הדרך המצמררת בה פורסם סגל נבחרת הכדורגל למשחקים האולימפיים

הסיבות של סן ז'ילואז לאי שחרורו של ענאן חלאילי לאולימפיאדת פריז

הכוכב הצעיר סומן להיות אחד המובילים בסגל של גיא לוזון, אבל קבוצתו החדשה לא הסכימה לשמוע • למרות ניסיונות שכנוע מצד הקיצוני, גם לפני החתימה הרשמית, בסוף הפן הכלכלי היווה גורם מכריע לשני הצדדים • בבלגיה הסבירו: "שילמו עליו 7.5 מיליון יורו, ההעדפה היא לראות אותו כחלק מהמועדון"

[object Object]

ביממה שלפני פרסום הסגל לאולימפיאדה, גיא לוזון עוד היה בקשר ישיר מול ענאן חלאילי בניסיון להפעיל לחץ לשחררו מאוניון סן ז'ילואז למשחקים האולימפיים. השחקן, מצידו, ביקש שוב מהבלגים את השחרור ונענה בשלילה.

“המנהל המקצועי של סן ז’ילואז החליט, מבחינתם ההחלטה סופית, הוא לא מגיע" הסביר המאמן גיא לוזון והוסיף: "הם לא רצו לשמוע על שום פתרון שהצעתי, כולל שישחק באלוף האלופים שם ויגיע אחר כך, היה סיכום התחלתי שהם לא עמדו בו, זה מה שיש ואני שמח בחלקי. שלם במאת האחוזים עם הסגל שנמצא”.

בשיחות שנערכו בין הצדדים, לוזון ניסה להסביר לבלגים כי מדובר במהלך שהוא גם לטובתם. כל העולם יצפה במשחקים האולימפיים, בהם לחלאילי יהיה חלק משמעותי, אך גם זה לא עזר. יחד עם זאת, לוזון דיבר על סיכום התחלתי, אך הבלגים טוענים כי "לא היה כזה".

גיא לוזון. לא הצליח לשכנע, צילום: אורן אהרוני

כפי שפורסם ב"ישראל היום" כבר בתחילת חודש אפריל, אוניון סן ז'ילואז התנתה את החתימה של ענאן חלאילי בכך שלא ישוחרר לאולימפיאדה. השחקן מצידו רצה להשתחרר ועוד לפני החתימה עשה שרירים, אך בסופו של דבר הלחץ הכריע וגם הכסף הגדול שקיבל.

למעשה, אלמלא היה חותם ומוותר על הטורניר האולימפי, חלאילי היה מפסיד סכום אדיר של מיליון יורו רק כמענק חתימה. בסופו של דבר הוא חתם והמשיך בניסיונות לקבל את השחרור, אך לשווא. עיתונאים בלגים שמסקרים את אוניון הסבירו כי "המועדון לא מחויב לשחרר שחקנים לאולימפיאדה ולכן זו ההחלטה". עוד אמרו הבלגים כי "ברגע שהקבוצה לא זכתה באליפות ויש לה הרבה משימות באירופה ועוד כמה במסגרת המקומית, ההעדפה היא לראות את השחקן תחת המועדון, בטח לאחר שהשקיעו בו 7.5 מיליון יורו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ענאן חלאילי באוניון סן-ז'ילואז, צילום: האתר הרשמי של אוניון סן-ז'ילואז
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו