בתחילת חודש מארס, זימנה הגרלת חצי גמר גביע המדינה דרבי חיפאי בין מכבי להפועל. עוד כשדובר על כך שאולי המשחק יעבור מבלומפילד לסמי עופר, הבינו בצד האדום שאם לא תהיה התגייסות יוצאת דופן של אוהדי הקבוצה - היציעים יהיו צבועים, כמעט כולם, בירוק.
צחי נקש, ספונסר הקבוצה הבוגרת, אסף אליו כמה אוהדים, כולל כאלה שהתנגדו בעבר לדרך הניהול במועדון, ויחד הקימו עמותה שכל תפקידה הוא לגייס את כל אוהדי הקבוצה למשימה הכי חשובה שלהם העונה - העפלה לגמר גביע המדינה.
ממוצע הקהל במשחקי הבית של הפועל חיפה העונה נמוך מ־3,000. בחלק מהמשחקים לא הגיעו גם 2,000, אף שנעשו צעדים כמו כניסה בחינם לילדים ולנשים בחלק מהמשחקים. בשיחות בין הבעלים יואב כץ, המנכ"ל רובי רגב וחברי העמותה, שברו את הראש מה לעשות.
בסופו של דבר הוחלט להקים חמ"ל, שכל תפקידו, מהשעה שמונה בבוקר ועד חצות, הוא למכור כרטיסים לאוהדי הפועל חיפה. החל גם קמפיין אגרסיבי ברשתות החברתיות, והועסקו טלפניות שכל תפקידן היה להתקשר לקהל במהלך היום. המועדון העביר מידע ומספרי טלפון שברשותו - והמבצע יצא לדרך.
כדי להבין כמה עמוק וחשוב הסיפור, וכמה רצינית ההבנה שללא התגייסות האוהדים פשוט לא יגיעו, צחי נקש סיפר ל"ישראל היום": "המלחמות בתוך הקהל לאורך השנים שברו את כולו לחתיכות.
הקהל היה מפולג. היתה הרגשה שלהפועל חיפה אין זהות. עכשיו דיברנו עם האוהדים, עדכנו על כל דבר וחיזקנו את תחושת השייכות. עבדנו בשיתוף פעולה מלא עם המועדון, הוא עזר לנו, אִפשר לנו למכור ונתן מידע פנימי.
קרדיט מגיע ליואב כץ ולרובי רגב, על כך שזיהו שאפשר ללכת איתנו בנושא הזה. עשינו ישיבה ועבדנו על אמון מלא, זה מה שהביא להצלחה".
המשימה השנייה היתה למנוע מכירה אגרסיבית לאוהדי מכבי חיפה, שרכשו אלפי כרטיסים ליציעי אוהדי הפועל לדרבי במסגרת ליגת העל. "ידענו שתהיה התנפלות של אוהדי מכבי, לכן היה לנו חשוב לנעול את המכירה לקהל שלהם", אמר נקש. "הרגשתי כאילו הקהל שלנו קיבל חמצן לוורידים. פנו אלינו וקנינו עבורם כרטיסים. הוצאנו מהבית אנשים שלא היו אפילו במשחק אחד בעשור האחרון".
"יש לנו קהל מפונק"
כדי לייצר "רעש" בקרב הקהל האדום, נקנו ביום הראשון אלף כרטיסים, 500 מהם על ידי נקש עצמו. "זה היה כדי ליצור ביקוש", הסבירו בהפועל חיפה.
כל אוהד שרכש כרטיס התבקש להעביר שם וטלפון של עוד שניים או שלושה אוהדים שהוא מכיר, וכך התרחב מעגל המידע על כמות הקהל. הטלפניות עבדו מבוקר עד ערב, ולאט־לאט המספרים גדלו.
גם תוך כדי המכירה היתה הבנה שיש זליגה של כרטיסים לכיוון אוהדי מכבי חיפה, אך מדובר במאות בודדות ולא באלפים, כפי שהיה בדרבי הקודם.
"יש לנו קהל מפונק", העידו חברים בעמותה. "יש אנשים שכבר מזמן התייאשו מכדורגל". כדי להעצים את החוויה, נקש שכר את "האומן 17", בעלות של עשרות אלפי שקלים.
עבור האוהדים הועמדו הסעות, וכבר מהשעה 14:00 הם יוכלו ליהנות מהפנינג לכל המשפחה, כולל הופעות של זמרים כמו יזהר כהן. "האוהדים קיבלו מאיתנו יחס אישי, הסעות, אוכל, שתייה, פעילויות לילדים. הם רק היו צריכים לצאת מהבית ולהגיע", סיכמו בהפועל את המבצע, לקראת חצי גמר הגביע מול מכבי חיפה.
עכשיו הכדור עבר לרגליים של השחקנים, והמשימה על הדשא לא תהיה קלה יותר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו