טעות קשה של עומרי גלזר והתפרקות בסיום: נבחרת ישראל הובסה 4:1 מול צרפת

קמאבינגה אחרי מעידה מביכה של השוער (7), אנקונקו (28), גנדוזי (87) ובארקולה (89) נתנו לטריקולור ניצחון על החבורה של רן בן שמעון • גאנדלמן (24) השווה זמנית מבישול נהדר של גלוך

האכזבה הישראלית על רקע שחקני צרפת חוגגים. צילום: AFP

 

לאורך השנים נבחרת ישראל התמודדה לא מעט מול יריבות עדיפות ממנה על הנייר וסיפקה לא מעט משחקים טובים, מכובדים, כאלה שגרמו לנו לגאווה, אבל תמיד השחקנים בכחול-לבן בסופו של דבר מעדו ברגעי האמת או סיפקו טעויות קשות שגרמו לנו בסופו של דבר לאכזבה גדולה, אבל כשעולים על כר הדשא תמיד התקווה מתעוררת מחדש, גם בשנים שחונות.

הערב (חמישי) החבורה של רן בן שמעון אירחה בבודפשט את נבחרת צרפת הגדולה במסגרת המחזור ה-3 של הבית העליון בליגת האומות, עם תקווה לנסות להפתיע, בטח כשהאורחת הגיעה ללא אחד הכוכבים הגדולים בעולם, אם לא הגדול מכולם – קיליאן אמבפה.

המאמן רן בן שמעון דיבר לפני המשחק על כך שהוא רוצה לראות את הנבחרת שלו משחקת בביטחון גם מול שחקנים שמפארים את הסגלים של הקבוצות הגדולות באירופה וקיווה לראות עוד התקדמות ואת האמת? הוא ראה לא מעט סיבות לחייך. הוא ראה את השחקנים שלו משחקים באגרסיביות, בתשוקה, אבל בסוף מה שנזכור זה שוב טעות קשה ומביכה של אחד משחקנינו והתפרקות אופיינית בסיום שהעיבו על משחק מכובד.

כבר בדקה ה-7 עומרי גלזר השמיט כדור חלש של אדוארדו קמאבינגה לשערו והכניס את הנבחרת לבור מוקדם. עמרי גאנדלמן שנמצא בכושר מדהים בבלגיה עוד הספיק לכבוש אחרי בישול גדול של אוסקר גלוך, אבל כמה דקות לאחר מכן כריסטוף אנקונקו, התגבר על ארבעה שחקני הגנה והעלה שוב את הצרפתים ליתרון. כשנדמה היה שהמשחק ייגמר בהפסד מזערי, הגיעו מתאו גנדוזי ובראדלי בארקולה וגרמו לתוצאה לגדול ל-1:4 עבור האורחת, תוצאה שמצד אחד עושה עוול עם הנבחרת שלנו, אבל מנגד גורמת לה להבין עוד כמה עבודה יש לה כדי לדגדג נבחרות מהסוג של צרפת.

אם אנחנו באמת רוצים להתקדם, טעות כמו שעשה גלזר וירידת מתח מחרידה בדקות הסיום לא יכולים לקרות ברמות האלה. שחקני הכדורגל הם בני אדם, שטועים, שמועדים, אבל בסוף כדי להביא תוצאות טובות ברמות האלה, צריך שלמות. שלמות שעדיין קשה לנו מאוד להגיע אליה.

ביום שני נפגוש שוב את נבחרת איטליה, הפעם בחוץ, בתקווה מחודשת לעשות סנסציה, בתקווה מחודשת לראות את השחקנים שלנו מציגים משחק מושלם. מהדקה ה-1 ועד שריקת הסיום.

 

מהלך המשחק:

1: ההתמודדות יצאה לדרך.

7: שער! 0:1 לנבחרת צרפת! בעיטה חלשה מחוץ לרחבה של אדוארדו קבמאבינגה נהדפה בצורה מביכה על ידי עומרי גלזר והכדור נכנס פנימה. רגע קשה לשוער הכוכב האדום. 

24: שער! ישראל משווה ל-1:1! אוסקר גלוך מצא את עמרי גאנדלמן עם כדור עומק מדהים ושחקן גנט נגח פנימה. שער ענק לכחולים. 

28: שער! צרפת עולה ליתרון של 1:2! אנקונקו התגבר על שלושה שחקני הגנה, חתך שמאלה ומול גלזר שיצא לעברו, גלגל לרשת.

87: שער! 1:3 לצרפת! תאו הרננדס מצא את מתאו גנדוזי הפנוי על סף הרחבה והקשר בעט פס חזק ומדויק לפינה התחתונה של גלזר. 

89: שער! 1:4 לצרפת! המאורחת יצאה להתקפה מתפרצת מהירה מול ההגנה הישראלית. גנדוזי מצא את ברקולה, שירה לחיבור.

שחקני נבחרת צרפת בהמנון, צילום: רויטרס
נבחרת ישראל, הערב בבודפשט, צילום: רויטרס
דשאן, הערב, צילום: AFP
האננדס מול עבדה, הערב, צילום: AFP
קמבאינגה חוגג את שער היתרון של צרפת, צילום: AFP
גאנדלמן חוגג את השוויון, צילום: AFP
שחקני נבחרת ישראל, הערב, צילום: AFP
פיינגולד וגלזר עוצרים את אנקונקו, צילום: AFP

הרכבים:

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ישראל: עומרי גלזר, ליאל עבדה, עיליי פיינגולד, עידן נחמיאס, מתן בלטקסה, דולב חזיזה, מחמוד ג’אבר, מוחמד אבו פאני, עומרי גאנדלמן, אוסקר גלוך ותאי בריבו.

צרפת: מייק מניאן, ז'ול קונדה, וויליאם סאליבה, איברהימה קונאטה, תאו הרננדס, אורליאן טשואמני, אדוארדו קמאבינגה, אוסמן דמבלה, מייקל אוליסה, כריסטופר אנקונקו ורנדל קולו מואני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר