הדרך המצמררת בה פורסם סגל נבחרת הכדורגל למשחקים האולימפיים

לא מבשרת טובות: תמונת המצב של הקבוצות הישראליות באירופה

כשלושה שבועות לפני פתיחת משחקיהן במפעלים האירופיים, מכבי תל אביב, מכבי חיפה, מכבי פתח תקווה והפועל באר שבע מתמודדות עם המצב הבטחוני ומתקשות לבצע רכש משמעותי • מחנות האימונים רק נפתחו, אבל אף אחת לא נמצאת במצב אידיאלי • וגם: הקבוצה שהכי נפגעה מהאולימפיאדה

[object Object]

קבוצות ליגת העל השונות כבר נמצאות במחנה אימונים בחו"ל לקראת תחילת עונת 2024/25, שתצא לדרך עם אלוף האלופים בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקווה ב-20.7. לאחר מכן, הקבוצות יחלו את דרכן במפעלים האירופיים, כאשר האלופה הצהובה תשחק במוקדמות ליגת האלופות, מחזיקת הגביע במוקדמות הליגה האירופית ומכבי חיפה והפועל באר שבע במוקדמות הקונפרנס ליג. 

המצב הביטחוני במדינה, כולל המלצות של אנשים ממערכת הביטחון שלא למהר להחתים זרים, גורמים לקבוצות להיות יותר זהירות בכל הנוגע לרכש, ובמיוחד כל הקבוצות שישחקו בעוד כשלושה שבועות באירופה. הנה תמונת מצב של ארבעתן:

מכבי תל אביב

ההחתמה המשמעותית היחידה של האלופה, עד כה, היא של המאמן ז'רקו לאזטיץ' הסרבי. בנוסף אליו, היא צירפה את השוער אופק מליקה בחוזה לחמש שנים וחתמה על חוזה חדש לעונה הקרובה עם ערן זהבי וניר ביטון. בגזרת העוזבים, הצהובים נפרדו מדריק לוקאסן ואורלנדו מוסקרה, כאשר המשך דרכו של פליסיו מילסון מוטל בספק רב אחרי שהאנגולי לא הגיע עם הקבוצה לפולין ומעורר עניין רב בא.א.ק אתונה ובאיחוד האמירויות.

מילסון. איפה הוא ישחק בעונה הבאה? כנראה שבחולצה צהובה אחרת, צילום: מאור אלקסלסי

מעבר לכך, גם רוי רביבו, דור תורג'מן, אלעד מדמון, אושר דוידה ועידו שחר לא יהיו זמינים עבור לאזטיץ' במשחקים הראשונים עקב זימונם לנבחרת האולימפית, שתשחק את משחקה הראשון בפריז ב-24.7. 

מכבי פתח תקווה

כמו כל שאר הקבוצות שמשתתפות באירופה, גם מחזיקת הגביע ביצעה שינוי בעמדת המאמן. דן רומן קיבל את המושכות ומי שהצטרפו עם פלאמן גלאבוב, תומר ליטבינוב ותמיר גלזר. בגזרת העוזבים מי שנפרדו מהמועדון הם הקפטן תומר לוי, איברהאים ג'אבר, עובדיה חטאב, רובי לבקוביץ' ובן שהר. 

פלאמן גלאבוב, צילום: דני מרון

עד כה הקבוצה ערכה משחק אימון אחד בלבד וניצחה בו 1:3 את מכבי חיפה. היתרון של המלאבסים הוא שאף אחד צעיר שלהם לא זומן לסגל הנבחרת האולימפית, כך שכולם יהיו זמינים עבור רומן לקראת צמד המשחקים הקשה מאוד מול בראגה.

מכבי חיפה

מעבר ליכולת הירודה במשחקי האימון, במכבי חיפה הדברים לא הולכים בצורה חלקה. ברק בכר שב למועדון ונאלץ לבנות אותו מחדש, כאשר הכוכב הגדול, צ'ארון שרי, עזב באופן רשמי לאנטוורפן. בינתיים, רק השוער תומאס סולטאני הצטרף למועדון כרכש חדש. גם דיא סבע, שמתאושש מפציעה כעת, נמצא בתכניות של ברק בכר ובימים הקרובים צפויים להתבצע מהלכים מצידו של השחקן על מנת להרגיע את הרוחות שהיו סביבו וסביב אשתו אחרי 7 באוקטובר. 

סבע, צילום: מאור אלקסלסי

מי שלא ברור מה יהיה איתו הוא עבדולאי סק, שמתמודד עם טרגדיה אישית ובסופו של דבר לא המריא עם הקבוצה למחנה האימונים בספרד. המו"מ עם מתיאס נהואל עדיין לא הבשיל לכדי חתימה או חיפוש שחקן חדש, כאשר גם איתן אזולאי על הכוונת ועשוי להצטרף לסגנית האלופה. בכל מקרה, הגעה של אזולאי לא תעזור לבכר בטווח הקרוב, שכן הוא חלק מסגל הנבחרת האולימפית וייעדר מצמד המשחקים מול סבאח, כמו גם שון גולדברג ועילי פיינגולד. גם הקולות לגבי עזיבה אפשרית של פרנצדי פיירו, שדווח בין היתר על עניין בו בקבוצות מטורקיה, עלולה לבוא בעוכריהם לקראת אירופה

הפועל באר שבע

אולי הקבוצה הכי פעילה בחלון ההעברות הנוכחי. רן קוז'וך החל לעבוד וכבר צירף את גיא מזרחי, סמיר פרהוד ובן גורדין. בנוסף, האריכה את החוזים של הלדר לופס, מיגל ויטור ואיתן טיבי, כאשר השמות המועמדים לחיזוק הם של דן גלזר ואליאל פרץ ששיחקו בעונה האחרונה ביוון ובקפריסין בהתאמה ואחד מהם צפוי להגיע במקומו של עדן שמיר, שעזב. 

הלדר לופס חוגג. נשאר לעונה נוספת במועדון, צילום: דני מרון
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מי שיחסר מול צ'רנו מורה הוא השוער הראשון של הקבוצה, ניב אליאסי, שנבחר להיות אחד משני השוערים שייצגו את נבחרת ישראל במשחקים האולימפיים. בנוסף, גם עימראד עולאד עומאר ביקש להשתחרר מחוזהו ולא המריא עם הקבוצה לפולין. בגזרת החוזרים מהשאלה נמצאים תומר יוספי, שעדיין בוחן הצעות מחו"ל, וזאהי אחמד, שפרץ במדי בני סכנין בעונה האחרונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו