מנהלת הליגות בכדורגל נגד ערוץ הספורט ונדב צנציפר: "התבטאות גזענית ומכוערת"

במהלך שידור התכנית '5 באוויר', כתב Ynet והפאנליסט כינה את בעלי בני ריינה, סעיד בסול, "בכיר של חיזבאללה" • יו"ר המנהלת שיגר מכתב חריף: "מצער כי ערוץ הספורט ממשיך לספק במה לשדר זה ולדעות אלו"

סעיד בסול. צילום: מאור אלקסלסי

מבצע "חיצי צפון", המתנהל בימים האחרונים בצפון מדינת ישראל ובלבנון, ממשיך להסעיר את המדינה משלל כיוונים. תושבי החלק הצפוני של מדינת ישראל, מרמת הגולן והגליל ועד לחיפה ועמק יזרעאל, חיים תחת איומי טילים של חיזבאללה ואזעקות בלתי פוסקות. 

בצל כל האירועים הללו, שודרה היום בצהריים התכנית '5 באוויר' בערוץ הספורט. כחלק מהשידור היה רצון לראיין את הבעלים של בני ריינה, סעיד בסול, בין היתר על ההתמודדות של הקבוצה עם המצב בצפון. עיתונאי הערוץ ו-Ynet, נדב צנציפר, שמשתתף בדרך קבע בתכנית, קרא לבסול "בכיר של חיזבאללה" רגע לפני מעבר לשידור פרומואים וחסויות. 

בעקבות הקטע, שהתגלגל ברשתות החברתיות וקיבל גינויים ממגוון אוהדי הכדורגל בישראל, גם יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, שיגר מכתב חריף להנהלת ערוץ הספורט: "הזדעזענו לשמוע את התבטאותו הגזענית, המסיתה והחמורה של נדב צנציפר כנגד חבר דירקטוריון המנהלת ובעלי מועדון הכדורגל מכבי בני ריינה מר סעיד בסול, אשר כונה ״בכיר של החיזבאללה״ במהלך השידור. אין בכוונתנו לעבור לסדר היום על התבטאות חמורה, גזענית ומכוערת זו".

ארז כלפון. לא חסך בביקורת, צילום: אורן בן חקון
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כלפון המשיך ותקף גם את הנהלת הערוץ ואת העיתונאי עצמו: "לא נאפשר לערוץ הספורט ולמי שמטעמו להתייחס אל אזרחי מדינת ישראל הערבים, ולא כל שכן לאלו מהם הפועלים אין קץ לקידום הדו קיום בספורט הישראלי תוך השקעת זמן, כסף ומשאבים, כאל מחבלים בזויים אך ורק בשל דתו. לצערי אין זו ה״מעידה״ הראשונה של מר צנציפר, אשר שש להסית, לפלג ו״להעלות את גובה הלהבות״ ככל הניתן בהזדמנויות שונות; מצער כי ערוץ הספורט ממשיך לספק במה לשדר זה ולדעות אלו. בכוונתי להעלות הדבר מחר בצהריים בפני דירקטוריון מנהלת הליגות לכדורגל בכדי להחליט על צעדים מיידיים, חמורים ומשמעותיים, כנגד ערוץ הספורט במישור החוזי, האזרחי והפלילי. בטרם נקבל החלטתנו ניתנת לכם האפשרות לפעול לצמצום נזקים אלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר