"לפני 20 שנה הייתי עד להתגלות כאשר סבא שלי הגיע אליי בחלום והפך אותי לבחור מאמין"

אחד הכדורגלנים המזוהים ביותר עם ההתקרבות לדת הוא השוער אבי אבגי שגם בגיל 45 ממשיך לשחק בליגה ב' • בראיון הוא מספר על האירועים שגרמו לו להתחזק, הקושי של שחקן ברמות הגבוהות לשמור שבת ("גם גבי קניקובסקי נופל לפעמים") והפתרון שלו למצב במדינה

איבגי. צילום: אודי ציטיאט

אין הרבה כדורגלנים בישראל שעברו 12 מועדונים שונים בכדורגל הישראלי, ובוודאי אין כדורגלן שבגיל 45 עוד מגיע עם מדי אימון ושומר על מקצוענות בליגה ב'. כזה הוא השוער אבי איבגי ששיחק במועדונים כמו בני יהודה, בית"ר ירושלים עמה זכה באליפות וגם שיחק בין השאר בשתי הקבוצות של פתח תקווה וגם בהפועל כפר סבא ועוד. תפסנו אותו לשיחה על מסורת, דת וכדורגל.

איך אתה מגדיר את עצמך היום – דתי/חרדי/מסורתי?

"היום אני מגדיר את עצמי כאדם דתי, אבל אני לא מאמין בהגדרות אלא אני יהודי טוב".

איך התחיל תהליך ההתחזקות שלך?

"זה סיפור ארוך שהיה שלב אחרי שלב, אבל התחיל אחרי תקופה לא טובה שעברתי בחיים האישיים ואז בלילה אחד סבא שלי שנפטר הגיע ונתן לי מסרים מעולם האמת וזה חיזק אותי עוד ועוד".

אתה יכול לספר על מקרה שבו הרגשת מאוד את נוכחות הקדוש ברוך הוא בחיים שלך?

"זה היה אותו רגע שסבא שלי הגיע אלי לפני 20 שנים והייתי ער להתגלות של אדם והבנתי שהקב"ה רוצה ממני משהו".

איבגי, צילום: אודי ציטיאט

כמה השפעה היתה לאירועי 7 באוקטובר על החיים שלך ועל האמונה שלך?

"כל דבר בעולם שעובר על אדם יהודי מאמין אז זה מבחינתי ניסיון של למידה והיו אירועים קשים לצפייה ואני יודע שחלק מלהיות אדם מאמין וחלק משמירת מצוות זה גם להתאמן על אמונה ולהאמין שבאמת הכל מושגח והכל מדויק וזה עם כל הצער הגדול.

"אני לוקח את זה כאבן דרך שצריך ללמוד ממנה משהו ואני חושב שאירוע כזה כללי שנוגע לכולם מראה שבראש ובראשונה אנחנו צריכים לשמור על אחדות שלנו ועניין התפיסה של כל יהודי צריך להאמין ואנחנו מפספסים שאנחנו בני עם אחד. הביחד שלנו יכול להשפיע ולצערי יש הרבה פילוג בעם והרבה אנשים כופרים נגד הדת, וגם הפוך יש כפייה דתית וזה גורם לצרות. אנשים צריכים להבין שאחדות תשמור עלינו כמו שהיה בעבר בהיסטוריה שלנו. אם יעזבו את הקיצוניות נוכל לתקן הכל".

גבי קניקובסקי. "עושה השתדלות", צילום: אריק סולטן

אתה חושב שכיום שומר שבת יכול להיות שחקן כדורגל מקצועני?

"הייתי שותף במאבק בעניין השבת של הליגה הלאומית וב"ה הצלחנו לבטל את הגזירה שרצו דאז להעביר את המשחקים של הליגה הלאומית לשבת וזה היה בזכות האחדות כאשר כל השחקנים היו חלק מהמאבק והצלחנו בזה. השחקן המשמעותי ביותר בעניין השבת הוא גבי קניקובסקי שעושה השתדלות גדולה וגם לו יש נפילות וזה בסדר. כל שחקן יכל לעשות השתדלות ולשמור את השבת אבל הוא צריך שיתוף פעולה מצד הקבוצה שלו".

כמה הכדורגל השפיע עליך?

"זה המהות שלי בחיים וגדלתי על זה מגיל אפס. לא חשבתי שאהיה שחקן מפורסם. אבל מעבר לכדורגל והאהבה למקצוע, הוא שמר אותי במסגרת. לא כל אחד גדל במקומות בריאים והיה קל להסתבך ולהתדרדר לפשע, אבל ברוך השם שמרתי על עצמי".

שיחקת בהרבה קבוצות, באיזו נהנית הכי הרבה?

"בהפועל פתח תקווה היו לי עונות מדהימות כולל עלייה לליגת העל ובבית"ר ירושלים זכינו באליפות. בכלל גדלתי בבני יהודה והייתי נערץ על ידי הרבה קהלים, וזה גרם לי לשמוח".

מי המאמן שהכי השפיע עליך?

"היו כמה מאמנים, אבל בעיקר לופא קדוש ז"ל בהפועל כפר סבא. היה אפשר ללמוד ממנו הרבה ומעבר לצורה שהוא הגיש את התדרוך וזה היה משהו אמיתי. היום יש הרבה טקטיקה וטכניקה והמאמנים לא מתחברים לשחקנים כמו שלופא היה כזה. גם ירון הוכנבוים האמין בי בצורה מדהימה".

מי השחקן הכי טוב ששיחק איתך ונגדך?

"היו לא מעט כמו אריק בנאדו ושמעון גרשון בבית"ר ירושלים וגם היו זרים מדהימים. שיחקתי נגד אבי נמני, ערן זהבי ועוד רבים וטובים".

אתה ממשיך להיות קשור לכדורגל?

"במשך המון שנים אני משמש כמאמן שוערים במספר מחלקות הנוער וגם עורך אימונים אישיים ומאוד נהנה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

תמליץ לילדים שלך או בכלל על תחום הכדורגל?

"למדתי שצריך לגלות גמישות בכל דרך בחיים ואם הוא ירצה לשחק כדורגל אז לא אמנע ממנו, אבל אנסה להסביר לו שלשבת יש ערך עליון והוא יצטרך לתת לזה מקום משמעותי בכל עניין הכדורגל והקדוש ברוך הוא יעשה את העבודה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר