הולך איתה לכל מקום: דור פרץ הוא הנשק האולטימטיבי של מכבי תל אביב

המאמן ז'רקו לאזטיץ' מאוהב בו, הוא מפתיע לטובה גם בעמדה שאינה טבעית לו - וכל מה שיבקש לעצמו זו הצלחה במדים הצהובים עד סוף הקריירה • הערב מול ריאל סוסיאדד בליגה האירופית יקבל הזדמנות נוספת להוכיח שכל המחמאות מוצדקות

דור פרץ בליגה האירופית. מגיע למצבים שחלוצים טבעיים רק חולמים עליהם. צילום: אי.פי

קשר מכבי תל אביב, דור פרץ, תורגל כחלוץ לקראת המשחק הערב (חמישי, 19:45) מול ריאל סוסיאדד בליגה האירופית. ספק אם פרץ בן ה-29 שיחק בתפקיד הזה לאורך הקריירה או האם יפתח בחוד הערב, אבל דבר אחד בטוח, מעידים במועדון, יש קשר חם בין המאמן הסרבי ז'רקו לאזטיץ' לאחד הקפטנים שלו.

גורמים המקורבים לצוות המקצועי סיפרו כי "דור פרץ מגיע בכל משחק לשניים-שלושה מצבי הבקעה, דבר שחלוצים גדולים עובדים בשבילו קשה מאוד". למעשה, בתפיסה של לאזטיץ', עצם ההגעה למצבים היא משימה קשה ופרץ הוא אחד המצטיינים בה בסגל שלו. "אם פרץ ינצל חצי מהמצבים שלו, יהיה לנו משהו שאין לאף קבוצה בארץ", אמרו במועדון הצהוב, "אין הרבה שחקנים שיש להם ארגז כלים כל כך מגוון ולכן לאזטיץ' מאוד אוהב אותו מהרגע הראשון".

עד כמה לאזטיץ' מעריך את פרץ יעיד הנתון הבא: הקשר פתח ב-16 משחקים של מכבי תל אביב העונה בכל המסגרות. למעט משחק אחד, בכולם הוא שיחק יותר מ-60 דקות והעומס עליו מתחילת העונה גדול מאוד. בנוסף למשחקים במסגרת המועדון, דור פרץ שיחק בכל משחקי הנבחרת בליגת האומות, מול צרפת, בלגיה ואיטליה (2 מתוכם בהרכב ועוד 2 כמחליף).

למעשה, עוד לא נגמר חודש אוקטובר ודור פרץ רשם כמות משחקים שאפשר לחלק על עונה שלמה. במכבי תל אביב מספרים על "כושר גופני יוצא דופן והרבה עבודה קשה", אבל מעבר לכך, מדובר על שחקן שחבריו לחדר ההלבשה מעידים עליו שהוא "פשוט לא אוהב לשבת בחוץ ומעדיף להיות על הדשא, גם אם קצת קשה פיזית".

ז'רקו לאזטיץ'. שקט מאוד בכל הקשור לדור פרץ, צילום: אלן שיבר

 

למרות העומס, התרומה המקצועית של הקשר מרשימה ביותר: 3 שערים ו-7 בישולים בכל המסגרות, ובנוסף מדובר באחד השחקנים שרצים בכל משחק למעלה מ-10 קילומטרים ומגיע למצבי הבקעה לעיתים יותר מאשר חלוצי הקבוצה (אולי חלק מהמחשבות של לאזטיץ' לקראת המפגש עם סוסיאדד).

יחד עם זאת, בווידאו שצופה בו פרץ, הוא רואה לא פעם את ההחמצות שלו ממצבים קורצים. "זה משהו שצריך לשפר", אומרים במכבי תל אביב. בניתוח פנימי, לעיתים מדובר בהגעה למצבים כאשר השחקן עייף ולכן קבלת ההחלטות פחות טובה ולעיתים מדובר בבעיות של טכניקה בבעיטה או בנגיחה. 

דור פרץ מסיים את חוזהו במועדון בקיץ הקרוב, אך שני הצדדים מבהירים כי "אין ספק שהוא יוארך". הרצון להמשיך את ההתקשרות הדדי, ונראה כי רק תרחיש קיצוני יביא לכך שפרץ, שגדל בקריית שלום, לא יסיים את הקריירה במקום בו צמח.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בגיל 29, יש לקפטן השני של הצהובים ארבע אליפויות, שני גביעים ועוד שני תארי אלוף האלופים והוא עצמו מעיד על "רעב גדול לתארים נוספים". כל זמן שכך המצב, דור פרץ ימשיך להוביל את מכבי תל אביב, גם אם זה אומר שישחק כחלוץ או בקישור כפי שהוא רגיל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר