ישראל ניצחה: הפרטים מעברו של ג'יבריל רג'וב שזיעזעו את עולם הכדורגל

למרות דרישת הפלשתינים להעלות להצבעה את הדרישה להשעות את ישראל מתחרויות ארגון הכדורגל העולמי, הדבר לא עלה כלל על הפרק בקונגרס בתאילנד, גם לאור ההיסטוריה השנויה במחלוקת של הטרוריסט לשעבר • מה הוביל לניצחון של שינו זוארץ וההתאחדות הישראלית ומדוע זכה היו"ר בהערכה מהקולגות?

זוארץ, הבוקר בתאילנד. צילום: AFP

בשעות שקדמו לקונגרס פיפ"א, וידא יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, כי בנושא הטלת הסנקציות על ישראל כלל לא יעלה על הפרק. כאשר הבין מראשי פיפ"א והיו"ר ג'יאני אינפנטינו, כי הסיכויים קלושים, נערכו שיחות נוספות גם עם ראשי אופ"א, שם היה רוב מוחלט בתמיכה בישראל.

ל"ישראל היום" נודע, כי חלק מיושבי ראש ההתאחדות באירופה נחשפו בימים האחרונים לעברו של ג'יבריל רג'וב בכלא הישראלי בעקבות מעורבות בפעילות טרור, כולל ניסיון לרצוח את ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון ז"ל. הדברים הללו זעזעו את אנשי הכדורגל באירופה, שכלל לא הבינו איך אדם כזה השתחל לעולם הכדורגל ומייצג את ההתאחדות הפלשתינית. עבור האירופאים, עלתה תהיה בחדרים סגורים, "כיצד אדם עם עבר כזה יכול להגיע הנה ולהציג דברים נוראיים, בשעה שבידיו אחראי לפעילות נוראית משלו ולשייך הכל לכדורגל?".

בנאומו של זוארץ, ניסה יו"ר ההתאחדות להימנע מהטחה של דברים קשים ברג'וב ואמר: "יש לי הרבה מה לומר על ההתנהלות של מר רג'וב, על המניעים האמיתיים בשמם הוא פועל, על ציטוטים מחרידים שמיוחסים לו ועל הטקטיקה הלא ראויה בה בחר פעם נוספת. אני עוצר את עצמי מתוך כבוד למוסד הזה ומאחר שחברים יקרים כאן ביקשו ממני לתת הזדמנות נוספת. לכדורגל ולשלום".  עוד הוסיף בממלכתיות: "אני עושה זאת ממקום של עוצמה, בטחון מלא בצדקת הדרך ואמונה שעוד יהיה טוב. אני עושה זאת למען המשחק, למען אלה שמשחקים אותו".

הדברים הללו, זכו להערכה רבה מצד ראשי פיפ"א ואופ"א, על כך שבישראל בחרו להגיב עניינית ולא להיכנס לעניינים אישיים מול היו"ר הפלשתיני, על אף העובדות. עברו של רג'וב רלוונטי, כנראה, רק מצד התאחדויות נאורות, שכן עבור איראן, ירדן ומדינות ערביות/מוסלמיות נוספות, בעיקר בהתאחדות האסיאתית, רג'וב נחשב לאדם מקודם שמגיע לפגישות על בסיס קבוע.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר