איפה הכסף? הבעיה של מכבי תל אביב באירופה אינה מקצועית, אלא כלכלית

הצהובים עדיין לא השיגו נקודות בליגה האירופית ומבינים שמשהו חייב להשתנות כדי שיתחילו לנצח, לקבל בונוסים כספיים מאופ"א ולמזער את הנזקים • גם חוסר האפשרות לארח בישראל מכביד על המועדון

שחקני מכבי תל אביב אחרי השער מול סוסיאדד. הכסף מדבר. צילום: רויטרס

מכבי תל אביב עדיין ללא נקודות בליגה האירופית אחרי שלושה משחקים. מבחינה כלכלית, המשמעות היא שהמועדון הצהוב נותר על מענקים בסך 4.31 מיליון יורו שהכניס ערב ההעפלה לשלב הליגה. לאור העובדה כי כל משחקי הקבוצה נערכים מחוץ לישראל, כל זמן שהצהובים לא ישיגו נקודות, הדבר יפחית משמעותית את ההכנסות.

האלופה הוציאה למעלה מ-1.5 מיליון יורו עבור טיסות ובתי מלון בחו"ל, כך שהעלייה לליגה האירופית עדיין משתלמת, אבל השאלה היא, האם לטווח ארוך השחיקה המקצועית של השחקנים, ההשלכות, הפציעות וכל שאר הדברים מסביב, שווה את ההכנסות. במכבי תל אביב מבהירים, כי כמועדון גדול ששואף להישגים, אין בכלל שאלה.

המטרה של מיטש גולדהאר היא להגיע מדי שנה לשלב בתים אירופי וזה לא משנה כמה כסף ייכנס. התחרותיות וההישגיות הם השיקול הראשון, כאשר העובדה כי מכבי תל אביב היא הקבוצה הישראלית עם הכי הרבה נקודות דירוג באירופה מדברת בעד עצמה.

מיטש גולדהאר. הישגיות ותחרויות לפני הכנסות, צילום: אלן שיבר

 

אלא שבקמפיין אירופי כזה, בקריית שלום יכולים להתאכזב מכך שהמשחקים אינם מתקיימים בישראל. בקרב שחקנים, ישנו קונצנזוס על כך "שאם המשחקים היו נערכים בישראל כבר היו לנו נקודות בליגה האירופית". בנוסף, היו הכנסות אדירות מקהל, כאשר ההערכות מדברות על יותר מ-15 מיליון שקלים, סכום גדול יותר מאשר נכנס על ההעפלה לשלב הנוכחי.

בנוסף, לשחקנים שולמו מענקי עלייה בגובה של מאות אלפי יורו וגם זה יורד מעמודת ההכנסות. במבט קדימה, עבור כל ניצחון בליגה האירופית, מכבי תקבל מענק של 450 אלף יורו בעוד כל תוצאת תיקו תכניס 150 אלף יורו, כאשר נותרו עוד חמישה משחקים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לקבוצה של ז'רקו לאזטיץ' מצפות עוד משימות קשות. שני המשחקים הבאים יהיו בחוץ מול אייאקס ובשיקטאש. לאחר מכן "יארחו" בבלגרד את ריגאס סקולה מלטביה, משחק בו יהיו חייבים לייצר נקודות. השלב הראשון יסתיים במשחקים נגד בודו גלימט הנורבגית בחוץ ופורטו בבית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר