מגרש כדורגל באום אל פחם. התופעה רחבה מהידוע. צילום: ללא

התפוצצות פרשת צעירי אום אל פחם: "יש עוד לא מעט שחקנים וגורמים מעורבים"

על פי גורמי החקירה, תופעת מכירת המשחקים, כפי שעולה מהממצאים, אינה רק נחלת הליגות הנמוכות אלא קיימת גם בליגה הלאומית: "כשהראיות יספיקו הכל ייחשף" • תמלול אחד הנחקרים בפנים

[object Object]

פרשת הטיית המשחקים בליגה א' צפון על ידי צעירי אום אל פחם עוררה הדים גדולים בליגות הנמוכות, שם התופעה מוכרת, אך נראה כי מדובר בקצה הקרחון לאירוע גדול בהרבה. חברת החקירות "מור", שביצעה את החקירה והוציאה הודאות מהשחקנים המעורבים, חוקרת כעת קבוצות נוספות בליגה א', כאשר גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי "אי אפשר לחשוף הכל, אבל יש עוד לא מעט שחקנים וגורמים מעורבים".

לדבריהם, "לא רק ליגה א' בסיפור הזה, ישנם גורמים שעובדים בליגה הלאומית וגם שם דברים נחקרים. כשהראיות יספיקו, הכל ייחשף כמו במקרה של צעירי אום אל פחם".

מעבר להטיית משחקים, יו"ר צעירי אום אל פחם, פאדי מחאמיד, דאג להפקיד בבקרה התקציבית חוזים שונים מאלה שחתם מול השחקנים, כלומר עבירה של חוזים כפולים. כך, על פי כתב האישום, מחאמיד הפקיד בבקרה את חוזהו של מוחמד עותמאן בסכום של 4,663 שקלים ברוטו לחודש. אך בפועל נחתם עימו חוזה נוסף שעמד על לפחות 9,000 שקלים נטו, יותר מכפול ממה שהופקד. 

אבל זה לא הסתיים בכך והתופעה היתה רחבה בהרבה. עוד התגלה בחקירות,  כי מול השחקן מוחמד סייד אחמד נחתם חוזה של 3,627 שקלים ברוטו בחודש, אך בפועל שולמו לו 6,000 שקלים. חוזהו של השחקן אניס מחאמיד בבקרה עמד על 3,109 שקלים ברוטו, אבל בפועל קיבל סכומים גבוהים יותר.

גם השחקן מוחמד ג'אברין היה חתום על חוזה של 3,109 שקלים בבקרה התקציבית, אך חקירה העלתה כי היה חוזה נוסף בגובה 7,000 שקלים. החלוץ אמיר אבו ניל, אקס הפועל חיפה, חתם על חוזה של 4,145 שקלים שהופקד בבקרה. בפועל, כך העלתה החקירה, התקבלו 6,500 שקלים מדי חודש, כולל רכב ודלקן שלא דווחו לבקרה התקציבית.

חברת החקירות שעבדה על הנושא,הבינה מהר מאוד כי התופעה שכיחה בליגה א' ומטה והחלה לחקור מקרים נוספים לכאורה. 

אחד המשחקים שהוטו לכאורה, היה בין צעירי אום אל פחם להפועל באקה אל גרביה. החוקר הפרטי ישב מול השחקן מוחמד עותמאן ושמע ממנו כיצד התבצעה המכירה.

חוקר: איזה עוד משחק?

עותמאן: של באקה.

חוקר: כמה נגמר?

עותמאן: הרבה.

חוקר: כמה זה הרבה?

עותמאן: הרבה, כמעט שבע.

חוקר: שבע?

עותמאן: כן

חוקר: ומה היה שם?

עותמאן: משחקים, אני הייתי שם מחליף.

חוקר: מה פאדי אמר?

עותמאן: הוא לא אמר כלום, גם אפילו שדיבר איתם לפני המשחק הייתי כבר בחוץ, סתם כל הזמן הוא מתקתק על הטלפון, כאילו במשחק הוא היה על הספסל.

חוקר: מה זה מתקתק? על מה הוא מתקתק?

עותמאן: לא יודע על מה הוא מתקתק.

חוקר: מדבר? מסמס?

עותמאן: מסמס.

עותמאן: קיבלנו במחצית הראשונה שלושה או ארבעה גולים, במחצית השנייה אני הייתי מחליף, הוא אמר לי בוא תיכנס ואמרתי לו שאני לא רוצה, הוא אמר לי בוא תיכנס אתה תקבל קנס, אז נכנסתי, ומה הוא אומר לי! אתה תכנס ותתן להם. הוא אמר לי ואמר לאמיר אבו ניל, ולעוד, תזכיר לי את ההרכב.

חוקר: אמיר אבו ניל פתח בהרכב?

עותמאן: כן.

חוקר: זאת אומרת לך הוא אמר ולאמיר אבו ניל, זה היה כשנכנסת?

עותמאן: כן כשנכנסתי, תגיד לי את ההרכב.

חוקר: מישהו שפתח בהרכב הוא אמר לו?

עותמאן: לא, כשנכנסתי, אני הייתי מחליף, הוא אומר לי בוא אמרתי לו לא רוצה, באמת כי אני רואה את המשחק, הוא אומר לי בוא אתה תקבל קנס, אם אני אקבל קנס אז אני רוצה להיכנס לשחק כרגיל, והוא אומר לי תשמע רוצים שהמשחק יסתיים בשבע, שאלתי אותו מה שבע?! ענה שתתן להם, ותדבר עם השחקנים, והוא צועק לאמיר ואניס מחאמיד וגם לכאמל אגבריה. הוא אמר לי אתה תשחק בלם ועניתי לו שאני לא רוצה לשחק בלם, אמר אתה רוצה לשחק בלם, שיחקתי בלם, והוא אמר להם לאמיר ואניס".

חוקר: מה הוא אומר להם?

עותמאן: שרוצים לתת להם גול, ולא יודע כמה היה בדיוק שנכנסתי.

חוקר: שנכנסת היה ארבע.

עותמאן: אז אמר להם שהמשחק יסתיים שבע, פתאום אני נכנסתי בלם שאלתי אותם מה אמר לכם? שניתן להם עוד שלושה גולים, מה זה עוד שלושה גולים. שיסתיים המשחק בשבע. אמרתי להם אם אתם רוצים לתת תתנו אני לא רוצה לתת. ואז אני כדור חמש, אני מקבל ומשחק עם השוער, ונותן לאניס, אניס מאבד והם נותנים גול, אחר כך אמיר וככה קיבלנו שבעה גולים.

חוקר: אמיר אבו ניל ואניס כאילו נתנו בכוונה שיבקיעו?

עותמאן: כן, בכוונה.

חוקר: להם שמעת שהוא אומר?

עותמאן: כן.

חוקר: והם גם אמרו לך שהוא ביקש מהם לתת?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עותמאן: כן, אני כאילו שאלתי אותם מה הוא רוצה וענו שניתן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו