אחרי שנות נדודים, הגיע הזמן של מתן בלטקסה לתקוע יתד במועדון גדול בישראל

מי שבילה בהשאלות בעכו ובני יהודה ויצא לתקופה קצרה באוסטריה וינה, שב למכבי תל אביב כדי להילחם על מקומו בהרכב • כשראה שנדחק הצידה, המועדון בו גדל החליט להיפרד ממנו בצורה יפה: "שני הצדדים הרגישו שהוא נתן הכל" • כעת, תחת רן קוז'וך שחשק בו, הוא רוצה להיות שחקן משמעותי בדרך שמתחילה, באופן סמלי, מול זו שנפרדה ממנו

מתן בלטקסה. מצהוב לאדום. צילום: אלן שיבר

השיחות האחרונות בין מכבי תל אביב למתן בלטקסה, רגע לפני שעזב להפועל באר שבע, התנהלו באופן אחר. גורם המעורה בפרטים הציג את התמונה כ"משהו שלא דומה לסיטואציה בין מועדון שמראה לשחקן שלו את הדרך החוצה".

ההסבר, כך אומרים במועדון הצהוב ובקרב השחקן, זו הדרך בה זה קרה. מכבי תל אביב החלה את העונה בסגל חסר במיוחד, עם חמישה שחקנים בנבחרת האולימפית שעשתה את הכנותיה לקראת הטורניר האולימפי בפריז. ז'רקו לאזטיץ' רק החל את דרכו ובמצב שהיה, בלטקסה פתח במשחק הראשון במסגרת אלוף האלופים מול מכבי פתח תקווה וראה את עצמו כחלק מהרוטציה.

לאורך כל אותה התקופה, הבלם בן ה-28 ידע שמחפשים עוד בלם ושזה יכול לדחוק אותו מה-11, אך האמין ביכולתו להיות ברוטציה. למעשה, לאזטיץ' השתמש בבלטקסה כל עוד היה צורך, אך עם ההעפלה לשלב הבתים בליגה האירופית, האפשרות שנפתחה להביא את נמניה סטואיץ' ולאחר מכן גם את סתיו למקין, הוא פשוט נדחק הצידה.

מתן בלטקסה, צילום: אלן שיבר

בהנהלת המועדון העריכו את העובדה שבלטקסה היה נאמן והוא זה שנפגע מהמצב. על כן, הוחלט ללכת לקראתו, לתת לו פיצוי של מספר משכורות ובנוסף את מענק העלייה לליגה האירופית כחלק מהסכם העזיבה לקבוצה הדרומית. "אין ספק שהפיצוי סייע לכל הצדדים להיות מרוצים, למרות המצב" סיפרו מקורבים לפרטים, "מתן הרגיש שנתן הכל כשהיה צריך אותו, גם בן מנספורד ודומיניק פרייס הרגישו זאת ולכן העריכו את מה שנתן ורצו לסיים את הסיפור באופן יפה ולא לתת לו הרגשה רעה".

ואכן, בלטקסה חזר למועדון בו גדל בעונה שעברה בסטטוס אחר. אחרי שיצא לאוסטריה וינה, החזרה לישראל מתוקף היותו ליגיונר בכל זאת שמה אותו במקום שאם יוכיח את עצמו, יהפוך לבלם הפותח במכבי ת"א של רובי קין. בסופו של דבר, האירי לא פתח איתו ברוב המשחקים והשחקן, שבתחילת דרכו יצא בעיקר להשאלות בבני יהודה והפועל עכו, חיכה להזדמנות אמיתית. אלא שגם כאשר היא הגיעה בקיץ, יחד איתה הצטרפו שלושה בלמים חדשים ומהר מאוד בלטקסה מצא את עצמו מחפש מועדון אחר.

רצה הגורל ובלטקסה עבר לבירת הנגב 72 שעות לפני המשחק מול קבוצתו הקודמת. למעשה, לאור החיסורים בהגנה, הרכש החדש של באר שבע עשוי לפתוח בבלומפילד מול הקהל מולו שיחק והמועדון בו גדל. בסביבתו של השחקן מספרים שהבחירה בבאר שבע היתה קלה. "היו הרבה שיחות עם רן קוז'וך שהבהיר שהוא בונה עליו" הסבירו בסביבתו של הבלם, "הפציעה של מיגל ויטור, הרצון לראות בלם ישראלי בכיר שיכול לשחק בכמה עמדות, קוז'וך ובאר שבע היו הכי רציניים ונתנו את התחושה שסוף סוף תהיה פה הזדמנות להיות שחקן משמעותי".

מתן בלטקסה במדי הפועל באר שבע, צילום: הפועל באר שבע

אצל האדומים תהיה תחרות על חולצת ההרכב, אבל מצב הבלמים כרגע כוללת את איתן טיבי, אור בלוריאן ושחקנים שיכולים לאייש את העמדה דוגמת מריאנו בריירו (פצוע). על כן, קוז'וך בונה על בלטקסה והעובדה כי ביכולתו לשחק גם כמגן והצורך בגיבוי לגיא מזרחי, רק חיזקו עבור כל הצדדים את ההבנה שזו ההחלטה הנכונה לכל הצדדים.

"אני שמח שמתן הצטרף כי רצינו אותו מאוד" החמיא קוז'וך במסיבת העיתונאים לרכש החדש שלו. אלא שגם בבאר שבע, המשימה של בלטקסה תהיה להיות רלוונטי גם בטווח הארוך, כאשר מיגל ויטור ישוב מפציעה והתחרות על ההרכב תגדל. אם זה יקרה, אולי, סוף סוף, בגיל 28 ועם לא מעט ניסיון, הוא יוכל לתקוע יתד במועדון גדול ולא להיות שוב במקום שבו דוחקים אותו הצידה שחקנים אחרים. כמה סמלי שהדרך הזו תתחיל מחר (שבת, 20:30) במשחק מול מכבי תל אביב.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מתן בלטקסה שומר על שגיב יחזקאל. מחר הם צפויים להיפגש עם חולצות הפוכות, צילום: עודד קרני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר