גבי קניקובסקי ורועי משפתי הצטיינו, מכבי תל אביב גברה 0:2 על מכבי חיפה

הצהובים נאלצו לארח את סגניתה באצטדיון טדי, אבל העליות לירושלים לא עצרו אותה • גול ענק של גבי קניקובסקי פרץ את הסכר בדרך ל-0:2 מרשים (אלעד מדמון הכפיל), רועי משפתי שמר על רשת נקייה עם הופעה אדירה • הפער בפסגה צמח ל-6 נקודות

שחקני מכבי ת"א חוגגים, הערב בירושלים. צילום: אלן שיבר

 

מכבי תל אביב ומכבי חיפה נדדו עד אצטדיון טדי בירושלים כדי לקיים את משחק העונה הראשון ביניהן. זה תסריט שמתאים לגמר גביע, כפי שכבר קרה לפני כמה שנים, אבל במציאות בה מתקפות טילים וכטב"מים מאיימות כמעט על כל נקודה בארץ, הדרך היחידה לקיים את הקלאסיקו הישראלי מול קהל, היה להעביר אותו לירושלים. אפשר להבין את ההחלטה. שתי הגדולות של הכדורגל הישראלי ראויות לאווירה מתאימה וקהל שיצפה בהצגה הכי טובה שיש בליגת העל וגם הפעם היא לא אכזבה.

זה היה מאבק בין שני המאמנים, ז'רקו לאזטיץ' וברק בכר. הראשון הלך על המוכר והבטוח, בלי הפתעות או רעיונות מפתיעים, רק שינוי כפוי בהרכב עם הנרי אדו במקומו של הישאם לאיוס החולה. לעומתו, ברק בכר התחכם. מערך של שלושה בלמים ושלושה קשרי אמצע, לא ברור מה היתה המטרה שלו במהלך הזה. אולי הוא רצה לחזק את מרכז ההגנה, אבל היא לא ספגה בארבעה מחמישה מחזורי ליגה. איתן אזולאי, שעלה כקשר שלישי, היה חלש והוחלף בהפסקה.

נכון, מכבי חיפה פתחה טוב ויכלה לכבוש ברבע השעה הראשונה. דיא סבע פגש את המשקוף ודין דוד החמיץ מול רועי משפתי (אחד המצטיינים בקבוצתו), אבל בפעם הראשונה שמכבי תל אביב יצאה קדימה, כל הניסויים של ברק בכר כשלו יחד. כשמחברים בניסוי יותר מדי חומרים שאינם קשורים אחד בשני, זה נגמר בפיצוץ מעבדה וזה בדיוק מה שקרה למכבי חיפה.

גבי קניקובסקי (נפלא) שלח טיל לחיבור של שריף כיוף (18) ובהמשך, כל השחקנים הגבוהים בירוק הביטו על אלעד מדמון מכפיל במצב נייח (23) אחרי נגיחה של איסוף סיסוקו. במחצית בכר עשה שינויים, שינה מערך, הלך על מה שעבד לו במשחקים הקודמים עם עילי פיינגולד וקסנדר סברינה (במקום אולכסנדר סירוטה ואיתן אזולאי), אבל זה כבר היה קשה יותר והלחץ הכריע.

מכבי חיפה הגיעה למצבים גם במחצית השנייה, אבל דין דוד ודיא סבע מצאו את משפתי באחד המשחקים הטובים בקריירה שלו. השוער הצהוב, שזכה באליפות עם ברק בכר במכבי חיפה, הדף כל ניסיון של סבע ודוד, שהחמיצו יחד כמות מצבים שהייתה אמורה להספיק כדי לטייל במשחק העונה.

אושר דוידה החמיץ פנדל בצד השני (59) אבל כל אלה לא שינו את השורה התחתונה והיא שמשחק העונה הראשון העונה הלך לצד הצהוב במאבק האליפות. לאזטיץ' הלך על בטוח ולקח את הקופה. ברק בכר הלך הפוך ולשם בדיוק הלכו השחקנים שלו וגם הנקודות.

 

מהלך המשחק:

1: ההתמודדות יצאה לדרך.

18: שער! 0:1 למכבי תל אביב! אחרי שליטה מוחלטת של מכבי חיפה, הצהובים עלו ליתרון משער ענק של גבי קניקובסקי שבעט לחיבורים של כיוף. הייתה זו הבעיטה הראשונה של מכבי ת"א לשער.

23: שער! 0:2 למכבי תל אביב! כדור חופשי למכבי הגיע לרגלו של אופיר דוידזאדה שהרים רוחב, כיוף הדף נגיחה נהדרת של סיסוקו ומדמון בעט מקרוב את הריבאונד. הלם אצל הירוקים. 

אוהדי מכבי ת"א, הערב,
המחווה של מכבי ת"א לאוהדי הקבוצה שנרצחו ונפלו במלחמה, צילום: אלן שיבר
סבע, הערב לפני שריקת הפתיחה, צילום: אלן שיבר
זהבי בחימום. פתח על הספסל, צילום: אלן שיבר

פרץ מנסה לעצור את מוחמד,
סבע דוהר לכיוון שער מכבי ת"א, צילום: אלן שיבר
משפתי על הדשא, הערב בטדי, צילום: אלן שיבר
דוד נאבק בסטואיץ', צילום: אלן שיבר
מדמון חוגג את השני של מכבי ת"א, צילום: אלן שיבר
אליהו מול פרץ,
סק בדין ודברים עם גרינפלד, צילום: אלן שיבר
דוידה דוהר לכיוון שער מכבי חיפה, צילום: אלן שיבר
דוידה עוצר את ג'אבר, צילום: עמי שומן
דוד ואסנטה מתעמתים,

הרכבים:

מכבי ת"א: רועי משפתי, טייריס אסאנטה, נמניה סטואיץ’, רז שלמה, אופיר דוידזאדה, איסוף סיסוקו, דור פרץ, גבי קניקובסקי, אושר דוידה, הנרי אדו ואלעד מדמון.

מכבי חיפה: שריף כיוף, דולב חזיזה, עבדולאי סק, פדראו, אולכסנדר סירוטה, ויטל אניסמבה, עלי מוחמד, איתן אזולאי, מחמוד ג’אבר, דיא סבע ודין דוד.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר