מחפשים בית חם: עשרת השחקנים הבכירים החופשיים בכדורגל הישראלי

הקשר ששוחרר ממכבי תל אביב, הקפטן שעזב את הפועל תל אביב, העוגן של בית"ר ירושלים והשחקן המוכשר שלא ימשיך בהפועל באר שבע • כשליגת העל בפתח, יש כמה כדורגלנים מובילים שעדיין לא מצאו קבוצה חדשה

מופע העידוד של אוהדי הפועל באר שבע באימון הפתיחה

בזמן שקבוצות רבות בליגת העל מתקשות להחתים שחקנים זרים איכותיים בגלל המצב הביטחוני, מפתיע לגלות שגם ישראלים משמעותיים עדיין ללא קבוצה, כשגביע הטוטו ממש מעבר לפינה וגם הליגות ייפתחו בעוד כחודש. "ישראל היום" מביא לכם את עשרת השחקנים הבכירים החופשיים שעדיין מחפשים את היעד הבא.

בן שהר (חלוץ, 34)

החלוץ שעשה קריירה אירופית מפוארת ואף זכה בתארים בישראל עם הפועל תל אביב והפועל באר שבע, בחר לפני שלוש שנים לעבור למכבי חיפה, אך לא קיבל הזדמנויות רבות בשורותיה. לאחר העונה האחרונה במכבי פתח תקווה, בה היה חלק מהזכייה בגביע המדינה, לא חשב שבסוף חודש יולי יישאר ללא קבוצה.

אייל גולסה (קשר, 32)

לאחר שמונה שנים במכבי תל אביב עם שלל תארים, עזב הקיץ אייל גולסה את המועדון. הקשר, שנחשב עד לפני שנים ספורות לאחד הטובים בישראל בעמדה שלו, קיבל הקיץ הצעות מנפטצ'י באקו וממכבי נתניה, אך מחכה להצעה טובה יותר, בתקווה שזה לא יהיה מאוחר מדי.

אייל גולסה, צילום: מאור אלקסלסי

חאתם עבד-אלחמיד (בלם-מגן, 33)

רק לפני שלוש שנים זכה אלחמיד בגביע המדינה עם הפועל באר שבע ונחשב לאחד הבלמים האיכותיים בישראל. מאז הקריירה שלו דעכה, וגם העונה האחרונה בהפועל חיפה הייתה מלאת סיפורים מחוץ לכר הדשא. אלחמיד הצהיר כי ירצה לשחק במועדון קרוב לביתו בשל סיבות אישיות, אך בשלב זה ככל הידוע אינו מחזיק בהצעות.

אוראל דגני (בלם, 35)

הבלם הוותיק, שרק לפני יותר משנה נחשב לעוגן בבית"ר ירושלים, איבד את מקומו ולא שיחק חצי עונה. כעת הוא עדיין מתקשה להתפשר בשכרו כדי למצוא קבוצה. דגני מבין שאסור לו לשבת עוד בבית, וכי ההחלטה הקרובה תסמן את תחילת הסוף בקריירה.

דן איינבינדר (קשר, 35)

הקשר שזכה באליפות עם הפועל באר שבע, בגביע המדינה עם בית"ר ירושלים ובשתי אליפויות ובגביע עם מכבי תל אביב, הפך בעונה האחרונה לקפטן הפועל תל אביב. לאחר עונה כושלת במועדון האדום נותר ללא קבוצה ועתידו אינו ברור, אך אין ספק שהוא ראוי להזדמנות נוספת.

דן איינבינדר, צילום: מאור אלקסלסי

עדן שמיר (קשר, 29)

אחד השחקנים המפתיעים ברשימה. שמיר סיים חוזה בהפועל באר שבע ונמצא ברגע משמעותי בקריירה. המועדון הבא עבורו צריך להיות כזה שיאמין בו ויתן לו להיות שחקן מפתח. זה יכול להיות גם מועדון מעבר לים.

מיכאל אוחנה (קשר, 28)

בעיני רבים, מדובר באחד הכשרונות הגדולים בכדורגל הישראלי בעשור האחרון. אך הפציעות המרובות שהשביתו אותו הביאו לכך שגם מועדון הבית שלו, מ.ס אשדוד, מחפש קשרים אחרים במקומו.

אדי גוטליב (בלם, 31)

הבלם עמד בפני החלטה גורלית בשנה שעברה כשהיה צריך להחליט בין ההצעה מבית"ר ירושלים לבין ההצעה של מכבי ריינה. גוטליב בחר את הצהוב-שחור ומצא את עצמו בעונה כושלת, שבסיומה הודיעו לו בבית"ר שאינו בתוכניות. כעת הוא מתקשה למצוא בית חדש.

אבי ריקן (קשר, 35)

הקשר הוותיק ירד ליגה עם הפועל פתח תקווה, וצפוי להכריע בקרוב אם לקבל הצעות מהליגה השנייה או להודיע על פרישה, בדומה לחברו, איתי שכטר.

אבי ריקן, צילום: דני מרון

יובל אשכנזי (קשר, 32)

לפני ארבע שנים עשה אשכנזי פריצה אדירה כאשר הגיע למכבי חיפה והצטיין בעונה תחת המאמן מרקו בלבול. מאז הגעתו של ברק בכר, איבד אשכנזי את מקומו בהרכב והקריירה שלו דעכה. גם הניסיון להציל אותה בבני סכנין, מכבי נתניה ובית"ר ירושלים לא צלח, והוא עשוי לבנות את עצמו מחדש אולי שוב דרך בני יהודה.

שלומי אזולאי (קשר, 34)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הקשר ששיחק במכבי חיפה ובמכבי תל אביב חזר בשנה האחרונה למ.ס אשדוד. למרות שהמועדון היה בתחתית, אזולאי לא זכה להזדמנות ראויה. הוא רוצה לשקם את עצמו מחדש ולשחק בליגת העל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר