מה מפריד בין ערן זהבי לחוזה חדש במכבי תל אביב?

מלך השערים של האלופה עדיין שחקן חופשי ולא יתייצב לאימוני הקבוצה שיחלו מחר • בן מנספורד מעוניין למנות מאמן לפני החתמה שכזו, כאשר הורדה מופחתת בשכר ושינוי המעמד המקצועי גם כן על הפרק • כך או כך, הנושא אמור להיחתך בימים הקרובים

מכבי תל אביב חוגגת אליפות / קרדיט: מכבי תל אביב

מכבי תל אביב תפתח מחר (שלישי) את אימוניה וכרגע, זה יקרה ללא מאמן קבוע ומלך שערי הקבוצה בעונת האליפות, ערן זהבי. האחרון מכין את עצמו לעונה הבאה מבחינה גופנית ואתמול אחיו, אבי זהבי, העביר מסר ברשתות החברתיות כי הכדור נמצא בידיה של האלופה, שמחפשת את הדרך לבצע שני מהלכים עיקריים.

הראשון, הוא להציע לזהבי חוזה מופחת משמעותית מזה שהיה לו בשנתיים האחרונות (1.2 מיליון דולר נטו לעונה) והשני, המסר לגבי המעמד המקצועי שעשוי להשתנות. המנכ"ל בן מנספורד מעוניין לדעת סופית גם זהות המאמן הבא לפני שילך למהלך שכזה, כאשר גורם המקורב לפרטים אמר כי "קשה להאמין שיהיה מאמן שלא ירצה את ערן זהבי, אבל השאלה אם כשחקן הרכב בכל משחק או שהבמה תלך יותר לצעירים כמו דור תורג'מן ואלעד מדמון".

חשוב לציין כי תורג'מן מחוזר על ידי מספר קבוצות באירופה וגם לכך יש שיקול בנושא זהבי. מכבי ת"א לא רוצה לשחרר את תורג'מן, אבל כידוע, הצעה ממועדון גדול תטרוף את הקלפים.

דור תורג'מן, צילום: אלן שיבר

בחזרה לזהבי. במועדון הצהוב עקבו בעונה שעברה מקרוב אחרי המשבר שעבר באמצע בליגה והמשחקים באירופה. זהבי כבש רק במשחק אחד מתוך 14 ברצף שלא זכור לו מאז תחילת העשור הקודם והמאמן רובי קין הוריד אותו לספסל. "בסך הכל היתה התמודדות טובה עם סיטואציה לא פשוטה" סיפרו שחקנים במכבי ת"א דאז, "ערן השתגע, אבל בעיקר מעצמו ופחות מההחלטה של רובי. מבחינתו, משחק אחד בלי לכבוש זה טירוף אז כמה כאלה? הוא רצה להתפוצץ".

בשיחות הצפויות בין הצדדים יעלה גם הנושא הזה ולמכבי ת"א חשובה ההבנה כי זהבי צריך להיות מוכן לכל סיטואציה מקצועית שלא תהיה ולקבל אותה בכבוד. המועדון, מבחינתו, ירצה לראות את החלוץ הכי גדול ששיחק בשורותיו מאז תחילת המילניום פורש במדים הצהובים ועושה זאת בכבוד, אם כי כמו תמיד, השיקול המקצועי עולה על כך אינטרס כזה או אחר.

ערן זהבי, צילום: עמי שומן

מבחינת זהבי, הרעב להמשיך קיים. הפנטזיה היא לשבור את שיא הכיבושים בליגת העל, בו מחזיק אלון מזרחי. כרגע חסרים לזהבי 41 שערים ובקצב ההבקעות שהיה לו העונה, יש סיכוי שיגיע לאווירון תוך שנתיים, אבל אז כבר יהיה בן 39.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"לערן יש לפחות עוד שנתיים בליגת העל במכבי ת"א וארבע שנים בכל קבוצה אחרת, הוא רק צריך להחליט שזה מה שהוא רוצה ולהיות בריא" אמרו שחקנים ששיחקו איתו בקבוצה אשתקד, כאשר מדובר בסוג של קונצנזוס מבחינתם. נושא החוזה של ערן זהבי במכבי ת"א ייחתך בימים הקרובים, שכן גם ההכנות לאירופה, עוד מטרה שהוצבה השנה, יעברו הילוך. שני הצדדים יצטרכו להתגמש כדי שהקשר בניהם יימשך, השאלה על מה יתפשרו, בין אם זה כסף ומעמד מקצועי, ועל מה לא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר