ירין לוי לצד דור מיכה. ההברקה של בית"ר ירושלים. צילום: אלן שיבר

מתנה לבית"ר ירושלים: המושאל בן ה-19 ש"שיתק את הקישור של מכבי חיפה"

בבירה התעקשו לקבל בהשאלה מהירוקים את ירין לוי כפתרון לתביעת גדי קינדה • בזמן שקינדה מסופסל, לוי הפורח כיכב מול קבוצת האם, לה באופן מדהים אין שליטה על עתידו • כל הפרטים על המאבק על היהלום מאחורי הקלעים

[object Object]

בית"ר ירושלים חגגה אמש (שלישי) ניצחון ראשון על מכבי חיפה אחרי ארבע שנים. כל שחקני הקבוצה זכו לשבחים, אבל אחד מהם בלט במיוחד וזהו ירין לוי בן ה-19, שמושאל מחיפה והסאגה סביבו רק הולכת וגוברת. "ירין לוי שיתק את הקישור של מכבי חיפה", אמרו בבית"ר על הקשר הצעיר, "הוא עשה הגנה, התקפה, היה בכל מקום במגרש, כאילו הוא בן 28 עם ניסיון של שנים בליגת העל". את התכונה הזאת, אגב, זיהה המנהל המקצועי אלמוג כהן בקיץ האחרון. הוא הלך על ירין לוי כפתרון לתביעת גדי קינדה וקיבל אותו בהשאלה לשנתיים. אלא שכעת, בית"ר תעשה הכל כדי להשאיר אותו אצלה.

לוי מסיים בקיץ חוזה במכבי חיפה ונחשב על הנייר לשחקן חופשי, למעט דמי השבחה שיצטרכו לשלם עבורו. מדובר בסכום מינורי ביחס לפוטנציאל, כאשר מאחורי הקלעים מתנהלות שיחות עם נציגיו מצד שני המועדונים הגדולים. מכבי חיפה מוכנה לתת ללוי מענק חתימה גדול ולשדרג את שכרו משמעותית, בעוד בית"ר עשויה ללכת עד הסוף כדי להשאירו אצלה מתוך כוונה למכור אותו בעתיד. כך נוצר מצב, בו חיפה השאילה שחקן שאין לה שליטה אם יחזור לשורותיה.

ירין לוי לצד ירדן שועה, צילום: דני מרון

מקורבים לנעשה מאחורי הקלעים טענו כי "ההערכה היא כי בסופו של דבר ירין לוי יחתום במכבי חיפה, שבאמת מוכנה לתת לו הרבה מאוד, כלכלית ומקצועית לעתיד". לצד הדברים הללו, עוד חזון למועד. בבית"ר ביקשו מירין לוי "להתעסק רק בהתקדמות המקצועית כי רק היא זו שתביא להצעות הנכונות בהמשך". אגב, אותו גדי קינדה, שחקן המריבה בין חיפה לבית"ר, נכנס אמש בדקות האחרונות ועדיין לא פתח בהרכב בליגה תחת ברק בכר. לוי לעומת זאת השלים 90 דקות בשישה משחקי ליגה, דבר המעיד עד כמה ברק יצחקי ואלמוג כהן מאמינים בו.

גם כובש שער הניצחון אמש, טימו מוזי, גדל במכבי חיפה. במקרה שלו הירוקים השקיעו מיליוני שקלים בסיוע למשפחה ופיתוח השחקן, אך לאחר מספר השאלות, הקיצוני נחת בבית"ר ומאז הוא פורח. "אנחנו שמחים שהם פורחים אצלנו", העידו בבירה, "בית"ר זה מועדון חם ומשפחתי ותחת הצוות המקצועי הנוכחי, אין שמות או גילאים. מי שטוב משחק וכולם יודעים זאת".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טימותי מוזי מול מתיאס נהואל. פורח בבית"ר, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו