קשוח, מוערך ומכיר את ישראל: ז'רקו לאזטיץ' הוא המאמן שמכבי תל אביב חיפשה

הסרבי בן ה-42 נבחרת למאמן העונה בארצו, ימשיך את הסגנון המשחק של רובי קין ויביא איתו צוות מקצועי שלם לקריית שלום

מכבי תל אביב חוגגת אליפות

מכבי תל אביב הודיעה רשמית על החתמתו של המאמן ז'רקו לאזטיץ'. הסרבי בן ה-42 ישתכר בישראל כמעט פי 3 ממה שקיבל בקבוצתו הקודמת, באצ'קה טופולה, שם שכרו הוערך בכ-150 אלף יורו לעונה. במכבי ת"א, יקבל הסרבי כ-400 אלף יורו ללא בונוסים על זכייה בתארים.

"מדובר בשדרוג כלכלי ומקצועי מצידו של לאזטיץ'", קבעו בעיתונות הסרבית, "אי אפשר לסרב לכסף גדול שבסרביה אפשר לקבל רק בכוכב האדום או בפרטיזן. מאמנים רבים, בהם ולדימיר איביץ' קיבלו ממכבי תל אביב תרומה מקצועית גדולה שעזרה להם להתקדם, זה המסלול שהמאמן היה רוצה גם עבורו".

מאחורי הקלעים, המנכ"ל בן מנספורד חשב שמכבי תל אביב צריכה לשמור על סגנון המשחק שלה ושיטת 3-3-4, בה דגל רובי קין. זו גם היתה הבקשה שלו ממספר סוכני שחקנים זרים, מהם ביקש לחפש עבור הצהובים מאמן. הדגש הנוסף, היה קבוצה ששולטת במשחק, חזקה ולנסות להתאים את הסגל הנוכחי לסגנון הקבוצתי, בדגש על שחקנים כמו מילסון, דור תורג'מן, דור פרץ ואחרים.

מהבחינה הזו, לאזטיץ' היה מהמועמדים המובילים כבר מהרגע הראשון. אגב, אצל האלופה ראו את לאזטיץ' מתמודד היטב גם עם ברק בכר בעונה שעברה, כאשר באצ'קה טופולה סחטה 1:1 מהכוכב האדום בלגרד. בנוסף, קבוצתו רשמה 17 משחקים ללא ספיגת שער בליגה הסרבית (יותר מכל קבוצה אחרת), נתון שהרשים מאוד את מנספורד והוביל את זרקו לאזטיץ' לתואר מאמן העונה בסרביה.

גולדהאר. אישר את המינוי, צילום: אלן שיבר

מכבי תל אביב צפויה לשלם פיצוי לבאצ'קה טופולה, אם כי עדיין לא ברור מה יהיה גובהו. הצהובים שיחקו בעונה שעברה באצטדיון הביתי של המועדון הסרבי כאשר נאלצו לנדוד מישראל בעקבות המלחמה. "כבר שם נחשפו במכבי תל אביב לראשונה לכדורגל של זרקו לאזטיץ'", סיפרו מקורבים, "הקבוצה שהתה בסרביה, המנהלים ראו משחקים בליגה המקומית, כולל כמה של באצ'קה טופולה שהיתה מאוד ממושמעת ומסודרת, בתקציב הרבה יותר נמוך משל הכוכב האדום או פרטיזן".

מעבר לכל אלה, למכבי תל אביב היה חשוב להביא מאמן ששלם עם הגעתו לישראל, למרות המלחמה שכבר נכנסה לחודש התשיעי שלה. האופי הסרבי הקשוח היה משהו שמיטש גולדהאר ובן מנספורד אהבו מהרגע הראשון, כאשר הבעלים הקנדי אישר את מינויו.

העובדה כי היה בעבר בישראל ויש לו היכרות עם המדינה, עזרו גם לו לקבל את ההחלטה. מעבר לכך, הוא התייעץ עם אנשי כדורגל בסרביה שהמליצו לו להגיע למכבי תל אביב, כולל הקשר ניקולה מיטרוביץ', אקס הצהובים. לאחר ההצעה, ניתנו לו מספר ימים לחשוב כדי לקבל החלטה, שבסוף היתה חיובית.

בשלב ראשון, המינוי יהיה לעונה אחת, כאשר לצהובים תהיה אופציה להאריך את ההתקשרות בקיץ הבא, אם כי ניסיון העבר מלמד שזה לא ממש משנה. מבחינת הצוות שיקיף את לאזטיץ', כך לדברי מקורות סרבים, חשוב לו להביא עימו לפחות חלק מהאנשים שעבדו איתו ומכירים את סגנון העבודה הקשוח אליו הרגיל את שחקניו בבאצ'קה טופולה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לאור העזיבה של כלל הצוות המקצועי בעונה שעברה, מדובר בדרישה שנענתה בחיוב על ידי מכבי תל אביב, וכעת רק נותר לראות מי מאנשיו של הסרבי יגיעו איתו לקריית שלום. לכל אלה יצטרף מאמן הכושר יוסי זיגדון, שמוערך מאוד במועדון הצהוב ונחשב לאחד האנשים החשובים במערכת הפיזיולוגית שנבנתה בקריית שלום בשנים האחרונות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר