אחד הגדולים של מכבי חיפה: פרנצדי פיירו הצטרף לרשימה יוקרתית ומצומצמת

הירוקים חייבים אלפי תודות לחלוץ מהאיטי, שבשתי העונות שלו בקבוצה כבש 28 שערי ליגה ולא הפסיק למצוא את הרשת במפעלים האירופיים • זו בהחלט סיבה להציבו בשורה אחת עם שלושת החלוצים הזרים הגדולים ביותר של המועדון

פרנצדי פיירו. שנתיים מלאות בשערים. צילום: לירון מולדובן

במשך שתי עונות, ועוד קצת בפתיחת העונה הנוכחית, פרנצדי פיירו הפך לאגדה צנועה של מכבי חיפה. הוא לא היה שחקן נוצץ, אפילו די מסורבל, אבל במועדון יודעים שאת הדבר שלשמו הובא הוא עשה בגדול - לשם את הכדור ברשת. לרגל עזיבתו לאא"ק אתונה, לפניכם רשימת ארבעת החלוצים הזרים הכי טובים שלבשו את הירוק מהכרמל, וביניהם הענק מהאיטי.

פרנצדי פיירו (28 שערי ליגה, 14 שערים באירופה, אליפות אחת)
התחלנו בחתן השמחה, שעבר לשחק ביוון, לא לפני שהותיר חותם במדים הירוקים. הוא הגיע למכבי חיפה בקיץ 2022, שיחק 66 משחקי ליגה, וכבר בעונה הראשונה שלו הוביל את הקבוצה לזכייה באליפות וחשוב אף יותר, כבש חמישה שערים במוקדמות ליגת האלופות ולקח את הירוקים לשלב הבתים, למפגשים מול ליאו מסי וקיליאן אמבפה מפ.ס.ז' וגם מול יובנטוס ובנפיקה.

 

יעקובו מול אולימפיאקוס. הופעה חלומית בליגת האלופות, צילום: מכבי חיפה, האתר הרשמי

 

איגביני יעקובו (שערי ליגה 24, 7 שערים באירופה, 2 אליפויות).
הניגרי עם החיוך המנצח נחת בישראל ב-1999, הושאל לעונה אחת בהפועל כפר סבא, ואז חזר כדי לזכות בתארים עם מכבי חיפה. כמו פיירו היה החשוב מכולם בעלייה ההיסטורית של הירוקים לשלב הבתים של ליגת האלופות - הישראלית הראשונה לעשות זאת.

הוא כבש צמד במשחק הראשון מול שטורם גראץ בפלייאוף, ואז מול הגדולות בשלב הבתים הוא הדהים עם שלושער מול אולימפיאקוס ושער נוסף במשחק השני מול היוונים, ועוד שער אחד מול מנצ'סטר יונייטד הענקית. כתוצאה מהיכולת הגבוהה שלו, עבר יעקובו מיידית לפורטסמות', העלה אותה לפרמייר ליג והשלים קריירה נהדרת באנגליה.

 

קולאוטי (משמאל). מלך שערים כבר בעונה הראשונה, צילום: עמי שומן

 

רוברטו קולאוטי (39 שערי ליגה, 9 שערים באירופה, 2 אליפויות)
נתחיל עם ציון עובדה, החלוץ הארגנטינאי קיבל תעודת מעבר ישראלית ואף שיחק בנבחרת, רק אחרי שתי עונות כזר במכבי חיפה, שהסתיימו עם צלחות אליפות.

הוא הגיע לכרמל בגיל 22 בשנת 2004 ושיחק שלוש עונות בסך הכל במכבי חיפה. כבר בעונה הראשונה היה מלך שערי ליגת העל עם 19 כיבושים, להם הוסיף 9 בישולים. למרות שהגיע כיורשו של יעקובו, הוא לא הצליח להוביל את הירוקים לעוד הופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות (4 שערים במוקדמות), אבל סגר שלוש עונות מרשימות שסידרו לו חוזה במנשנגלדבאך מהבונדסליגה. 

 

קלשצ'נקו היום. זהר בירוק,

 

סרגיי קלשצ'נקו (29 שערי ליגה, אליפות אחת)
המולדובי שהגיע לירוקים בקיץ 1999, בגיל 27, היה מומחה לליגת העל. באירופה הוא לא מצא את הרשת, אבל הסיומת שלו הדביקה לו את הכינוי "קלצ'ניקוב". הוא הצדיק אותו כבר בהופעת הבכורה שלו במשחק חוץ מול הפועל פתח תקווה בו כבש רביעיה! את עונתו הראשונה בליגת העל סיים עם 22 שערים.

הוא לא היה מלך השערים (אסי טובי הפגיז 27) באותה עונה, אבל אף זר לא כבש כמות גדולה יותר של שערים בליגת העל בעונה אחת. אחרי שנתיים במכבי חיפה הוא עבר להפועל תל אביב וכיום הוא מאמן את נבחרת מולדובה.

תקציר הניצחון של מכבי חיפה על אתלטיק אסקלדס | באדיבות מכבי חיפה

 

 

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר