מצאה את ההבדלים? נבחרת ישראל צריכה לדעת לזהות מה עושה לה טוב

ההימור של רן בן שמעון במצב של 2:1 אמנם הוביל לתבוסה, אבל היה סיכון מחושב כדאי • עכשיו הגיע הזמן להפקת לקחים: להכיר בחסרונות כמו כושר ועוצמה פיזית וללמוד על מה לא שווה לבזבז את הזמן • את עומרי גנדלמן למשל - אסור לפספס

עומרי גנדלמן. מיקום טורף טכניקה. צילום: אי.פי

צריך לקוות שיום אחד נקצור את הפירות מהתבוסה הזו לצרפת אתמול (חמישי), כי ישראל הייתה קרובה מאד להפסד 2:1, שנראה נחמד בסטטיסטיקה אבל לא מקדם אותה בדבר. "קיבלנו החלטה מודעת שאנחנו שומרים על תוצאה עד רבע השעה האחרונה ואז מנסים ללחוץ", אמר המאמן רן בשמעון בסיום המשחק הכי תחרותי של הנבחרת עד עכשיו.

הכי תחרותי עם התוצאה הכי גרועה (4:1). מול בלגיה ישראל קרסה בתחילת המחצית השניה. מול איטליה היתרון של האורחים הוכפל כבר אחרי שעה וישראל נכנסה למשחק בשער מצמק רק בזמן פציעות. מול צרפת, עם שלישיית הגנה עם פחות מעשרה משחקים בינלאומיים במצטבר, הגיעה ישראל לדקה ה-86 בפיגור של שער, ולקחה את הסיכון המחושב לנסות לגנוב שיוויון סנסציוני.

זה מה שעושה נבחרת כדורגל שרוצה להגיע למשהו. אבל בדרך כלל זה גורם לך ללמוד על בשרך מיהו ברדלי ברקולה. "מתסכל להפסיד, אבל בתוך הפסד כזה יש ניצחונות קטנים. זו הייתה באמת ההופעה הכי ממושמעת ומוקפדת שלנו עד עכשיו", אמר בן שמעון במסיבת העיתונאים בסיום.

רן בן שמעון. ניסה להתמקד בנקודות החיוביות, צילום: אי.אף.פי

בגיל 29, אחרי שבעה מועדונים בקריירה, למתן בלטקסה זו הייתה רק הופעה בינלאומית שניה. הראשונה הייתה מול פורטוגל אי שם ב-2021 ל-18 דקות, כשהוא עולה לדשא בדיוק כשכריסטיאנו רונאלדו עוזב. במלים פשוטות: משחק חייו עד עכשיו. הוא קיבל את ההודעה שיפתח מול צרפת ערב קודם והאמת הוא לא מנסה להראות איזשהו פאסון. "האמת התרגשתי מאד. התקשיתי להירגע. אבל התקשרתי הביתה, דיברתי עם אשתי והיא הרגיעה אותי".

מה היא אמרה לך?
"פשוט שאהיה מי שאני. לשחק את המשחק הרגיל שלי".

היא צדקה והוא נתן הופעה שהצדיקה את האמון. "התוצאה מבאסת, אבל נהניתי מכל רגע. ניסיתי להיות כמה שיותר אגרסיבי, כמה שיותר מחויב. מה שהקבוצה צריכה", הוא מסכם.

בלטסקה מנסה לעצור את דמבלה. מתוסכל, אבל נהנה מכל רגע, צילום: אי.אף.פי

אם העמידה והמנטליות של הנבחרת היו למופת, לישראל יש בעיות של יכולת. עומרי גלזר, שוער מצויין עם נוכחות אמיתית, מבין בוודאי שטעויות כמו בשער הראשון הן המרחק בינו למעבר לליגה יוקרתית יותר באירופה.

השער הצרפתי השלישי החל ממתפרצת מהידיים של השוער שלהם - זה במידה מסוימת עניין של כושר. גם עילי פיינגולד, רק בן 20,  היה מחויב ואגרסיבי מול יריבת עילית ובדרך כלל ממוקם בחוכמה. אבל הדרך בה כריסטופר אנקונקו דרס אותו פיסית בדרך לשער השני תבהיר לו מה הדרישות הגופניות לבלם בינלאומי באירופה.

בצד  החיובי - איזה גול! הגיע לאוסקר גלוך הבישול הזה על משחק בו לא ניסה לכפות את עצמו ובכלל שיחק פשוט ונכון בהרבה ממשחקים קודמים. ולגבי עומרי גנדלמן, אנשים יצטרכו להפנים שהוא כישרון דורי בכדורגל הישראלי. יש בכדורגל הישראלי נטייה להתפעל מהמכדררים והבועטים המחוננים, כמו גלוך וענאן חלאילי, אבל גנדלמן עושה דברים עם ה-GPS. ובכדורגל מיקום טורף טכניקה.

גלוך. לכדרר זה לא הכל, צילום: אי.אף.פי

2,226 צופים היו במשחק. "10,000 פורינט (100 שקלים; ר"ד) הוא לא משהו שמשלמים בהונגריה על כרטיס למשחק כדורגל", אמר לי בארוחת ראש השנה יאנוש, יהודי ציוני חם, שכמעט לא מחמיץ משחקי מ.ט.ק (המועדון האהוד על הקהילה היהודית) עם בנו ובתו. על פניו המספר נראה קטן לעיר עם עשרות אלפי יהודים וישראלים.

אבל יש להודות שזה בכל מקרה כסף קטן. גורם בהתאחדות אומר לי שההפסדים הכספיים שוברי לב - כשהנבחרת הייתה ממלאת אצטדיונים בקמפיין הזה. ויחד עם זאת, ישראל תהיה לדבריו זהירה בבקשה לחזור ולארח. "כנראה צריך לעשות את זה רק לאחר הפסקת אש עם הסכם חתום", הוא אומר לגבי הפוליטיקה.

הצרות של האחד הן ההזדמנות של האחר. ז'ולט האב, ז'ולט הבן, תומאס ומוניקה הם משפחה הונגרית שנסעה 300 קילומטר מניירגהאזה בסמוך לגבול אוקראינה. אזור צנוע כלכלית של הונגריה, שם לא מוכרים יותר מדי חבילות הכל-כלול לברנבאו. הם מחכים בחנייה בסיום המשחק עם שלט "אדוארדו תחתום לנו". אמבפה? קמבינגה הוא השחקן האהוב על ז'ולט הבן והוא ראה אותו בפעם הראשונה בשר ודם.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ז'ולט הבן. מבחינתו קמבינגה יותר חשוב מאמבפה, צילום: רונן דורפן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר