הסמל של הפועל תל אביב בטוח: "עופר ינאי הוא מתנה, נס שקרה למועדון והזדמנות של פעם בדור"

נציג הבעלים, שמעון אמסלם, אופטימי מאוד בראיון ל"ישראל היום" : "יש לינאי את הרצון והחזון" • מאמין שהאוהדים יבינו את חשיבות המעבר ליד אליהו: "זה הזמן להפוך אותו לאדום ופשוט להשתלט עליו" • שומר על כבודו של היו"ר המתפטר רמי כהן: "הוא איש רב זכויות, נלחמתי שיישאר, אבל הוא הלך קשוח מדי" • ומכוון גבוה: "אנחנו קבוצה מנצחת שרוצה את שלושת התארים"

שמעון אמסלם. "מישהו יכול להיד לי מה זה יד אליהו". צילום: גדעון מרקוביץ'.
"צריך לעשות את החיבור בין מה שהיינו לבין מה שאנחנו רוצים להיות. בשביל זה אנחנו צריכים את כל הקהל מאחורינו", כך אומר שמונה לב אדום והסמל הגדול של הפועל תל אביב, שמעון אמסלם, שחזר העונה למועדון ומנסה לסייע לו בתקופה מאוד מורכבת של שינויים גדולים.
 
אמסלם הוא נציגו של עופר ינאי בקבוצה, חבר דירקטוריון ואחראי על הקשר עם האוהדים והשחקנים, והתואר האחרון בו זכה עם הקבוצה היה לפני יותר מ-30 שנה, אז הניף את גביע המדינה (1993). כעת הכוונות שלו ברורות -  למהר ולהביא את התואר הבא או אפילו התארים הבאים.
 
אמסלם גם מאמין שינאי יגרום לכך לקרות ומגדיר אותו כ"מתנה. נס שקרה למועדון והזדמנות של פעם בדור". הוא גם מנסה להסביר לקהל האוהדים אליו הוא מאוד מחובר שצריך להסתגל לשינויים גם אם הם מהירים: "שינוי זה תמיד דבר כזה, אבל צריך להבין מה עופר מביא לשולחן. זה איש שהרצון הכי גדול שלו זה לראות את האוהדים של הפועל מאושרים. איש ישר עם חזון שרק רוצה לתת ולא לקחת שום דבר. הוא הכי שקוף ונגיש לכל אוהד.
 
"יש לו את המשאבים, את האנרגיות,יש לו את הרצון והחזון והוא הכי כנה שאפשר. אנשים צריכים להבין שהגענו לתקרת הזכוכית שלנו וכדי להתקדם ולקחת את ההובלה צריך ללכת איתו. זה חיבור שלא קורה כל יום. צריך לעבוד על השילוב בין מה שאנחנו ומה שאנחנו צריכים כדי לעשות כדי לקפוץ מדרגה, וכשזה יקרה זה יהיה ניצחון של הקבוצה. הקהל של הפועל תל אביב תמיד הלך אחרי הקבוצה, גם בימים של משברים, הפסדים, פשיטות רגל ומה לא. הוא יילך איתה גם הפעם לעבר עתיד מבטיח שצפוי לו".
 
עופר ינאי. אמסלם מאמין שהבעלים הוא העתייד של המועדון, צילום: אודי ציטיאט
 
אם היו מעמידים את עניין יד אליהו להחלטת הקהל. מה היתה התוצאה?
 
"80% יגידו כן. יש להפועל קהל אינטלגנטי, ליברלי ודעתן והוא יודע שזו הדרך לגדול".
 
עופר ינאי לא רץ מהר מדי?
 
"עופר ינאי רוצה להגשים לאוהדי הפועל תל אביב את כל החלומות. יש תהליכים שהם בלתי נמנעים. הקצב שלו אחר. הוא רוצה לקצר תהליכים והוא יודע לעשות את זה. למה לעצור את זה? אם יעצרו אותו בדרך אנחנו כולנו נצטרך לתת לעצמנו דין וחשבון. עופר נמצא כאן להישאר. הוא רואה את הדברים לטווח הארוך, אבל צריך לעזור לו.
 
"אנחנו רוצים לשנות את ה-DNA של הפועל תל אביב. להפוך אותה לקבוצה מנצחת. יש מי שמתרץ תירוצים ויש מי שמנצח. אנחנו רוצים להיות בצד המנצח. כדי שזה יקרה כולם צריכים להיות ביחד מאחורי הקבוצה. עופר חושב בגדול. הוא רוצה לבנות קבוצה עם בסיס כלכלי חזק וזה לא יכול לקרות באולם שמכניס לנו כל כך מעט כסף. חשוב שאת הקבוצה יראו לא 3,000 צופים, אלא 10,000".
 
ובכל זאת, יש לא מעט אוהדים שקשה להם לעכל את המעבר ליד אליהו.
 
"אף אחד לא יכול להגיד לי מה זה יד אליהו. אני אכלתי מרורים באולם הזה. 10 שנים הייתי מגיע שם עם הקבוצה וצריך לחזור הביתה בניידת. אני הרווחתי ביושר את התמיכה של עופר ללכת על המהלך הזה שאני מזכיר לכולם שהוא זמני. זה הזמן של אוהדי הפועל תל אביב לבוא ליד אליהו, להפוך אותו לאדום ופשוט להשתלט עליו".
 
רמי כהן ועופר ינאי. היו"ר המתפטר "הלך רחוק מדי", צילום: אלן שיבר
 
 
מה אתה אומר על ההתפטרות של היו"ר רמי כהן?
 
"רמי הוא איש רב זכויות. לא היינו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים בלי היזמות וההובלה שלו. נלחמתי עד הרגע האחרון כדי שהוא לא יתפטר אבל הוא הלך רחוק מדי וקשוח מדי. חבל להפועל תל אביב שהוא הלך".
 
עופר ינאי מדבר הרבה על מכבי תל אביב. אתה בעד זה?
 
״עופר הוא בן אדם ישיר ושקוף. הלב שלו נקי וככה הוא החליט לנהוג. הוא לא פוליטקלי קורקט. קבלו אותו איך שהוא. הוא יודע מה הוא עושה. זו הדרך שלו לעשות את הדברים. אנחנו בתוך הקבוצה משתדלים להיות מרוכזים רק בעצמנו".
 
איך אתה רואה את הקבוצה שיש לכם העונה?
 
"נבנתה כאן קבוצה חזקה מאוד. כשהיא תהיה מסונכרנת יהיה קשה להתמודד מולה. צריך להבין שזו קבוצה חדשה עם 10 שחקנים שהגיעו ודברים לוקחים זמן. יש לנו קו קדמי חזק מאוד במושגים אירופיים. מישהו יכול לקחת משהו מבברלי או מפוסטר או מבלייקני שעומד להגיע?
 
"יש לנו סגל ישראלי מצוין. חמישה שחקנים מהקבוצה יקבלו זימון לנבחרת ישראל. אתה יכול להגיד לי מתי זה היה? יש לנו על מי להסתמך ויש לנו איש מקצוע מעולה בראש המערכת - המנהל המקצועי ג'ורג' הינאס".
 
נועם יעקב. ההזדמנות הגדולה שלו תגיע, צילום: אודי ציטיאט
 
 
מה המטרות שלכם העונה?
 
"הפועל תל אביב בנתה השנה קבוצה שתהיה קרובה להכרעות בכל המפעלים. כשאתה קרוב אתה בטח תיקח משהו. לנו יש רצון לזכות בשלושת התארים. אנחנו רוצים להיות ביורוליג בעונה הבאה וגם בארץ לא נוותר על כלום".
 
נועם יעקב צריך להישאר בקבוצה, הוא מקבל מעט דקות ביורוקאפ?
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
"נועם יעקב חייב להישאר בקבוצה וגם אמרתי לו את זה. אתה לא יודע מתי תגיע ההזדמנות שלך. אם באת לקבוצה לך על זה עד הסוף. ההזדמנות תגיע. יש אינספור דוגמאות של שחקנים שברגע אחד במהלך העונה קיבלו את ההזדמנות ולא הביטו לאחור. גם לדני אבדיה זה קרה במכבי. אסור לו לוותר. כשיש כישרון, ולנועם יש המון כישרון, מתישהו זה יתפרץ. חשוב לשחקן לא רק כמה דקות הוא משחק אלא גם להיות חלק מקבוצה מנצחת, הפועל תל אביב של העונה היא קבוצה מנצחת".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר