שווה כל שקל: כמה כסף הרוויח אבי ריקן במהלך הקריירה?

הקשר (36) שהודיע על פרישה, שיחק בארבעה מועדונים בלבד בכדורגל הישראלי, והשתכר בצורה מכובדת בהתאם לתרומתו המקצועית והחברתית הגבוהה • אז כמה הוא קיבל בעונות השיא במכבי תל אביב ומה העניקה לו בית"ר ירושלים?

אבי ריקן. קריירה מכובדת. צילום: עמי שומן

אבי ריקן, אחד השחקנים המוערכים בכדורגל הישראלי, הודיע אתמול (רביעי) על פרישתו ממשחק פעיל בגיל 36. הקשר, שהתבלט לאורך הקריירה בתרומתו המקצועית והחברתית, שיחק בארבעה מועדונים בלבד בכדורגל הישראלי, והרוויח משכורות מכובדות שהתאימו להשפעתו על המגרש ומחוצה לו.

ריקן החל את דרכו בבית"ר ירושלים, שם השתכר בתחילת הקריירה כ-100 אלף דולר לעונה. בהמשך הושאל למכבי הרצליה ולהפועל פתח תקווה, אך את השינוי המשמעותי בקריירה חווה בעונת 2012/13, כששכרו כבר עלה על 100 אלף דולר. בעקבות הצלחתו, יצא לקריירה אירופית והצטרף לפ.צ. ציריך, שם חתם על חוזה לשלוש שנים עם שכר של 300 אלף דולר לעונה.

אחרי שנתיים בשווייץ, בחר ריקן לשוב לישראל וחתם במכבי תל אביב לשלוש עונות, עם שכר של 350 אלף דולר לעונה. הקריירה במכבי נמשכה שמונה שנים, כאשר בעונות 4 עד 6 במועדון שכרו עמד על 200 אלף דולר לעונה, ובעונה האחרונה שלו בצהוב השתכר 140 אלף דולר לעונה. במהלך השנים הללו היה שותף לזכיות באליפויות ובגביעים וכן לקמפיינים מוצלחים במפעלים האירופיים.

בקיץ האחרון נפרד ריקן ממכבי תל אביב וחזר לקדנציה נוספת בהפועל פתח תקווה, שם הרוויח 120 אלף דולר בעונה. לצערו, העונה הסתיימה בירידת הקבוצה לליגה הלאומית. 

הנתונים מצביעים כי במהלך הקריירה ריקן, שרשם גם חמש הופעות בנבחרת ישראל, הרוויח למעלה מ-3 מיליון דולר, והוא עשוי להגדיל את הכנסותיו בתפקידים מחוץ למגרש בעתיד.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מכבי תל אביב מציגה את המדים החדשים לעונה הבאה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר