מיטש גולדהאר והמיליונים: הסכומים מאחורי המאמנים הזרים במכבי תל אביב

הבעלים הקנדי של הצהובים מתעקש להביא רק אנשי מקצוע מחו"ל ומוכן לשלם על כך הרבה כסף • ולדימיר איביץ' או פטר בוס – מי קיבל הכי הרבה? האם ז'רקו לאזטיץ' ירוויח יותר מרובי קין? ומי המאמנים שקיבלו את השכר הנמוך ביותר? • התשובות לכל השאלות בפנים

ערן זהבי. צילום: משה בן שמחון

מאז רכישת מכבי תל אביב על ידי מיטש גולדהאר באוגוסט 2009 מידי אלכס שניידר, המועדון נקט במדיניות עקבית של העסקת מאמנים זרים. מגמה זו החלה ב-2012 עם הגעתו של המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף שעבד במועדון במשך שש עונות, ונמשכת גם לאחר עזיבתו. המאמן הזר האחרון, ז'רקו לאזטיץ', הגיע לישראל בשבוע שעבר.

למרות ניסיונות של סוכנים לקדם מאמנים ישראלים, כולל אליניב ברדה לאחרונה, גולדהאר נשאר נחוש בדעתו להביא מאמנים מחו"ל, אפילו בזמן מלחמה. ההצעות הכספיות הנדיבות של הקנדי מהוות גורם משיכה למאמנים בכירים.

במהלך כהונתו של גולדהאר, 14 מאמנים זרים אימנו את הקבוצה. חלקם, כמו פאולו סוזה (אימן בליגה האיטלקית), פטר בוס (המשיך לבונדסליגה) וסלבישה יוקאנוביץ' (אימן בליגה האנגלית) המשיכו לקריירות מרשימות.

מיטש גולדהאר ורובי קין. הבעלים מתעקש על מאמנים זרים, צילום: עמי שומן

על פי ההערכות, גולדהאר שילם למעלה מ-6.5 מיליון יורו למאמנים לאורך השנים. ולדימיר איביץ' בקדנציה השנייה שלו היה המשתכר הגבוה ביותר עם 800 אלף יורו לעונה, ואחריו בוס ושוטה ארבלדזה עם כ-700 אלף יורו כל אחד. השכר הנמוך ביותר, רבע מיליון יורו, ניתן לפטריק ואן לוון וקרסטאיץ'.

המאמן החדש, לאזטיץ', צפוי להרוויח כ-400 אלף יורו, סכום דומה לזה של קודמו רובי קין. זכייה באליפות והצלחה במוקדמות ליגת האלופות עשויות להניב ללאזטיץ' מענק נוסף של 50 אלף יורו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ז'רקו לאזטיץ' . השם הבא ברשימה, צילום: קובי אליהו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר