מכבי תל אביב חרקה, אך רגע מבריק אחד של דור תורג'מן הספיק לה

הפועל באר שבע חשפה את חולשותיה של האלופה עם לחץ גבוה ושני שערים, שלצערה נפסלו • מתן בלטקסה כמעט גנב את ההצגה ברגע בלתי צפוי, אך הכוכב הראשי היה ונותר החלוץ הצהוב שקבע 0:1 בבלומפילד עם ביצוע אישי מרשים

דור תורג'מן חוגג. ביצוע למופת. צילום: עמי שומן

בחלק ממשחקיה באירופה, וגם במשחק הליגה היחיד שהיה לה עד כה, מכבי תל אביב של ז'רקו לאזטיץ' נראתה לפרקים כמו מכונה משומנת. הערב (שבת) התגלו לראשונה חריקות במכונה, אך בשורה התחתונה המטרה הושגה - 6 מ-6 בליגה אחרי 0:1 מול הפועל באר שבע.

הקבוצה של רן קוז'וך בעיקר חרקה מתחילת העונה, אך אולי תפקיד האנדרדוג עשה לה טוב. האדומים לחצו גבוה על ההגנה הצהובה כבר מהדקות הראשונות וכבר בדקה השישית מצאו את הרשת אחרי בעיטה נהדרת של קינגס קאנגווה מרחוק. הלחץ התאפיין גם באגרסיביות יתרה לעתים, כפי שהיה במקרה הזה, שכן השער של קאנגווה נפסל עקב עבירה במהלך.

הלחץ האדום נמשך אך מי שהצליח להשתחרר ממנו הוא דור תורג'מן. החלוץ, שמועדף על פני ערן זהבי מבחינת לאזטיץ', הראה מדוע הוא ראוי לקרדיט. תורג'מן השתלט נהדר על הכדור הסתובב וחתך בין שחקני ההגנה. את המבצע האישי המרשים הוא השלים עם כדור לרשת של ניב אליאסי בדקה ה-44 במה שהתברר כשער הניצחון.

דור תורג'מן בדרך להבקעה מול הפועל באר שבע,
דור תורג'מן בדרך להבקעה מול הפועל באר שבע, צילום: עמי שומן
דור תורג'מן מבקיע מול הפועל באר שבע, צילום: עמי שומן
דור תורג'מן חוגג. ביצוע למופת, צילום: עמי שומן

המשך המשחק לא האיר פנים עבור לאזטיץ', גם בגזרת הפצועים. גבי קניקובסקי הוחלף במחצית וגם שגיב יחזקאל שנפצע בראשו פינה את מקומו לבכורה של נמניה סטואיץ'. לא מצב אידאלי לאור העומס שמצפה לקבוצה בתקופה הקרובה.

במשחק הפכפך שכזה, הרגע הכי לא צפוי הגיע בדקה ה-64. מתן בלטקסה, שרק ימים בודדים לפני המפגש עבר מתל אביב לבאר שבע, נגח פנימה מול האקסית במשחק הראשון בקבוצה החדשה. גם השער הזה נפסל, הפעם בגלל נבדל של זאהי אחמד שבישל לו בנגיחה.

ניב אליאסי עוד הספיק לרשום הצלת ענק, אך באר שבע שבה מבלומפילד בתחושת החמצה. זהו ההפסד החמישי ברציפות שלה בחוץ מול מכבי תל אביב, אך הפעם היא היתה קרובה מתמיד לקטוע את הרצף. ללאזטיץ' יש בינתיים זמן קצר לבצע שינויים במכונה, שכן ברביעי תחכה לו הפועל ירושלים במשחק השלמה ממחזור הפתיחה.

ז'רקו לאזטיץ'. סדקים במכונה, צילום: עמי שומן
מתן בלטקסה ודור תורג'מן. רק אחד עם שער שאושר, צילום: אלן שיבר
אבי ריקן, שפרש מכדורגל מודה לאוהדי מכבי תל אביב, צילום: אלן שיבר
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ערן זהבי. 90 דקות על הספסל, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר