רוני לוי השווה אותו לחלוץ עבר אגדי - זו היתה תגובתו של גיא מלמד

בגיל 31, חלוץ הפועל חיפה הפך לסגן מלך שערי ליגת העל ועזר לקבוצתו לסיים במקום הרביעי בליגה • בראיון מיוחד ל"ישראל היום" הוא סיפר על הקפיצה במספרים ("הזמן לא פוגע בי"), ההשוואה לחלוץ מכבי חיפה לשעבר ("כיף גדול"), תומר יוספי ("היתה לו אפשרות להגיע להפועל תל אביב") ועל העתיד: "נקבל החלטה שכולם יחיו איתה בשלום"

גיא מלמד. מועמד לעבור. צילום: מאור אלקסלסי

אומרים ששחקן צריך כמה שנים בליגת העל כדי להגיע לשיא. חלוץ הפועל חיפה, גיא מלמד, הגיע אליו בגיל 31 ורשם את העונה הטובה בקריירה שלו עם 17 שערים ו-6 בישולים. כעת, הוא התפנה לראיון סיכום עונה ל"ישראל היום" ומודה: "זו חד משמעית העונה הכי טובה בקריירה שלי".

מלמד היה שחקן הרכש הראשון של הפועל חיפה לקראת שנת ה-100 במועדון. מיד כשהסתיימה עונתו בבני סכנין, נעשתה אליו פניה עם שכר מהגבוהים ששולמו בתולדות הפועל חיפה והוא הסכים מיד. "זאת באמת היתה עונה טובה מכל הבחינות" הוא מתאר, "סיימתי אותה עם שיא כיבושים, שיא בישולים, מקום רביעי עם קבוצה שלא ידעו אם תהיה בפלייאוף התחתון או העליון כי פתחנו לא טוב את גביע הטוטו. חוץ מזה שלא השגנו בסוף את הכרטיס לאירופה, הכל היה טוב".

האמנת שהכל יתחבר לכם ככה?
"האמת שכן, אסביר גם למה. יואב כץ ורוני לוי דיברו איתי ואמרו שלקראת שנת ה-100 של המועדון תהיה קבוצה חזקה. מהניסיון שלי, כשמתחילים בנייה בשלב כל כך מוקדם ומוכנים להשקיע, זה אומר שיש כוונות רציניות. הלכתי על זה ולשמחתי זו היתה החלטה נכונה". 

גיא מלמד. "רוני לוי ויואב כץ אמרו שתהיה קבוצה חזקה", צילום: דני מרון

איך אתה מסביר שהגעת לשיא בגיל 31?
"כי אני לא שחקן שמתבסס על אתלטיות, אז הזמן לא פוגע בי אלא להיפך. הניסיון שיפר אותי, חידד אותי. תוסיף לזה את רוני לוי, שדורש מאה אחוז, לא מתפשר איתנו על שום דבר והחלק האחרון זה השחקנים סביבי כמו תומר יוספי ומוחמד קמארה שעזרו לי ושיתוף הפעולה איתם היה מצוין".

כשמלמד מדבר על רוני לוי, משהו בו נפתח. המאמן עם התדמית הקשוחה, התראיין לאחרונה בתכנית של יניב קטן ברדיו חיפה וסיפר כי מבחינתו, למלמד יש "סיומת טופ מול השוער". הוא השווה אותו לרוברטו קולאוטי ששיחק תחתיו בשנים בהן זכו באליפות עם מכבי חיפה. "כשהוא מול השער, אני רגוע" החמיא המאמן.

"כיף לשמוע ממאמן כזה, שעבר חלוצים גדולים כמו קולאוטי, ואני רק רוצה להוכיח לו שזה נכון כי עקביות הכי חשובה מבחינתי" אומר מלמד, "יש הרבה חלוצים טובים שעשו עונות טובות וחזרו לבינוניות. לשחזר עונה כזאת מבחינת מספרים זו תהיה חותמת מבחינתי. גם בסכנין עשיתי 12 שערים בקבוצה פחות טובה מהפועל חיפה, כבר אז היתה מגמת שיפור. אני מקווה שזה ימשיך כלפי מעלה". 

רוני לוי, צילום: מאור אלקסלסי

תנסה להסביר את רוני לוי והתדמית שלו, שחקנים מספרים שהוא לא מוותר על כלום באימונים. 
"רוני קולט את כל עיגול הפינות של השחקנים. יש לו מעין גלאי לבלופים, הוא קולט באימונים מי נותן הכל ומי לא ואתה מבין לבד את הסטנדרט. היו לי הרבה מאמנים טובים ולכל אחד יש את התכונות שלו, אבל רוני באמת משהו מיוחד. הוא תמיד דוחף אותך לקצה, אתה לא יכול להרגיש בנוח כאילו הכל בסדר ולכן כל הזמן נותנים מאה אחוז, זו הדרישה". 

יש סיכוי שתעזוב בקיץ? מדברים על הליגה הסינית או הצעות עם הרבה מאוד כסף. 
"כל שחקן רוצה להתקדם מקצועית וכלכלית. מי שלא אומר את זה הוא שקרן. מצד שני, יש לי חוזה בהפועל חיפה, זה מקום שפרצתי בו, אני אוהב אותו, את רוני לוי והאנשים מסביב. אם תגיע הצעה נעשה חושבים עם רוני ויואב כץ ונקבל את ההחלטה שבעזרת השם כולם יחיו איתה בשלום".

גיא מלמד, צילום: מאור אלקסלסי

מצד שני, תומר יוספי ומוחמד קמארה עזבו, זאת מכה מבחינתכם. יהיה קשה למלא את החלל שנוצר?
"אני מסכים. תומר הוא גם חבר טוב ולדעתי בליגה שלנו מדובר בשחקן שובר שוויון. הוא היה ביכולת מדהימה השנה, גם מבחינת מספרים, הגנה, מקצוען אמיתי ועובד מכל הלב על המגרש. אין הרבה שחקנים שהם כוכבים כמוהו. המהלך הכי טוב בשבילו היה לצאת ולהגיע אלינו. הוא סיפר לי בתחילת השנה שהיתה לו אפשרות להיות בהפועל ת"א, אבל לדעתי הוא עשה בחירה נכונה להגיע להפועל חיפה. יכול להיות שאם הוא היה הולך למקום אחר דברים היו נראים אחרת". 

סיימתם את העונה עם ניצחון בדרבי. כבשת, אבל אתה כובש המון מול מכבי חיפה. עשית זאת בכל הקבוצות ששיחקת, אולי חוץ מהפועל ב"ש.
"הכי כיף לכבוש נגד הקבוצות הגדולות ואם זה בדרבי אז בעשרות מונים למעלה. אני זוכר שכשהגעתי להפועל חיפה, עוד באימון הראשון, האוהדים הגיעו ולא עניין אותם כלום, רק הדרבי. לאורך העונה עשינו להם חיים לא קלים ולשמחתי בסוף גם ניצחנו.

"לגבי הסטטיסטיקה, יש בזה משהו למרות שלדעתי הקבוצה שכבשתי מולה הכי הרבה זו בית"ר ירושלים. היה לי נגד מכבי חיפה גול עם מכבי פ"ת גול אדיר, הייתי צעיר, הקפצתי מעל המגן ובעטתי לחיבורים, היה לי נגדם גול יפה גם במכבי נתניה והשנה בדרבי".

גיא מלמד בטירוף. אוהב לכבוש מול הגדולות, צילום: דני מרון

 למעשה אתה סגן מלך השערים לערן זהבי ודין דוד. אגב, מה היית ממליץ לזהבי אחרי עונה של 20 שערים בגיל 37?
"הסטנדרט שהוא הציב זה מטורף. זהבי כבש 20 גולים ואנשים שואלים אם הוא יפרוש או לא. הוא מכונת שערים. אם הוא מרגיש שהוא יכול להמשיך אז ברור שכן. הוא אחד הגדולים שהיו כאן, ווינר ענק, נבחרת, מכבי ת"א, בכל מקום כבש כמות אדירה של שערים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

איזו הפועל חיפה נראה בעונה הבאה?
"מאוד תלוי ברכש שנביא. מוחמד קמארה ותומר יוספי עזבו וזה מאוד משמעותי. חשוב מאוד להשאיר את הבלם שלנו פרננד מאיימבו, להביא שניים-שלושה זרים טובים ועוד ישראלים. בגביע אנחנו נרצה להגיע יותר רחוק. עפנו בשמינית הגמר מול מכבי פ"ת והייתי פצוע, עוד יותר כואב שהפסדנו ולא יכולתי לעזור. בגביע יש הפתעות וזה באמת חבל. אבל אני באמת מאמין שתהיה קבוצה טובה. יואב כץ משקיע בהפועל חיפה, יש צוות מקצועי טוב ובסיס שנשאר. המטרה תהיה להיות לפחות בפלייאוף העליון ולהגיע רחוק יותר בגביע, אולי גם להשיג כרטיס לאירופה אבל באמת עוד מוקדם לדעת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר