צפו: באיטליה מחאו כפיים בזמן ההמנון הישראלי, והשכיחו את המיעוט הקיצוני

אחרי שמאות מפגינים בודדים ניסו לייצר רעש לפני המשחק וגם שרקו בוז בהמנון, אלפים שהגיעו לצפות במשחק בין נבחרות איטליה לישראל מחאו כפיים בזמן "התקווה"

שחקני נבחרת איטליה בחימום באודינה. צילום: רויטרס

43 ארגונים חברו יחדיו כדי לארגן מצעד מחאה נגד ישראל בפיאצה רפוליקה של אודינה ארבע שעות לפני המשחק. כשאני מגיע, במקום 43 הארגונים הללו היו בערך 400 איש, כ-250 מתוכם מפגינים אמיתיים. אחרים הם סתם אנשים שהגיעו לאכול קבאב באחת המסעדות התורכיות ברחוב, בנוסף לכך היו כ-30 עיתונאים וכ-100 שוטרים. הציבור מונה כמות קטנה של מוסלמים והיתר קומוניסטים איטלקים, שלא כל התלהבו כשמישהו ניגן שירי עצמאות פלשתינאים ברמקולים.

קומץ יכול לעשות הרבה יותר רעש כשמגיעה טלוויזיה, והרבה יותר בזמן ההמנונים. על רקע השקט באצטדיון לא הייתה דרך אמיתית להסתיר את קריאות הבוז. כך היה נדמה -ואז - הפתעה. אחרי כמה שריקות בוז של עשרות מפריעים, קמו כמה אלפי איטלקים והשתיקו אותם במחיאות כפיים בזמן ההמנון הישראלי. זה לא אומר שהם תומכים לחלוטין בישראל ויותר מהכל הם כנראה רוצים את הפסקת המלחמה. אבל זה רחוק מאוד משנאה יוקדת. דבריו אתמול ל"ישראל היום" של נשיא המחוז מסימיליאנו פדריגה (״באמצעות הספורט אנחנו רוצים לתמוך בישראל בתקופה קשה״) קיבלו המחשה מרגשת באיצטדיון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר