שומר על ההנחיות: בית''ר ירושלים מקבלת ממירון ג'ורג' בדיוק את מה שרצתה

אלמוג כהן וברק יצחקי הבהירו לחלוץ בקיץ כי בעיית המשקל תיפתר רק עם עזרה ממנו • אז הוא לקח את עצמו בידיים, הוריד את הקילוגרמים המיותרים והחיבור המקצועי והחברתי רקם עור וגידים • הערב ש לקוסטה ריקני הזדמנות להוכיח שהצהובים-שחורים יכולים להתמודד גם מול מכבי חיפה

מירון ג'ורג'. צילום: דני מרון

כאשר בית''ר ירושלים בנתה את הסגל שלה היתה התלבטות לגבי עמדת החלוץ. מירון ג'ורג' היה על השולחן, חלוץ שהבקיע בעונה שעברה 8 שערים כאשר הוא נמצא בבעית משקל משמעותית. בחלק גדול מהעונה, ג'ורג' שקל למעלה מעשרה קילוגרמים מהמשקל שבו היה צריך להיות, אך זה לא מנע ממנו להעמיד נתונים ששחקנים אחרים במצב גופני טוב בהרבה, היו רחוקים ממנו.

בקיץ האחרון, ישבו המנהל המקצועי אלמוג כהן והמאמן ברק יצחקי וחשבו איך אפשר לקחת את ג'ורג' למקום הרצוי מבחינתם. הם החליטו להכניס את הקוסטה ריקני לשיחה ובה נאמר כי לו: "אנחנו רוצים אותך, מאמינים בך ורוצים לעזור, אבל לא נוכל לעשות זאת בלעדיך".

השחקן עצמו הבין כי יש לו הזדמנות להחזיר את הקריירה שלו למסלול ונרתם למהלך. הוצמדו לו תזונאים ומאמני כושר למשטר של חודש ימים. משבוע לשבוע התוצאות באו לידי ביטוי. בשבוע הראשון, ג'ורג' ירד כמעט ארבעה קילוגרמים ואחרי חודש בבית"ר נדהמו לראות את השינוי, עם ירידה של יותר מעשרה קילוגרמים. במועדון סיפרו כי גם השחקן עצמו "התלהב מעצמו וראה את ההתקדמות. זה רק דירבן אותו להמשיך בדרך".

ככל שעבר הזמן, מירון ג'ורג' הרשים באימונים וקיבל שיחות עם המאמן ברק יצחקי שהבהיר לו כי היה חלוץ בעצמו ויש לו אמונה כי תחתיו הוא יפרח. שחקנים בבית"ר סיפרו על התהליך: "מירון הרגיש שכולם רוצים בטובתו ועוטפים אותו. זה ריגש אותו והוא סיפר שבאף מועדון לא גילו כלפיו כל כך הרבה איכפתיות".

מירון ג'ורג'. מספק את הסחורה, צילום: דני מרון

בסופו של דבר, כל הצדדים הרוויחו. מירון ג'ורג' הפך לחלוץ המוביל של בית''ר וכבש מתחילת העונה שני שערים בחמישה משחקים, כאשר המטרה שהוצבה בפני החלוץ מקוסטה ריקה, היתה לכבוש לפחות כמות דו ספרתית של שערים במסגרת הליגה. בינתיים הוא עומד בקצב.

מבחינה מקצועית, הצורך בחלוץ דומיננטי היה חלק משיטת המשחק של ברק יצחקי. בית''ר שמה את המפתחות בידיהם של קשרים מוכשרים כמו עדי יונה, ירדן שועה ודור מיכה, אך יצחקי ואלמוג כהן האמינו שג'ורג' יוכל לתרגם את הכדורים שיקבל לשערים. "יחסית למימדים שלו, מדובר בחלוץ טכני שיכול להבקיע כמעט מכל מצב ברחבה" סיפרו שחקנים בבית"ר "אם הוא ימצה מאה אחוז מהפוטנציאל שלו, זאת תהיה העונה האחרונה שלו בישראל".

מבחינה חברתית, הגעתם של ז'יאן מרסלאן ופטריק טוומאסי עשתה טוב לג'ורג', שהתחבר אליהם היטב גם מחוץ למגרש. השילוב של חיי חברה, סביבה תומכת והצלחה מקצועית, סייעו לחלוץ בן ה-30 כדי להתרכז בכדורגל.

מירון ג'ורג' ופטריק טוומאסי. חיבור טוב, צילום: דני מרון

יחד עם זאת, ג'ורג' נמצא במעקב פיזיולוגי כדי שלא להרוס את התהליך שעשה בקיץ. בבית"ר מודעים לכך שנטייה לעלייה במשקל זו בעיה שצריכה תשומת לב מיוחדת והבדיקות התכופות מראות שעד כה, החלוץ הראשון שלה עומד בהנחיות והתפריט שקיבל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הערב (שלישי) הוא יפגוש את הבלמים החסונים של מכבי חיפה, שמות כמו עבדולאי סק ופדרו, מבחן גדול עבור מי שעשה הכל כדי להתמודד בדיוק מול בלמים איכותיים שכאלה. אם יעשה זאת, לבית"ר ירושלים יהיה הרבה יותר קל להבקיע ולנצח את המשחק החשוב, שהפך למבחן משמעותי מול מועדון שבבירה רוצים להראות כי השינויים שנעשו בקיץ יאפשרו להתמודד מולו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר