וילי רוטנשטיינר יחזור לכדורגל הישראלי? "הכישרון קיים, יש שחקנים שיגיעו רחוק"

ההתעניינות בנבחרת: "תמיד רואה את המשחקים, הייתי בבודפשט נגד איטליה" • אוסקר גלוך: "לא הופתעתי מההתעניינות מצד ארסנל ומנצ'סטר יונייטד" • והמצב בארץ: " שואל לשלומם של האנשים" • מאמן הנבחרת והמנהל הטכני לשעבר, שעשוי לשוב בתפקיד חדש, בראיון

וילי רוטנשטיינר. צילום: אודי ציטיאט

האם וילי רוטנשטיינר יחזור לכדורגל הישראלי בתפקיד מקצועי? האפשרות הזו הונחה על השולחן על ידי יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ. בשלב זה, רוטנשטיינר, שמוערך מאוד על ידי זוארץ, אינו יכול לחזור לאחד מתפקידיו הקודמים, שאוישו מאז שעזב על ידי אנשים אחרים. על כן, מאמן הנבחרת והמנהל הטכני לשעבר, עשוי לשוב בתפקיד יועץ מקצועי להתאחדות, אם כי זה עדיין מוקדם.

מדובר בשיחות שאורכות מספר חודשים בעיקר סביב נושאי הדרכה ובניית תכניות ארוכות טווח, שכבר הביאו תוצאות בהתאחדות לכדורגל ברמת הנבחרות הצעירות.

כעת, רוטנשטיינר ממשיך לעבוד עם אופ"א ונמצא כעת בנסיעת עבודה בארובה ומשם, בראיון בלעדי ל"ישראל היום", מודה: "אני מתעניין במה שקורה בכדורגל ובנבחרות, תמיד רואה את המשחקים. הייתי בבודפשט נגד איטליה, היה כיף לפגוש את האנשים והחברים בהתאחדות לכדורגל. גם המשחק עצמו היה טוב, חבל שבסוף לא לקחו נקודות, אבל זה תהליך שהנבחרת צריכה לעבור מול הנבחרות האיכותיות ביותר באירופה".

רוטנשטיינר היה האיש שתפיסת העולם שלו היתה ש"ישראל צריכה לשחק בדרג הגבוה ביותר ורק כך היא תתקדם". הוא אמר את הדברים בכל הזדמנות והיה מי שלעג לו עליהם, בטענה כי הנבחרות הישראליות אינן שייכות לרמות האלה.

וילי רוטנשטיינר על הקווים של נבחרת ישראל. בקרוב בתפקיד חדש?, צילום: אלן שיבר

כעת, ישראל בדרג א' בליגת האומות והתוצאות בהתאם. הפסדים בלבד לאיטליה, בלגיה וצרפת, אך זה היה צפוי. "ברור שאלה נבחרות טובות יותר אבל לתפיסתי צריך לצבור ניסיון ברמות האלה כדי להישאר שם לאורך זמן. כך היה בזמנו עם אוסטריה, עד שעלתה לטורניר גדול ומאז היא שם. ראיתי הרבה דברים טובים במשחקים של ישראל עד כה, הכישרון קיים, יש שחקנים יוצאים מן הכלל שיכולים להגיע רחוק. חלקם צעירים וצריכים לצבור עדיין ניסיון".

אתה מדבר בעיקר על אוסקר גלוך?

"אוסקר עושה עבודה מצוינת בזלצבורג, פשוט שחקן יוצא מן הכלל. אני חושב שזלצבורג היא רק תחנה בדרך עבורו לרמות הגבוהות ביותר".

לאחרונה פורסם על התעניינות מהפרמייר ליג, קבוצות כמו ארסנל, מנצ'סטר יונייטד. זה הפתיע אותך?

"לא, לא הופתעתי, הוא משחק מצוין אז באופן טבעי הקבוצות הגדולות עוקבות אחריו. כשאמרתי שאוסקר עושה עבודה טובה, זו האמת המקצועית לגביו. יש מי שיעקוב אחריו".

אוסקר גלוך מול איטליה, צילום: AP

מצד שני, אין לנו שחקנים ברמות האלה. אמרת בזמנו שצריך שיהיו 10-12 שחקנים ברמות האלה, מי לדעתך יוכל להגיע לשם חוץ מאוסקר?

"מנור סולומון כבר ברמות הגבוהות. עומרי גלזר בשבילי הוא כישרון אדיר שיכול להגיע הרבה יותר גבוה, גם ליאל עבדה שחקן יוצא מן הכלל. ראיתי שחקנים בנבחרת הצעירה שיכולים בהחלט להגיע למעלה. כעת בהתאחדות צריך לעשות משהו, לתת את הכלים כדי לפתח את הכישרונות האלה ברמת הנבחרות.

"קח לדוגמא שחקנים כמו דור תורג'מן או ענאן חלאילי, הם פוטנציאל אדיר. עכשיו צריך לחשוב מה עושים כדי לקחת את השחקנים האלה ולקדם אותם. התהליך כבר החל, הם עשו עבודה טובה בנבחרות הצעירות, אבל צריך לדעת איך לעשות איתם את קפיצת המדרגה".

גדלו כישרונות, אבל בסוף כדורגל הוא משחק של תוצאות ואין סבלנות, בטח לא בכדורגל הישראלי.

"זה לא רק בכדורגל הישראלי, בכדורגל אין סבלנות וזה כך בכל העולם. ניר לוין עשה עבודה טובה מאוד לפני שהגעתי בנבחרות הצעירות. יכולתי להגיע ולעבוד על בסיס קיים, היו את התנאים לקחת שחקנים טובים ולקדם אותם, עם שינויים כאלה ואחרים שעשיתי. עכשיו צריך לעשות את אותו הדבר עם הדור הצעיר, שהוכיח בטורנירים הבינלאומיים האחרונים שיש לו את היכולות להגיע לרמות הגבוהות".  

בקמפיין הקודם, פספסנו הזדמנות אדירה לעלות מבית עם רומניה, שוויץ וקוסובו. אלון חזן עבד איתך בזמנו בנבחרת, דיברת איתו? מה דעתך על אי ההעפלה?

"קשה לי לומר כי לא עבדתי לצידו. היתה לו הזדמנות מצוינת להעפיל כי הבית לא היה קשה כל כך, הייתי בטוח שהוא יעשה זאת, אבל לצערי זה לא קרה. מצד שני, התחילה המלחמה והתנאים היו אחרים.

"אני בטוח שאם הייתם משחקים בישראל הדברים היו נראים אחרת. חיפה, בלומפילד, באר שבע מלאים, זה משהו שנבחרות באירופה היו מתקשות להתמודד איתו. גם בתקופתי, היה לנבחרות קשה מאוד לשחק נגדנו בישראל".

מאמן נבחרת ישראל לשעבר אלון חזן, צילום: גדעון מרקוביץ

התעניינת לגבי המלחמה בישראל? שמעת מה קורה כאן?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"בהחלט. אני תמיד שואל לשלומם של האנשים ובני משפחותיהם, בעיקר כאלה שאני בקשר איתם. אני מייחל לרגע שיגיע שלום לאזור ויהיה שקט שיאפשר לכולם לחיות בשלום ובשלווה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר