מהפסגה לתחתית: מכבי תל אביב חוותה דרמת ענק מהצד הממש לא נכון

הצהובים היו בדרך לניצחון חוץ יוקרתי מול בראגה בפתיחת הליגה האירופית, אך צמד מאוחר של ברומה (88, 95) קבע 2:1 לפורטוגלים • אושר דוידה כבש את הראשון בפנדל (30), אך החבורה של ז'ארקו לאזטיץ' התפרקה בסיום וגם ספגה שני כרטיסים אדומים בתוספת הזמן

רז שלמה בהלם. הפסד כואב למכבי תל אביב מול בראגה

איך זה קרה לה? מכבי תל אביב כבר נגעה בניצחון מול בראגה בפתיחת הליגה האירופית, אך ספגה שני שערים מאוחרים והפסידה הערב (חמישי) 2:1 בצורה כואבת במיוחד בפורטוגל.

דווקא הפתיחה, כמו כל המחצית הראשונה, הייתה שייכת לצהובים שהגיעו למצבים פעם אחר פעם וממש לא נבהלו מהיריבה, שכבר הדיחה ישראלית אחת העונה (מכבי פתח תקווה במוקדמות). 

גם הפעם ז'ארקו לאזטיץ' החליט להשאיר את ערן זהבי על הספסל ולתת לדור תורג'מן ואלעד מדמון את המפתחות בחוד ההתקפה. זה השתלם לו במיוחד. האחרון הכניס כדור פשוט אדיר עם העקב לדור פרץ, שהוכשל ברחבה על ידי השוער. אושר דוידה לקח את האחריות ודייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-30 אך לכולם היה ברור מי הגיבור האמיתי מאחורי השער הזה.

במחצית השנייה מכבי תל אביב כבר הייתה הרבה יותר עייפה והמארחת החלה ללחוץ על הגז במטרה לחזור למשחק. האלופה הישראלית שמרה על היתרון הרבה בזכות יכולת טובה של רועי משפתי בין הקורות והיה נדמה שזו רק שאלה של זמן עד שהשוויון יגיע, אבל לקריסה הזו אף אחד לא ציפה.

ברומה השווה ל-1:1 בדקה ה-88 ועמוק בתוספת הזמן השלים צמד ומהפך בפנדל אחרי נגיעת יד גבולית של רז שלמה ברחבה. עד לשריקת הסיום גבי קניקובסקי וטייריס אסטנה איבדו את הראש והורחקו בכרטיס צהוב שני ואמנם בליגת העל הכל עובד כמו שעון, אך באירופה מכבי תל אביב הבינה היטב שהמצב שונה לחלוטין.

בראגה חוגגת מהפך מאוחר על מכבי תל אביב, צילום: AP
מכבי תל אביב חוגגת את שער היתרון,
אושר דוידה, צילום: AP
דור פרץ מוכשל,
בראגה בהלם, צילום: AFP
אוהדי מכבי תל אביב בבראגה, צילום: EPA
בראגה - מכבי תל אביב, צילום: AP
בראגה - מכבי תל אביב, צילום: EPA
מאמן מכבי תל אביב ז'ארקו לאזטיץ' עם מאמן בראגה קרלוס קרבחאל, צילום: AP
יוסוף סיסוקו, צילום: רויטרס
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר