מנערים ג' בחדרה ללייצג את ישראל באולימפיאדת פריז: המסע המטאורי של אלעד מדמון

הכוכב הצעיר שפרץ בגיל מאוחר יחסית הפך בשנה האחרונה לאחד השמות החמים בכדורגל הישראלי ובעונה הבאה ישחק במכבי תל אביב ששילמה עבורו סכום אדיר • בחודש הבא הוא צפוי להוביל את הנבחרת במשחקים האולימפיים • הכוכבים שחולמים על היסטוריה – כתבה ראשונה בסדרה

מכבי תל אביב חוגגת אליפות

לפני פחות משנתיים, ב-25 בפברואר 2023, הפתיע אלעד מדמון את אנשי מכבי נתניה ואת מומחי הנוער בכדורגל הישראלי כשכבש צמד שערים מרהיבים במשחק נוער בין הפועל חדרה למכבי נתניה. אף אחד לא חשב ששנה לאחר מכן הוא יהיה השם החם בכדורגל הישראלי. כיום, מדמון הוא תגלית העונה בליגת העל, השחקן היקר ביותר בתולדות הפועל חדרה, ובורג חשוב בנבחרת האולימפית של ישראל לקראת המשחקים בפריז.

בניגוד לכוכבים אחרים, מדמון (20) לא בלט במיוחד בגילים הצעירים והגיע להפועל חדרה רק בנערים ג'. שרון זהביאן, המנהל המקצועי של חדרה באותה תקופה, זיהה את הפוטנציאל והסיט אותו לתפקיד התקפי. "אלעד הוא ילד מוכשר ורבגוני. הוא ילד שרוצה ללמוד ובעיקר מאוד אינטליגנטי בכל מהלך ויודע לחשוב מספר צעדים קדימה. זה מאוד עוזר לו. יש לו חוש נהדר לשערים, ובעיקר יש לו את האופי המתאים להצליח".

העונה האחרונה היוותה פריצת דרך עבור מדמון. בעקבות מחסור בשחקני התקפה, המאמן ניסו אביטן נתן לו הזדמנות כחלוץ מוביל. מדמון ניצל בגדול את הצ'אנס שקיבל והפך לכוח המניע של הפועל חדרה במאבק ההישרדות, עם שבעה שערים עד חודש ינואר.

הצלחתו משכה תשומת לב רבה, והובילה למאבק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב על שירותיו. לבסוף, הצהובים זכו בחתימתו תמורת סכום שיא של 1.7 מיליון יורו, עם תוספות ומענקים.

אלעד מדמון מול מכבי חיפה. הירוקים רצו אותו, ללא הצלחה, צילום: מאור אלקסלסי

 

חיים סילבס, שהחליף את אביטן וגם נתן אמון מלא בשחקן המוכשר וקיבל ממנו תוצרת נפלאה, מספק תובנות נוספות: "כבר מהיום הראשון שהגעתי ראיתי בחור שהתכונה הבולטת אצלו זאת קשיחות מנטלית. לא משנה מה קורה אי אפשר לערער אותו. תמיד מאמין בעצמו ויכול להבקיע שער בכל רגע נתון.

"הוא מוכשר ויש לו איכויות ברורות כמו טכניקה, בעיטה לשער ותשוקה מאוד חזקה". סילבס מוסיף: "הוא מהסטייל של דין דוד שיכול לשחק בכמה תפקידים בהתקפה ויכול להיות אחד משני החלוצים. מחוץ למגרש הוא ילד שקט שעובד קשה ואין איתו בעיות משמעת."

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

למרות שלא היה חלק מנבחרת הנוער בהצלחה במונדיאליטו בקיץ שעבר, מדמון צפוי כעת להיות שחקן מפתח בנבחרת האולימפית של גיא לוזון במשחקים בפריז בחודש הבא. עם הישגיו המרשימים והפוטנציאל הרב שהוא מפגין, נראה כי עתידו של מדמון בכדורגל הישראלי והבינלאומי מבטיח ביותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר