נבחרת ישראל אמנם הפסידה לבלגיה, אבל סיפקה ניצוצות של שינוי מבורך

אחרי שנים בהן הבחורים בכחול לבן נראו אנמים וכבויים, הברק חזר לעיניים של הכדורגלנים הישראלים • גם מול היריבה החזקה הם לחצו, התקיפו וגם כבשו, אבל גם רומא לא נבנתה ביום אחד • למרות שער עצמי של טימותי קסטאן, צמד של קווין דה בריינה ושער נוסף של יורי טילמאנס קבעו 3:1 בסיום, שמעודד בעיקר את הצד האורח

שחקני נבחרת ישראל מתוסכלים על רקע חגיגות בלגיות. צילום: רויטרס

 

רן בן שמעון, במשחקו הרשמי הראשון כמאמן נבחרת ישראל, הראה קמצוץ ממה שהוא מדמיין שאפשר לעשות בכחול לבן. למרות ההרכב ההגנתי, העמדות הלא מתאימות של השחקנים והבדלי הרמות, הנבחרת לא הראתה רגשי נחיתות מול בלגיה וסיימה את המחצית הראשונה ב-1:1, שהיה יכול להיות גם יתרון 1:2 אם עמרי גאנדלמן היה ממתין עוד חצי שנייה לכדור חופשי בתוספת הזמן.

אותן 45 דקות חלומיות הראתה לנו שישראל מסוגלת ללחוץ, להסתכל בעיניים של יריבה מהטופ העולמי, שחזרה לה התשוקה שנראה היה שאבדה בשנים האחרונות עם ההפסדים ותוצאות התיקו מול רומניה וקוסובו. אבל מול הבלגים, רק 45 דקות זה לא מספיק.

עשר דקות לתוך המחצית השנייה ובלגיה הספיקה לכבוש שני שערים ולבעוט פנדל לגוף של יואב גראפי, שעמד בגבורה בפרץ הבעיטות של כוכבי הפרמייר ליג והבונדסליגה, בדרך לתוצאת סיום של 1:3. הקצב הגבוה בסופו של דבר היה זה שהכריע משחק שהיה מוכרע כבר מראש. לפחות כל נבחרת יצאה מרוצה – בלגיה מהניצחון ושיתוף שחקנים צעירים, ישראל יצאה מעודדת והראתה שהיא כן יכולה להסתכל לנבחרות טובות בעיניים וכן לבוא לכל משחק כדי להבקיע.

נטע לביא, צילום: אי.אף.פי
יואב גראפי מזנק לכדור, צילום: אי.אף.פי
ענאן חלאילי שומר על ג'רמי דוקו, צילום: רויטרס

 

הרכב נבחרת בלגיה: קואן קסטילס; מקסים דה קוייפר, ארתור תיאט, ווט פאאס, טימותי קסטאן; יורי טילמנס, אמאדו אוננה; דודי לוקבאקיו, קווין דה ברויינה, ג'רמי דוקו; לואיס אופנדה.

הרכב נבחרת ישראל: יואב גראפי; שגיב יחזקאל, עידן נחמיאס, עמרי גאנדלמן (רוי רביבו, 64), רז שלמה, דני גרופר (דין דוד, 64); אוסקר גלוך (דור פרץ, 64), נטע לביא, מוחמד אבו פאני (מחמוד ג'אבר, 68), מנור סולומון (דן ביטון, 80); ענאן חלאילי.

שגיב יחזקאל בועט, צילום: אי.אף.פי

מהלך המשחק

דקה 20: שער! בלגיה עולה ל-0:1. דווקא אחרי התלהבות ישראלית, השדים האדומים מנצלים טעות בהגנה כדי לכבוש. ג'רמי דוקו פרץ באגף השמאלי ומסר כדור רוחב לחברו במנצ'סטר סיטי, קווין דה בריינה, שהבקיע מקרוב את הראשון.

קווין דה בריינה מבקיע, צילום: רויטרס
טימותי קסטאן ודני גרופר, צילום: אי.פי

דקה 33: שער! ישראל משווה ל-1:1. התקפה יפה של הנבחרת. עידן נחמיאס הרים כדור מהאגף הימני, שהוסט באוויר לכיוונו של ענאן חלאילי שנגח לשער. ראשו של טימותי קסטאן הכניע את קואן קסטילס בשער ובאופ"א, בצדק, העניקו את השער למגנה של פולהאם.

עידן נחמיאס ומנור סולומון שומרים על ג'רמי דוקו, צילום: אי.פי
ענאן חלאילי חוגג, צילום: אי.אף.פי
ענאן חלאילי חוגג, צילום: אי.אף.פי

דקה 45+1: עמרי גאנדלמן כבר כבש את השער השני, אבל הוא נתפס בעמדת נבדל.

עמרי גאנדלמן, צילום: אי.אף.פי

דקה 48: שער! בלגיה עולה ל-1:2. יותר מדי איבודים של הנבחרת בחלק האחורי. פאאס הכניס כדור לרחבה, לואיס אופנדה השאיר בנגיעה ליורי טילמאנס שהפציץ את הרשת של יואב גראפי.

יורי טילמאנס חוגג, צילום: אי.אף.פי

דקה 52: שער! בלגיה עולה ל-1:3. רז שלמה תיקל את אופנדה ברחבה, מייקל אוליבר הצביע על הנקודה הלבנה ודה בריינה הכפיל את מניין שעריו.

ג'רמי דוקו וקווין דה בריינה, צילום: רויטרס
אוסקר גלוך, צילום: אי.פי

דקה 56: לואיס אופנדה שוב סחט פנדל, הפעם מצד שמאל דרך שגיב יחזקאל, אבל החלוץ הבלגי לא הצליח להכניע את גראפי, שהצליח לעצור אותו.

יואב גראפי עוצר את לואיס אופנדה, צילום: אי.אף.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

דקה 90+4: כמעט השני של ישראל. כדור עומק נהדר של נטע לביא מצא את דן ביטון, שכדרר לתוך הרחבה ונעצר רק בקורה. דין דוד הכניס את הריבאונד פנימה, אבל שוב שופטי ה-VAR קבעו שהיה נבדל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר