ככה קרוב, ככה רחוק: מכבי תל אביב הפסידה לריאל סוסיאדד בליגה האירופית

אחרי ההפסדים לבראגה ומיטיולן, הצהובים נכנעו 2:1 לבאסקים שנהנו משערים של פאצ'קו אחרי קרן (19) וסרחיו גומס (64) • תורג'מן צימק (82) • דוידה הורחק

שחקני סוסיאדד חוגגים את היתרון שלהם. צילום: רויטרס

 

מכבי תל אביב מביטה אל המשך הדרך בליגה האירופית בדאגה מסוימת. לצהובים אין עדיין נקודות אחרי שלושה משחקים ובהמשך עוד מצפים להם המפגשים הקשים בחוץ מול אייאקס ובשיקטאש. הזינוק של ז'רקו לאזטיץ' והשחקנים שלו לא היה מהיר מספיק וכעת, כדי להדביק את הבור שנוצר, האלופה זקוקה להרבה ניסים והתעלות שספק אם יש ביכולתה להוציא מעצמה במצב שנוצר.

גם מול ריאל סוסיאדד מכבי לא התבטלה או נראתה חלשה בצורה משמעותית. כך היה גם במשחקים נגד בראגה ומיטיולן, אבל זה הספיק רק להפסדים מינימליים ותחושת החמצה. יון פאצ'קו (19) וסרחיו גומס (64) עשו 2:0 קל יחסית, עם שערים שאסור לספוג ברמות האלה. במצבים שקבוצות בליגת העל מתקשות להבקיע, ברמות האלה אתה נשאר עם בור שקשה מאוד לצאת ממנו.

דור תורג'מן חזר מפציעה וצימק בשער יפה (81), אבל כמה דקות לאחר מכן אושר דוידה הורחק ועד הסיום הבאסקים שמרו על הניצחון שלהם. החזרה של תורג'מן ושגיב יחזקאל אלו הבשורות הטובות של לאזטיץ' מהמשחק הזה, אם כי במצב הטבלה האירופית, הליגה כרגע הופכת לזירה החשובה והמשמעותית עבור הצהובים. שם הסיכויים לעשות משהו הרבה יותר טובים ודרך הליגה עוברת הדרך לאירופה גם בעונה הבאה.

בינתיים, מכבי תל אביב עומדת לא רע בכמות הטיסות והעומס בין אירופה לליגה. הקשה עוד לפניהם, גם העומסים וזאת תהיה התמודדות שבועית בשתי חזיתות. בעבר, קבוצות ישראליות ויתרו על אירופה עם הרכבים משניים יחסית, אחרי שלושה הפסדים רצופים בליגה האירופית, יכול להיות שלאזטיץ' צריך לשקול את זה.

 

מהלך המשחק:

1: המשחק יצא לדרך.

19: שער! 0:1 לריאל סוסיאדד! מנדס העלה קרן ופאצ'קו נגח מ-5 מטרים לפינה. 

64: שער! 0:2 לריאל סוסיאדד! האורחת יצאה להתקפת מעבר מהירה, בקר העביר רוחב וסרחיו גומס כבש מ-5 מטרים.

81: שער! מכבי תל אביב מצמקת ל-2:1! דוידה הגביה כדור מדויק ותורג'מן עלה נהדר ונגח לפינה.

88: אדום למכבי! דוידה שספג כרטיס צהוב בדקה ה-74, פגע עם המרפק בשחקן יריב בטעות, קיבל צהוב שני והורחק.

שחקני מכבי ת"א לפני שריקת הפתיחה של המשחק, צילום: EPA
שחקני סוסיאדד, הערב, צילום: EPA
אוהדי מכבי ת"א, צילום: רויטרס
לאזטיץ', הערב, צילום: EPA
מדמון מול מנדס, צילום: EPA
מדמון מנסה להפריע לאוג'רד, צילום: AP
קניקובסקי נאבק בארמבורו, צילום: EPA
פרץ במאבק אווירי, צילום: EPA
רז שלמה בין שחקני סוסיאדד, צילום: EPA
סרחיו גומס חוגג את השני של סוסיאדד, צילום: רויטרס
פטאצ'י מול חאבי לופס, צילום: AFP

הרכבים:

מכבי תל אביב: רועי משפתי, סתיו למקין, נמניה סטואיץ', רז שלמה, אופיר דוידזאדה, איסוף סיסוקו, עידו שחר, גבי קניקובסקי, ווסלי פטאצ'י, אלעד מדמון ודור פרץ.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ריאל סוסיאדד: אונאי מררו, ג'ון ארמבורו, נאיף אוג'רד, ג'ון פאצ'קו, חאבי לופס, בניאט טוריאנטס, מרטין סובימנדי, טאקה קובו, ברייס מנדס, מיקל אויארסאבל ועומאר סאדיק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר