הפועל באר שבע קיבלה חבלי הצלה, מכבי נתניה וקריית שמונה הציגו ניגודיות מושלמת

הכל השתבש לאדומים במחצית הראשונה מול הפועל חדרה, אך הם מצאו את הדרך לחזור לניצחון 1:2 ולהוריד במעט את מפלס הלחץ • היהלומים השיגו ניצחון ראשון כשאוהדיהם נלחצים מהשינוי בהנחיות, בעוד עבור אוהדי האורחת היה זה עוד יום שגרתי במלחמה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. צילום: לירון מולדובן

כל דבר שהיה יכול להשתבש לרן קוז'וך במחצית הראשונה נגד הפועל חדרה, השתבש. הוא נאלץ לבזבז שתי פעימות חילופים בשלב מוקדם בגלל פציעות ורגע לפני ההפסקה האורחת הדהימה את אצטדיון טרנר עם שער יתרון של דובאן דיבי. המחצית השנייה עמדה בסימן חבלי הצלה. עבור קוז'וך, שמלכתחילה התקבל בחשדנות בבירת הנגב, מדובר בהורדת מפלס הלחץ סביבו.

על אף שהיה מהבולטים בקבוצה בעונה שעברה, לאנטוניו ספר כבר סימנו בבאר שבע את הדרך החוצה. בשל אותן פציעות הוא קיבל צ'אנס וניצל עד תום את חבל ההצלה שקיבל. בדקה ה-51 הוא בישל לאליאל פרץ את השוויון ואולי זכה בקרדיט לקראת ההמשך. חבל ההצלה השני הגיע באדיבות שוער באר שבע בעבר וחדרה בהווה, אוהד לויטה. בדקה ה-71 השוער הוותיק שמט בעיטה של אמיר גנאח, ארנולד גאריטה עט על הריבאונד וקבע את תוצאת הסיום - 1:2 לבאר שבע.

בבאר שבע יודעים שטעון שיפור ביכולת, אך תמיד עדיף ללמוד מניצחונות. הישועה אולי תגיע מכיוונו של דן ביטון שעלה לבכורה מחודשת, או אולי דווקא מאילון אלמוג שחזר למגרשים אחרי פציעה ממושכת. בחדרה יש אולי בן אדם אחד שיעלה לו חיוך כשייזכר במשחק הזה. מדובר בקפטן מנשה זלקה, שזכה לטקס הוקרה מהפועל באר שבע על ה"קריירה" שיש לו לצד הכדורגל - השירות במילואים.

הפועל באר שבע חוגגת, צילום: לירון מולדובן
אוהד לויטה. יש לו חלק בהפסד, צילום: לירון מולדובן
רן קוז'וך. הוריד את מפלס הלחץ, צילום: לירון מולדובן
טקס הוקרה למנשה זלקה, צילום: לירון מולדובן

מכבי נתניה השיגה שקט, ק"ש לא הבינה על מה הרעש

תוך כדי המשחק בין מכבי נתניה לעירוני קריית שמונה, הגיעו ההנחיות החדשות של פיקוד העורף לגבי הגבלת ההתקהלות מחיפה צפונה. מחזה סוריאליסטי, בו חלק מהצופים מרימים טלפון הביתה לבדוק אם הכל בסדר. אחרים, אלה של קריית שמונה, בכלל לא הבינו על מה המהומה, שכן הם כבר כמעט שנה מחוץ לביתם, עם עיר שמופגזת על בסיס יומי.

כל זה לא עבר לשחקנים על הדשא שניסו לשדר עסקים כרגיל. מבחינת מרקו בלבול, ניצחון 0:2 ביתי על העולה החדשה היה כמו צפירת הרגעה. בר כהן (42) ואיתמר שבירו (65) נתנו לו קצת שקט אחרי פתיחת עונה רעה עם שלושה הפסדים רצופים. בעשרים הדקות האחרונות, נתניה הייתה יכולה להבקיע עוד שלושה-ארבעה שערים לפחות, אבל פרדי ורגאס, עוז בילו ולואי חילף (המחליפים) החמיצו פעם אחר פעם.

מבחינת בלבול זה לא משנה, כי הקבוצה שלו לקחה נקודות ראשונות העונה. מנגד, הקבוצה של שי ברדה ספגה במחצית הראשונה בה הייתה טובה יותר, אבל בשנייה פשוט לא הופיעה. כעת, הצפוניים יתפנו לדברים החשובים יותר, כמו הציפייה שאם כבר יקרה משהו בצפון, זו תהיה התפתחות שתחזיר אותם הביתה.

מכבי נתניה חוגגת ניצחון שהעניק שקט, צילום: ברני ארדוב
איתמר שבירו ומקסים פלקושצ'נקו. נקודות ראשונות למכבי נתניה, צילום: ברני ארדוב

שאר תוצאות המחזור:

מכבי פתח תקווה - הפועל חיפה 0:0

הפועל ירושלים - בני ריינה 1:0

כבש לריינה: מוחמד שכר (35)

עירוני טבריה - בני סכנין 0:1

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כבש לטבריה: פיראס אבו עקל (57). הורחק בסכנין: סטפן אומאונגה (83)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר