מדמון מחליף את זהבי אתמול בנתניה. רגע סמלי. צילום: אלן שיבר

היורש והמלך: במכבי תל אביב משדרים לאלעד מדמון שהוא יכול להיות ערן זהבי הבא

"נתנו לי את התחושה שאני צריך לבוא ולקחת על עצמי כי יודעים שאני מסוגל לכך", אמר החלוץ הצעיר אחרי שכבש את שער הניצחון של האלופה מול מכבי נתניה • בינתיים הוא מקבל ליווי צמוד מהכוכב הוותיק שחונך אותו • גם בנבחרת מתלהבים

[object Object]

במכבי תל אביב דיברו על המשחק אמש (ראשון) מול מכבי נתניה (1:2) כסימבולי בתהליך שהקבוצה עוברת. בשיחות המקדימות של תחילת העונה, ערן זהבי הבטיח לראשי המועדון כי יעזור לקדם שחקנים צעירים ולתת להם מניסיונו.

אחד השמות הוא אלעד מדמון, שנמצא קרוב לזהבי מאז שהגיע למכבי תל אביב. אמש, מדמון החליף את זהבי בדקה ה-65, עשה את השינוי במשחק של הצהובים וכבש את הפנדל המכריע בתוספת הזמן בקור רוח יוצא דופן. זהבי עמד על רגליו ומחא כפיים למי שעתיד להיות זה שייכנס לנעליו, בדיוק התהליך אותו רצו לראות העונה במועדון הצהוב.

"המועדון מאמין בי ועושים לי הרבה שיחות ודוחפים אותי", סיפר מדמון, "נתנו לי את התחושה שאני צריך לבוא ולקחת על עצמי כי יודעים שאני מסוגל לכך. פרגנו לי עם הפנדל המכריע, יודעים שאני קר בסיטואציות האלה ואני מאוד שמח על הניצחון". אם כבר זהבי ומדמון, אז הראשון בעט את הפנדל בדקה ה-12 והחלוץ הצעיר הוא הבועט השני שקיבל את הכדור ברגע המכריע. הבועט השלישי אגב, הוא אושר דוידה.

זהבי ומדמון קרובים גם ברמת האישית. החלוץ מרבה להעלות סרטונים יחד איתו ברגעים הפרטיים שלהם. כך למשל, באחת מארוחות הבוקר לפני משחק באירופה, זהבי צילם את חברו והבהיר: "אחר כך תצטרך לרוץ הרבה באימון", שילוב בין הומור למקצוענות שכל כך מאפיינת את החלוץ הוותיק.

שחקנים בקבוצה מספרים על שילוב בין "עונת רוקי", כמו ב-NBA, עם כל המשתמע מכך, להעברת שרביט ובניית יכולות בעיקר בפן המנטלי, שנחשב לאחד החזקים אצל מדמון. אלא שבסופו של יום, השער אמש הוא הראשון בליגה של מדמון אחרי שנרכש מהפועל חדרה תמורת 1.7 מיליון יורו, כך שיש לו עוד הרבה עבודה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אלא שכבר אמש, עם שריקת הסיום, פורסם על זימון בכורה לנבחרת הבוגרת של ישראל, כאשר המאמן רן בן שמעון ישב ביציע וצפה בו עושה את השינוי מהספסל. "יכול להיות שזה מה שהנבחרת צריכה, עוד שחקן כמו מדמון שיעלה ויעשה שינוי אם יצטרך", אמרו בנבחרת ישראל, "מדמון הוא אחד הכישרונות הצעירים שיצטרכו לעשות את קפיצת המדרגה כחלק מהצערת סגל הבוגרת". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו