גם משפחות שכולות בתמונה: למה מכבי חיפה "מחביאה" את דיא סבע?

כדי לא ליצור רעש במחנה האימונים, סגנית האלופה החליטה להמתין עם החזרתו של הקשר למועדון • הקולות נגדו בעקבות הפוסט של אשתו ברורים, אבל נשלחו מסרים מפויסים שהוא יתקבל בחזרה במידה שיתנצל כראוי • אופיר גנות, אחיו של השוטר דן גנות ז"ל שנפל ב-7.10: "רוצה התנצלות כנה וחדה, לאמא שלי היה קשה לשמוע שיש כוונה להחזיר אותו"

תומאס סולטאני בראיון ראשון אחרי החתימה / מכבי חיפה

מכבי חיפה קיבלה החלטה אסטרטגית לחכות עם הצעדים המתוכננים לגבי חזרתו של דיא סבע למועדון. הכוונה היא לקיים מסיבת עיתונאים או פעולות כאלה ואחרות של השחקן כדי להסביר את הסיטואציה שנוצרה בעונה שעברה, אך ההחלטה היא לקחת את הזמן ולעשות את הדברים רק אחרי מחנה האימונים בספרד.

לא מעט גורמים ייעצו לראשי המועדון כדי לנהוג בנושא העדין. תחילה, המחשבה היתה לעשות את הדברים עם פתיחת האימונים, אלא שהרצון לשמור על שקט במחנה הכריע. בינתיים, העיסוק בסוגיה בקרב האוהדים ברשתות החברתיות רק גובר, כשחלק עדיין מתנגד נחרצות לחזרתו.

סבע לא הגיע לאצטדיון בלוד למשחק האימון מול הנבחרת האולימפית. הקשר עדיין בשלבי החלמה סופיים מהליך כירורגי שעבר בברכו, אך בלי קשר, הרצון הוא לעורר כמה שפחות פרובוקציות סביבו, בטרם המועדון יציג את עמדתו בנושא וסבע יבצע מספר פעולות, ככל הנראה גם מחוץ למגרש, בתקווה לשים מאחוריו סופית את פרשת הפוסט ששיתפה אשתו בתחילת המלחמה.

דיא סבע, צילום: מאור אלקסלסי

כעת, במועדון מקווים שהצעדים עליהם החליטו ואלה שייעשו בעתיד, בין אם זה פעולות בקהילה ובמסיבת עיתונאים כזו או אחרת, עם אמירות ברורות וחדות, יעשו את העבודה.

בתוך כל זה, יש גם את הצד המקצועי. המאמן ברק בכר הוא האיש שאחראי על החזרתו של סבע לסגל העונה. צ'ארון שרי עזב, יש קושי להביא שחקנים זרים איכותיים ושוק הישראלים דל. במצב הזה, האיש שאחראי על הבאתו של סבע למכבי חיפה קיבל את ההחלטה להחזיר אותו אחרי אחת הפרשות המתוקשרות בתולדות המועדון.

ברק בכר, צילום: אלן שיבר

גורמים במערכת אמרו ל"ישראל היום" כי "אם מסתכלים על התמונה רק מקצועית, כמו שנהוג באירופה, ברור שההחלטה נכונה". יחד עם זאת, ישראל היא לא אירופה ואחרי ההד האדיר שנוצר אחרי ה-7.10, במכבי חיפה לוקחים בחשבון שחלק מהקהל כבר לא יחזור בו.

"אני יודע שסבע לא הוציא את הפוסט, אלא אשתו" הבהיר אופיר גנות, אוהד הקבוצה ואחיו של השוטר דן גנות ז"ל, שנהרג ב-7.10, "אבל ברגע שהוא לא אמר מילה, זה הראה לנו תמיכה בפוסט שלה וניסיון לברוח מזה". לשאלה מה לדעתו צריך לעשות אמר גנות: "הוא צריך התנצלות כנה וחדה ושלא יכתיבו לו. לאמא שלי היה קשה עם זה שאמרתי לה שקבוצה כמו מכבי חיפה, שעושה הכל וחושבת למען הקהילה והיתה גם לצידנו, שוקלת להחזיר אותו".

סבע, צילום: מאור אלקסלסי

אגב, משפחות אחרות העבירו למועדון מסרים מפויסים ובתנאי שייעשו צעדים אמיתיים מצידו של השחקן והבעת חרטה כנה, דבר שכאמור, כרגע ההחלטה היא להמתין איתם.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

דבר אחד בטוח: ההחלטה לגבי סבע התקבלה. רק תרחיש מאוד קיצוני יביא שוב לעזיבתו ורק בתחתית סולם השיקולים, חשוב להדגיש, עדיין מדובר בשחקן היקר ביותר (בשכר ברוטו) בסגל עם שכר של כ-600 אלף דולר נטו לעונה. כשמכלול כל כך גדול על הפרק, במכבי חיפה מקווים שההחלטות שלהם יצליחו להרגיע את הרוחות אחרי קרוב לשנה, אחרת הדברים עלולים להשפיע לא רק על דיא סבע, אלא על הקבוצה כולה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר