יחד עם אלמוג כהן ובגיבוי אברמוב: ברק יצחקי "הפריח את השממה" בבית"ר ירושלים

המאמן עשה מהר מאוד את המעבר בין תפקידו כמנהל המקצועי במכבי ת"א לאיש על הקווים בבירה • בשיתוף פעולה עם כהן והבעלים הוא מביא לדשא את העקרונות שלו, והתוצאות בהתאם • שחקן העבר והפרשן מישל דיין מתאר את ההצלחה: "לא היה דבר כזה בקבוצה"

ברק יצחקי. בית"ר ירושלים במקום טוב. צילום: אלן שיבר

אחד הרגעים הקשים של ברק יצחקי כמנהל המקצועי של מכבי ת"א היה במשחק הביתי של הקבוצה מול סקציה נס ציונה. יצחקי ספג שריקות בוז וקללות מאוהדי קבוצתו, בזמן שהמאמן בכלל היה ולדימיר איביץ'.

האצבע הופנתה כלפיו כמי שבנה את הסגל, ובקריית שלום יש הטוענים כי המשחק הזה סימל את תחילת הסוף של יצחקי במועדון. בסוף אותה עונה יצחקי פינה את מקומו לדומיניק פרייס, וכעת, קצת יותר משנה לאחר מכן, הוא יעמוד על הקווים כמאמן בית"ר ירושלים מול המועדון שבו שימש בתפקיד המקצועי הבכיר.

יצחקי עשה את המעבר בין התפקידים מהר מאוד. בתל אביב, מול המאמנים הזרים, הוא כמעט לא התערב מבחינה מקצועית. שחקנים בקבוצה ששיחקו תחתיו, העידו: "איך אפשר להגיד למאמנים כמו איביץ' מה לעשות? לפעמים הם היו עושים דברים הפוכים מהמחשבה של יצחקי כמנהל מקצועי, אבל כשאתה למעלה ולא על הדשא אין דרך להשפיע".

ברק יצחקי וולדימיר איביץ'. החיבור לא עבד בצורה אידיאלית, צילום: אודי ציטיאט

בבית"ר ירושלים הסיפור הפוך, כמעט. בין המנהל המקצועי אלמוג כהן למאמן ברק יצחקי יש דיאלוג יומי. השניים מתחילים את היום שלהם יחד במעבר מהיר לגבי צורת האימונים והדרך שבה הקבוצה משחקת.

בבית"ר כהן אמנם אומר את דעתו ומייעץ, אבל מאפשר ליצחקי חופש מוחלט בהחלטות על הדשא. "זה שבבית"ר יש מנהל מקצועי כמו אלמוג כהן, מנטרל לברק הרבה כאבי ראש בבניית הסגל", סיפר פרשן "רדיו ירושלים" מישל דיין, שחי את הכדורגל בבירה ועוקב מקרוב אחר הנעשה בבית"ר.

"אני רואה את הסנכרון בעבודה ביניהם. הם יכולים להיות צוות מנצח. מדובר בשני אנשי כדורגל עם פילוסופיה זהה, התקפית, בדיוק מה שמתאים לבית"ר ירושלים. השנים שעבר ברק עם ניהול מקצועי במכבי ת"א עזרו לו מאוד. היום הוא מיישם את הדברים שהוא חשב עליהם כמנהל מקצועי, רק על הדשא. מאחוריו יש את אלמוג כהן, ויחד הם שילוב מנצח".

בבית"ר מספרים על חלוקת העבודה ושיתוף הפעולה. זה החל בהחלטה של אלמוג כהן להביא את ירין לוי ממכבי חיפה, וברק יצחקי, שצפה בו באימונים, לא חשש לתת לו לשחק. בהמשך כהן ניצל את קשריו כדי להביא זרים טובים, ובצוות המקצועי של הצהובים־שחורים הודו כי "יצחקי העריך את הבחירה הטובה, כי הוא יודע היטב במה זה כרוך".

"ברק יצחקי ואלמוג כהן יכולים להיות צוות מנצח", צילום: אורן בן חקון

לכל אלה יצחקי מנסה להכניס דגשים התקפיים, וכהן דוחף לכך. "זה תפור עליו ומתאים לו", מסביר דיין, "הוא מביא את הדרך והעקרונות שלו; להביא את ירין לוי, או את פטריק טוומאסי שבקושי שיחק בפאפוס, להפריח מחדש את טימו מוזי שהפך פתאום שחקן אחר, דור מיכה מצוין, עדי יונה לידו. המהלך עם מירון ג'ורג' שעזרו לו לרדת במשקל והרוויחו אותו, כולם פורחים וזו ראייה של אנשים שמבינים הרבה בכדורגל.

"מעל כל אלה, יש את ברק אברמוב שהביא את כל מה שרצו ונתן להם לעבוד. אפשר להגיד שהפריחו בבית"ר את השממה. אני לא זוכר מתי בית"ר הביאה כמעט 30 אלף צופים לשני משחקים בתוך שלושה ימים".

אחרי הניצחון על מכבי חיפה, בבירה יש טירוף לקראת המפגש מול מכבי ת"א. במסיבת העיתונאים ברק יצחקי ניסה להימנע מתפקידו הקודם בקריית שלום. מקורביו של המאמן סיפרו כי "הראו לו את הדרך החוצה", וכי "הוא לא רצה לכפות את עצמו". דיין, מצידו, מבהיר: "אני לא חושב שיצחקי צריך להוכיח שום דבר למכבי ת"א.

"מה שהוא שאב משם ברמה המקצועית, יחד עם מה שאלמוג כהן הביא איתו - אני אומר בצורה ברורה שלא היה דבר כזה בבית"ר. "יצחקי צריך להמשיך בדרך שלו ולא לחשוב על שום דבר אחר, אם הוא פוגש קבוצה כזאת ואם אחרת. רק ככה בית"ר תמשיך בהתקדמות, והיום יש לה כל הכלים להצליח".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מישל דיין, צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר