יאו מורחק בבלומפילד ביום רביעי האחרון. צילום: עמי שומן

הפועל ירושלים בהלם: זו כמות המשחקים שתובע ההתאחדות דורש להרחיק את אילוז' יאו

לאחר שהטיח בקבוק לעבר אוהדי מכבי ת"א, בהתאחדות דורשים להרחיק את המגן לתקופה ממושכת • הקבוצה מהבירה הביאה תקדים בדמותו של עידן טוקלומטי ומצפה לשינוי מהותי בענישה: "הרחקה לא הוגנת, סבירה או מידתית"

[object Object]

ביום רביעי שעבר מכבי ת"א גברה 1:2 על הפועל ירושלים בבלומפילד במשחק השלמה מהמחזור ה-1 בליגת העל. במהלך המשחק מגן הקבוצה מהבירה – אילוז' יאו הורחק בהחלטה מעוררת מחלוקת, ירד לחדר ההלבשה בסערת רגשות והטיח בקבוק מים על אחד מיציעי האוהדים הביתיים. הדבר הוביל לכך שהוא זומן לחקירה משטרתית וכעת, ייתכן והוא עומד בפני עונש חמור כאשר תובע ההתאחדות לכדורגל דורש להרחיקו ל-7 משחקים בפועל.

הבוקר (שלישי) הפועל ירושלים הוציאה הודעה חריפה שבה נכתב: "בינואר 2024, במשחק מול מ.ס אשדוד, זרק שחקן מכבי פ״ת דאז, עידן טוקלומטי, בקבוק שתייה לעבר אוהדים ביציע. נשלף לעברו כרטיס אדום בשל התנהגותו, ובירידה לחדר ההלבשה הוסיף והשליך בקבוק נוסף לכיוונם. השחקן ניסה לעלות ליציע לעימות עם האוהדים, כשאנשי האבטחה נדרשים לעצור בעדו בגופם. עונשו נקבע על הרחקה מ-2 משחקים. כולל ההרחקה האוטומטית. כך שלמעשה הורחק ממשחק 1(!) על אותה עבירה המיוחסת כיום לשחקננו, אילוז׳ יאו. מיותר לציין שטוקלומטי לא נקרא גם לבירור במשטרה".

עוד הוסיפו: "תובע ההתאחדות דורש להרחיק את יאו ל-7 משחקים בפועל (פלוס הרחקה אוטומטית ממשחק נוסף). לצערנו, עולה התחושה כי מאחר ומדובר בשחקן זר, אשר אינו דובר את השפה, ניתן להחמיר עימו. האם כך ראוי לנהוג בזר הבוחר להמשיך ולשחק כאן, על אף המצב הבטחוני, כשרבים כ״כ עוזבים את ישראל או נמנעים מהגעה אליה?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אילוז' יאו טעה. בסערת רגשות, לאחר טעות שיפוט קשה - על פי איגוד השופטים עצמו - שמנעה פנדל לקבוצתו, הוא הגיב בצורה בלתי ראויה. יאו התנצל מיד, והביע חרטה. פנה לאוהד וביקש את מחילתו. יאו גם עומד בפני ועדת משמעת פנימית של המועדון בגין התנהגותו. ואם לא די בכך – הוא אף זומן לבירור חריג במשטרה. הרחקתו מ-8 משחקים בסך הכל, כפי שמבקש התובע, אינה הוגנת, סבירה או מידתית, ומפלה לעומת מקרי העבר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו