הולכים על קצה המגף: נבחרת ישראל תמשיך לחפש את עצמה גם מול איטליה

רן בן שמעון עדיין לא מצא פתרונות מקצועיים, למרות הכבוד הדיפלומטי מצד מאמן היריבה לוצ'יאנו ספאלטי • ובינתיים קיצונים פוליטיים, מימין ומשמאל, כבר מכינים לנו קבלת פנים חמה

דור פרץ מול צרפת. יהיה קפטן בהרכב מפתיע. צילום: אי.אף.פ

דור פרץ, קפטן נבחרת ישראל במשחק באודינה מול נבחרת איטליה, אומר שהוא שמח שאחרי הרבה מאוד זמן הנבחרת תשחק מול קהל כדורגל אמיתי ולא באווירת אימון. 11,000 כרטיסים כבר נמכרו לאצטדיון שקיבולתו 27,000 - והאופטימיסטים מבין המארגנים מקווים לעבור את רף ה־15,000 בעיר שבה איטליה מעולם לא שמטה נקודה או ספגה שער בחמישה משחקים רשמיים. נכון, היא לרוב לא מארחת למרגלות הדולומיטים המרהיבים, אירוח ששמור לנבחרות זוטרות, אבל ישראל היא עדיין כזו.

פרץ צפוי להיות קפטן בהרכב מפתיע, כולל ענאן חלאילי ודולב חזיזה כמגינים. עידן נחמיאס, עילי פיינגולד ומתן בלטקסה, שעמדו יפה מול צרפת, ימשיכו כבלמים, ועומרי גלזר, למרות הטעות הקשה מול הטריקולור, ימשיך בשער. אלעד מדמון יהיה החלוץ, כשמוחמד אבו פאני, פרץ, גבי קניקובסקי ואוסקר גלוך ישחקו מאחוריו.

הדברים לא פשוטים כל כך. בעיר תיערך צעדה אנטי־ישראלית לפני המשחק, ויש חשש שהאירוע "המלבב" יזלוג לאצטדיון ויורגש היטב. האבטחה סביבו כבדה מאוד במושגים איטלקיים. ראש העיר אודינה, אלברטו דה טוני, התנגד בתחילה לקיום המשחק בעירו, אבל בשבוע שעבר נתן את ברכתו למשחק באופן מסויג, כראש עיר ולא על דעת מפלגתו, שמוגדרת מרכז־שמאל.

הפגנה פרו פלשתינית ברומא. תגיע גם לאודינה, צילום: אי.פי.אי

 

למסיבת העיתונאים מגיע, בגלל עניינים פנים־איטלקיים, גיולה מסימיליאנו פדריגה - נשיא מחוז פיורילי־ונציה שבו שוכנת אודינה, ואני שואל אותו אם העמדה המאוד סקפטית של ראש העיר מייצגת גם את ממשלת המחוז.

"לחלוטין לא", הוא מדגיש, "אנחנו נלהבים לארח כאן את ישראל למשחק בינלאומי, ובמיוחד גאים לארח את ישראל בתקופה הקשה מאוד שהיא נמצאת בה. אנחנו רואים בכדורגל ובספורט הזדמנות להביע את הידידות הזו של איטליה עם מדינת ישראל". הוא כמובן לא מדבר בשם איטליה, מדינה מהמפולגות באירופה, ביום שבו ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני גינתה פגיעות של ישראל בבסיסי יוניפי"ל.

הנשיא פדריגה גם מבקש להמליץ בפני הקוראים הישראלים על הגבינה המקומית - מונטזיו. כותב שורות אלו לא מתעצל, טועם, והיא אכן נפלאה! פדריגה משתייך למפלגת הימין הקיצוני לגה־נורד, שהיא אמנם ימנית אבל לאו דווקא לאומנית־איטלקית אלא דגלה תקופה ארוכה בעצמאות לצפון איטליה. עמדתו מראה את השינוי הגדול שעבר על הימין בצפון איטליה מאז 1989. אז אפשרות מעברו של רוני רוזנטל מסטנדרד ליאז' הבלגית לאודינזה, כשגם אלי אוחנה היה מועמד לקבוצה בשלב מסוים, הביאה לכתובות נאצה אנטישמיות של הימין הקיצוני על קירות האצטדיון.

רן בן שמעון. מדבר על הצערה, צילום: אי.אף.פי

 

הפרשה זעזעה את איטליה - שלא מזדעזעת בקלות מגזענות בכדורגל - ורוזנטל לבסוף לא חתם. אגב, רוזנטל טוען שלא זו היתה הסיבה שלא הוחתם על ידי אודינזה. לעיתונאי איטלקי סיפר שנכשל בבדיקות רפואיות בגלל כאבים בגב, שלא מנעו ממנו לככב בליברפול בהמשך אותה שנה ולזכות איתה באליפות אנגליה.

"קודם כל יכולת"
אם כדורגל מורכב באופן גס ממערך נכון, מוטיבציה ויכולת השחקנים, אז ישראל הראתה שיפור גדול שניכר בצד הטקטי וברוח הקבוצתית, אבל כרגע אין לה שחקני שדה בחמש הליגות הבכירות. בלי כאלה ישראל לא תעלה לשום טורניר. העניין הזה לא נמצא כל כך בשליטת מאמן לאומי, אבל אני שואל את רן בן שמעון אם בזימון החירום של ניקיטה סטויאנוב בן ה־19 ממכבי נתניה, עם הופעות ליגה ספורות בקריירה, יש אמירה של הצערה קיצונית של הנבחרת.
"אנחנו קודם כל מסתכלים על יכולת. היינו צריכים בלם עם רגל שמאל אז הבאנו את ניקיטה מהארץ", אומר בן שמעון, "אבל בהחלט יש קו של הצערה של הנבחרת ורצינו שניקיטה יהיה איתנו כדי שנוכל לראות אותו כאן קצת מקרוב".

מעבר למילות הנימוסין הרגילות, העניין שהרשים יחסית את מאמן נבחרת איטליה, לוצ'יאנו ספאלטי, בנבחרת ישראל הוא מרכז השדה. הוא אפילו אומר שקו ההגנה האיטלקי יצטרך לעלות קדימה כדי לעזור לסמואלה ריצ'י ולסנדרו טונאלי, שכנראה ייפתחו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ֿבצד הסנטימנטלי אמור לערוך בכורה בנבחרת הקשר ההתקפי דניאל מלדיני, דור שלישי בנבחרת, שאחרי שהתקשה לאתחל את הקריירה במילאן מקבל את ההזדמנות שלו במדים הלאומיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר