עומר אצילי בדרך החוצה מאל עין, חזרה לישראל תעלה לו במיליונים

הקבוצה האמירתית צירפה רכש על העמדה של הישראלי, והוא מתקרב לרגע הכרעה בקריירה • הישראלי יצטרך לשלם מיליונים לרשויות המס אם ישוב ארצה, ומעט מאוד קבוצות באירופה יכולות לעמוד בשכרו הגבוה • איפה הוא יסיים את הקיץ? כל המספרים והפרטים בפנים

תקציר הניצחון של מכבי חיפה על אתלטיק אסקלדס / באדיבות מכבי חיפה

עומר אצילי מתקרב לאחד הצמתים המשמעותיים בקריירה שלו. קבוצתו האמירתית אל עין החתימה אתמול (שבת) שחקן נוסף על העמדה שבה משחק הישראלי ובתקשורת המקומית משוכנעים שאצילי יאלץ לחפש לעצמו מועדון אחר. מבחינת השחקן, התמונה ברורה. גם אם יקבל הודעה מאל עין כי הוא משוחרר מהקבוצה, חזרה שלו לישראל תעלה לו הרבה מאוד כסף.

על פי חוקי המס בארץ, אצילי יצטרך לשלם כחמישים אחוזים מההכנסות שלו מאז שעזב את הארץ לפני כשנה. מדובר בסכומי עתק. שכרו של אצילי בקבוצה מהאמירויות עומד על 1.8 מיליון יורו לעונה בחוזה לשנתיים. לצד זה, אצילי נמכר בקיץ שעבר תמורת שני מיליון יורו, כאשר 800 אלף מתוכם הלכו לשחקן כמענק. כלומר, אם עומר אצילי יאלץ לחזור לישראל, הוא ישלם לרשויות המס סכום אדיר של למעלה ממיליון יורו (כארבעה מיליון שקלים). כל המהלך שעשה קשר בין ה-30 עם המעבר לאל עין היה כלכלי נטו, כך שחזרה לארץ היא לא בדיוק מה שתוכנן מראש.

לצד הדברים הללו חשוב להבהיר כי גם אחרי שישלם את המס, עדיין עומר אצילי יישאר עם כמיליון יורו נטו מהשנה האחרונה. במכבי חיפה הוא היה יכול להגיע לכמחצית מהסכום, אבל שוב, מדובר על שנה אחת בלבד, בעוד לאצילי הסכם לעונה נוספת.

עומר אצילי. בדרך החוצה, צילום: מתוך X

לפני קצת יותר משבועיים דווח באיחוד האמירויות כי הקשר הישראלי בדרכו לפרטיזן בלגרד. מאז לא קרה הרבה, כאשר סוכנו רונן קצב הסביר כי איתם אף אחד לא דיבר. קצב הוא אחד הסוכנים המנוסים והטובים בכדורגל הישראלי. בסביבת השחקן הסבירו כי "התמונה ברורה וכל האפשרויות על השולחן". אם וכאשר ישוחרר, קצב יחפש עבור אצילי תחנה חדשה בחו"ל, כאשר מעט מאוד קבוצות באירופה יוכלו לשלם את השכר האדיר שקיבל באל עין.

רק אם כל האפשרויות האחרות ימוצו, האופציה של מכבי חיפה תשוב להיות ריאלית, אך גם זה יהיה בסכומים גבוהים בהרבה מאלה שהקשר קיבל בקדנציה הקודמת שלו בכרמל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
עומר אצילי. סכומים אחרים לגמרי, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר