תשתית של מכבי תל אביב ומכבי חיפה: התוכניות של ספרא בהפועל תל אביב

הבעלים החדש של האדומים אדמונד, יחד עם בנו מויז בן ה-18 יבנו את כל המערכת מחדש במועדון האדום • מהפגישה עם מסאי דגו, לשמו של עדן שמיר כמועמד והגעה להסדר עם יוסי אבוקסיס • גורמים המעורים בפרטים: "עם ניהול נכון הקבוצה תחזור במהרה לצמרת הכדורגל הישראלי"

הפועל תל אביב בדרך לעידן חדש. צילום: דני מרון

הפועל תל אביב עברה אתמול (שבת) רשמית לידיו של אדמונד ספרא, אחרי אינספור מחלוקות במשא ומתן מול האחים מינצברג, מאיר תושב ואחרים, שנפתרו בסופו של דבר על ידי ניסוחים ופשרות שונים ומגוונים.

כעת, המטרה של ספרא היא לייצר בסיס לבניית מועדון גדול, מה שלא קיים כיום בהפועל תל אביב. את התוכנית יפרוס בנו, מויז ספרא, רק בן ה-18, בספייס שיערוך עם אוהדי הקבוצה במהלך היום. מויז ספרא הוא האיש שדחף את אביו לרכוש את הפועל תל אביב. כאוהד הקבוצה, הוא צפוי להיות דומיננטי בניהולה, יחד עם אנשי מקצוע שימונו ויתמכו במערכת החדשה שתיבנה.

ראשית, גורמים המעורים בפרטים, הבהירו כי "מי שחושב שמהבוקר יתחילו לשפוך עשרות מיליוני שקלים על הפועל תל אביב ויחתמו שחקנים בעלי שם ענק, נמצא בסרט הלא נכון". יחד עם זאת, קבוצת ספרא (חברת EMS, LP, TA), תעביר את הקבוצה הנוכחית בבקרה התקציבית ולשם כך צריכה להפקיד כעשרה מיליון שקלים.

לאחר מכן, עם מינוי מנהל ספורטיבי, תיערך פגישה עם המאמן מסאי דגו ואחריה יוחלט האם לצרף עוד שחקן או שניים. שמו של עדן שמיר למשל, עלה כמועמד להגיע למועדון, סוג של שחקן שיהיה ערך מוסף בליגה הלאומית, אך כזה שיוכל להוביל את הקבוצה גם בליגת העל, שזו המטרה העיקרית העונה.

עדן שמיר. יירד ללאומית?, צילום: דני מרון

בהמשך, קבוצת ספרא מעוניינת לבנות תשתית של מועדון גדול, בדומה לזו שיש במכבי תל אביב ומכבי חיפה. הדברים נוגעים בעיקר למתקנים של מחלקת הנוער והרחבת פעילותה מעבר למתחם חודורוב. חברות חיצוניות עשויות להכנס לתמונה ולהגיש תכנית שכזו, אותה קבוצת ספרא תצטרך לאשר ולהחליט מה היא לוקחת ומה לא.

"העובדה שאוהדי הפועל רכשו קרוב ל-9,000 מנויים מעידה על הפוטנציאל הגדול שיש למועדון" העיד גורם המעורה בפרטים, "ספרא משוכנע שהמספר הזה יכול לגדול בליגת העל ולהוות בסיס שעליו ניתן יהיה לשלב השקעה שפויה. עם ניהול נכון הפועל תל אביב תחזור במהרה לצמרת הכדורגל הישראלי".

כדי לבנות את הבסיס לעתיד, לספרא היה חשוב לנתק ככל הניתן את העבר, כולל חובות העבר למאיר תושב וקבוצת מינצברג. לשם כך, מיטב המגשרים נכנסו לתמונה. בימים הקרובים ייעשו ניסיונות להגיע להסדר עם מאמן הקבוצה אשתקד, יוסי אבוקסיס, שמחזיק בחוזה וממשיך לקבל את שכרו.

גם אבוקסיס מעדיף להגיע להסדר מאשר לקבל שכר מבלי לעבוד. ניסיונות לשדך את אבוקסיס להנהלה החדשה כיועץ או מנהל מקצועי, עד כה אינם עולים בקנה אחד עם התכניות.

יוסי אבוקסיס, צילום: אלן שיבר
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בעוד שבוע תתכנס הוועדה להעברת זכויות כדי לאשר את העברת הבעלות לידיו של אדמונד ספרא. ההערכה היא כי לא יהיו בעיות בנושא. יחד עם זאת, נבדקת אפשרות להקדים את הוועדה כדי שההנהלה החדשה תוכל להתחיל לעבוד. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר