עומרי קנדה בראיון מיוחד: "התקף הלב פירק אותי, לא יכולתי להרים את הילדה"

כשהוא רחוק מהכדורגל וקרוב לדת, שחקן הפועל תל אביב לשעבר משתף בראיון מיוחד ל"ישראל היום" על חייו החדשים: "כל החיים היתה לי זיקה, לצערי חילוניים פונים לדת רק כשקורה משהו חמור" • הוא מספר על הדיכאונות, על הריחוק מהחברים מהכדורגל ("התאכזבתי מאנשים שהיו קרובים, אבל מאשים רק את עצמי") ומדבר על האדומים: "צריך לעשות חריש עמוק, מנהלים אותם ליצנים"

הדרך המצמררת בה פורסם סגל נבחרת הכדורגל למשחקים האולימפיים

עומרי קנדה חוגג השבוע יום הולדת 38 כשהוא רחוק כל כך מהשחקן שהכרנו שהצטיין ברמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי וזכה בתארים. בריאיון מיוחד ל"ישראל היום" קנדה פותח את הלב ומדבר על הקשיים שעבר בשנים האחרונות, על התקף הלב שחווה, על ההתמודדות עם דיכאון ועל הפרספקטיבה החדשה שקיבל על החיים. "היום אני נמצא במקום אחר בחיים", אומר קנדה. "אני עוזר לאחי בעסק של דברי מאפה, אבל בגדול קשה לי לעבוד".

בשנים האחרונות קנדה התקרב לדת. "מאז התקף הלב שחוויתי התחזקתי מאוד בדת", הוא מספר, "כל החיים היתה לי זיקה לדת, אבל רק אחרי האירוע שעברתי קיבלתי את זה. התחלתי להניח תפילין ולאחרונה אני שומר שבת. לצערי החילוניים פונים לדת רק שקורה משהו חמור ואני הרגשתי שקיבלתי את החיים שלי במתנה".
עומרי קנדה והרב שלו. התקרב לדת, צילום: פרטי
 

לפני 8 שנים, במהלך צילומי תוכנית "גולסטאר" חווה קנדה התקף לב קשה. "זה פירק אותי לחלוטין", הוא נזכר, "הייתי אחד שחי באדרנלין, מאוד פעיל ואנרגטי, וזה גמר אותי. הייתי עולה במדרגות ומתעייף. הגעתי למצב שלא יכולתי להרים את הילדה שלי בשנים הראשונות. לקחתי כדורים, לא יכולתי למצוא עבודה כי אף אחד לא רצה לבטח מישהו שעבר שני צנתורים. נכנסתי לדיכאון קשה, לא יצאתי מהבית ולא רציתי לעשות כלום. אם לא היו לי שתי בנות אז הייתי חושב על דברים גרועים, וגם במקביל עברתי הליך גירושין. הילדה הגדולה שמרה אותי שפויה. מי שמסיים כדורגל הוא גמור ושבור, וצריך להיות מוכנים לזה. מי שלא מכין את עצמו הוא בבעיה חמורה. הילדה הבכורה שלי גרמה לי להשתנות, הוא אומר. "היא הייתה בת 3 וחצי ואמרה לי -'אבא, אני אוהבת אותך כשאתה שמח'. השתמשתי במשפט הזה כדי להשתנות".

קנדה מספר גם על הקשיים הכלכליים שחווה לאחר פרישתו מהכדורגל. "פתאום נתקלתי במילה 'ברוטו'", הוא אומר, "לא ידעתי מה זה אומר. פתאום יש עניינים של שכר דירה, ארנונה, חשמל ודברים שהיו לי קלים כשחקן. לא הצלחתי להסתדר. הייתי מטופל אצל הרבה פסיכולוגים. זה דבר ששינה וייצב אותי. אני יודע מה זה פוסט טראומה. אני לא משווה את זה לאנשים של אחרי מלחמות, אבל יש את זה גם בעולם הכדורגל. אני לא יכול לראות יותר כדורגל. בימים שיש דרבי או משחקים של הפועל מול בית"ר, אני לא יוצא מהבית ונכנס לדיכאון".
 
עומרי קנדה בליגת האלופות. התנתק מהכדורגל, צילום: AFP
קנדה לא עוסק היום בכדורגל, גם מסיבות בריאותיות וגם כי לדבריו "מה שקורה היום זה בלוף, אני רואה שחקנים שלא משקיעים אפילו 40%". הוא מדבר בכאב על ירידת הליגה של שתי הקבוצות האהובות עליו, הפועל פתח תקווה והפועל תל אביב. "שני המועדונים יקרים לליבי. בשניהם צריך לעשות חריש עמוק מבחינת ניהול ובחירת שחקנים. אם היה לי בן אז הייתי לוקח אותו היום למכבי פתח תקווה וזה הדבר הכי כואב לי".
 
אולי הוא לא עוסק בכדורגל ונמנע מלראות את רוב המשחקים, אבל הוא עוקב מקרוב אחרי מה שקורה בהפועל תל אביב: "יש להם קהל מרגש ולצערי מנהלים אותם ליצנים. לפעמים זה נראה שמיטש גולדהאר מייעץ להם איך לא להצליח. גם אם ספרא יגיע והם יעלו ליגה צריך לעשות שינוי מהשורש. מסאי דגו הוא חבר שלי והוא בעיניי 'פפ הישראלי'. אם בהפועל ישנו התנהלות אז אולי יחזירו לעצמם את הכבוד של המועדון".
 
קנדה מספר גם על האכזבה שחווה מאנשים בכדורגל. "אני מעדיף לא לדבר בשמות, אבל אין לי חברים בכדורגל וזה אומר הכל. אני מדבר מדי פעם עם קולגות, אבל התאכזבתי ממספר אנשים שהיו קרובים. למדתי לא להאשים אף אחד חוץ מעצמי".
עומרי קנדה עם ביתו הבכורה. גרמה לו להשתנות, צילום: פרטי

אתה רוצה לחזור לעבוד בכדורגל?

"אני לא רוצה להיות מאמן בוגרים, אולי מאמן נוער. בעבר הייתי תקופה קצרה פרשן וזה תחום שאהבתי וזה לא הסתדר כספית".

לאורך השנים קנדה הסתבך בכמה פרשיות של הימורים ודברים נוספים שפגעו במוניטין שלו. כשאני שואל אותו אם הוא מתחרט על משהו הוא עונה: "אני יודע לאן אתה חותר ואני לא מתחרט על כלום. היום אני יודע שכל דבר קורה מסיבה מסוימת, גם ההימורים. אותה תקופה ייצבה את האישיות שלי. אני מצטער על מה שקרה, אבל בראייה לאחור אני שלם עם עצמי. היום אני עוזר להרבה צעירים שנמצאים במצב שהייתי ומנסה להדריך אותם והם מקשיבים לי. הייתי במצב מאוד נמוך ולכן אני יודע כיצד אפשר לעזור להם. לא בוכים על חלב שנשפך".

מי צריך לבקש ממך סליחה?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אף אחד. הכל הבאתי לעצמי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר