בליגת העל מוכנים לכל תרחיש: "שלום השחקנים חשוב יותר מקיום המשחקים"

הרחבת טווח הטילים המשוגרים לשטח ישראל מלבנון עלולה להוביל לדחיית המחזור הקרוב בליגת העל • סימני השאלה רבים, חלק מהזרים רוצים לעזוב ובענף מודים שלא יקרה כלום אם הכדורגל ייצא לפגרה מאולצת

סמי עופר ריק מאדם. רק שלא נתרגל למראה הזה. צילום: מאור אלקסלסי

הכדורגל הישראלי עשוי להפסיק את פעילותו בהתאם להתפתחויות הביטחוניות והרחבת הלחימה בלבנון. יו"ר מנהלת הליגה, ארז כלפון, ערך ביממה האחרונה כמה שיחות עם בכירים במערכת הביטחון והבין מהם כי מצב החירום שהוכרז עד העיר חיפה, צפוי להתרחב לשאר חלקי הארץ, מתוך מוכנות לירי טילים גם למרכז. ראשי המועדונים בליגת העל מעודכנים בפרטים.

נכון לאתמול, הקבוצות הצפוניות העבירו את פעילותן למרכז הארץ, אך נראה כי בקרוב גם הפעילות הזו עשויה להיעצר. במוקד כרגע המחזור הקרוב שאמור להיערך החל מהשבת הקרובה. נכון לעכשיו אין הודעה רשמית על שינויים, אך בשיחות פנימיות כל האפשרויות על השולחן, החל מקיום משחקים ללא קהל ועד דחייה עד תום המלחמה.

בכל הקבוצות מבינים את הצפוי לבוא וחלקן נערכות להוציא מישראל את השחקנים הזרים ברגע שהדבר יתאפשר. בבני סכנין, למשל, הבלם הקפריסאי קונסטנטינוס סוטריו לא חיכה ועזב את ישראל. גם הקשר סטפן אומאונגה הבהיר לראשי המועדון כי בכוונתו להמריא לבלגיה ורצוי שהדבר יקרה עם אישור.

אתמול נשמעו אזעקות גם בסכנין ונשמעו הדי פיצוצים בעיר. הזרים אמנם אינם מתגוררים שם, אך גם בכרמיאל ובחיפה היו אזעקות בשל שיגורים של עשרות טילים לעבר המרחב.

יירוטים בשמי חיפה. בקבוצות דואגים גם לבריאות הנפשית של הזרים, צילום: רויטרס

 

השחקנים הזרים של הקבוצות הגדולות דרוכים לאור המצב. רובם אינם מתגוררים ביישובים שבהם היו אזעקות או פגיעות, אלא שהרחבת טווח הירי, דבר שהפך לריאלי הרבה יותר, ישנה את המצב. בכירים בכדורגל הישראלי הודו כי "המצב הביטחוני ושלום התושבים והשחקנים הרבה יותר חשוב כרגע מאשר קיום הליגה או מחשבה איך ממשיכים לשחק".

עד כה, מכבי חיפה העתיקה את אימוניה לחדרה, בני ריינה קיבלה אישור להתאמן בכפר קאסם ועירוני טבריה עשויה גם היא לחפש מגרש אחר, שכן כיום הם מתאמנים בעילוט. חשוב לציין כי סוגיית הזרים נוגעת בכל קבוצות ליגת העל. המשפחות שנמצאות בחו"ל מפעילות לחץ לעזוב את ישראל בשל המצב, ונראה כי ככל שההתקפות על ישראל ילכו ויחריפו, בקבוצות יודו כי "לא ניתן יהיה להשאיר את הזרים והרצון יהיה לשמור על בריאותם הפיזית, אך גם הנפשית".

אלא שכל עוד אין שינוי רשמי במצב, המועדונים מנסים לשמור על סוג של שגרה. ההיערכות היא רק למקרה שיהיה שינוי, ועל פי הדברים שאומר ארז כלפון לראשי הקבוצות, "צריך להיות מוכנים לכל תרחיש, לטוב ולרע". ההתאחדות לכדורגל, שאחראית על הליגות הלא מקצועניות, הודיעה על דחיית משחקי הגביע שאמורים להיערך ביום שלישי בהשתתפות קבוצות מליגות ב' ו־ג'.

סטואיץ' ופטאצ'י. במכבי תל אביב מרגיעים את הזרים, צילום: אלן שיבר


מכבי תל אביב עסקה גם היא בהרגעת השחקנים הזרים שלה, אם כי במרכז הארץ מתקיימת שגרה מלאה. האלופה צפויה להמריא מחר בשעות הצהריים לפורטוגל לקראת המשחק מול בראגה בליגה האירופית, ומהבחינה הזו הנהלת המועדון רגועה יותר, שכן הקבוצה תצא מישראל לפחות עד יום שישי וזהו מספיק זמן כדי להיערך לתרחישים שצפויים בימים הקרובים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר