סבע שחזר אחרי חצי עונה בדובאי). מקבוצה עם שחקנים זרים שמכירים את השיטה והמטליות, יש כרגע חמישה כאלה (כולל אולכסנדר סירוטה, שנחשב כישראלי אך זו עונה ראשונה שלו בישראל) שצריכים להסתגל מקצועית לסיטואציה שנוצרה, מה גם שקסנדר סברינה ומתיאס נהואל הגיעו בשלב מאוחר.

שחקנים בחיפה, מעידים כי "רק ניצחון הוא התרופה הכי טובה אחרי שני הפסדים", קלישאה חבוטה, אבל כזו שהוכיחה את עצמה בכל עונותיו של ברק בכר במועדון אותו הוא מאמן כיום. במכבי חיפה גרסת 2024/25 נותרו רק תשעה שחקנים מהסגל שידע לעצור את הסחף. מול הקבוצה של חיים סילבס, במשחק ביתי שייערך במציאות המורכבת במדינה באצטדיון טוטו טרנר, הם יצטרכו לסחוף אחריהם את כל השאר כדי לעצור את כדור השלג.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
סברינה. זו לא אותה מכבי חיפה, צילום: מאור אלקסלסי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר