תקציר משחק היורוקאפ בין קלוז' נאפוקה להפועל ירושלים

מכת הפציעות בהפועל ירושלים מחייבת אותה להיבנות מחדש תוך כדי תנועה

הסנטרים ג'סטין סמית' ואוסטין וויילי בחוץ לשלושה חודשים ובבירה צריכים להגיב במהירות • פתרונות לא חסרים, אבל הזמן קריטי, שוק הזרים לא קל והעונה כולה עומדת על הכף

[object Object]
עד הימים האחרונים העיסוק המקצועי בהפועל ירושלים היה על אם צריך לחפש מחליף לג'רמי מורגן או להוסיף עוד שחקן. לכל היה ברור שהקבוצה צריכה שידרוג בעמדת הסמול הפורוורד ושמשם אפשר היה להתקדם, אבל כעת הכל השתנה.
 
בתוך ימים, ירושלים איבדה את שני הסנטרים שלה לתקופה ארוכה. אוסטין וויילי נפצע כבר בשבוע שעבר מול קלוז' נאפוקה ביורוקאפ, ושלושה ימים בלבד לאחר מכן הגיע תורו של ג'סטין סמית'  מול הפועל חולון בליגה. שניהם ייעדרו לתקופה לא מבוטלת של כשלושה חודשים.
 
בבת אחת למעשה, כל תוכניות השדרוג צריכות לעצור ולעבור חישוב מסלול מחדש בצורה קיצונית. זו בהחלט מכה גדולה בכנף, תקלה בלתי צפויה וקריטית לעונה כולה של הפועל ירושלים, שחייבת להתמודד עם הסיטואציה עם תגובה מהירה ואיכותית ככל האפשר. זה יהיה מאוד קשה, כי מעבר לכך שהשוק לא משופע בשחקנים, יש גם בעיה לא פשוטה להנחית שחקנים בישראל בימים אלה של מלחמה. 
 
צריך להבין. אין מדובר בפציעה של שני שחקנים משתי עמדות שונות, מה שמאפשר ניסיון של איזון בתוך הקבוצה. השניים כאמור משחקים בעמדת הסנטר שהפכה תוך שלושה ימים לחשופה לגמרי. אין דרך למלא עמדה כל כך חשובה, בטח עד שיגיעו המחליפים ויצליחו להשתלב, אלא באלתור שייפגע בעמדות אחרות במגרש. אסור לשכוח, ירושלים גם חסרה לתקופה ארוכה את נמרוד לוי שהיה חלק ברוטציית הגבוהים.
 
יונתן אלון. חייב לפגוע עם הזרים החדשים, צילום: דני מרון
 
 
מה בכל זאת יקרה? עד שיגיעו ממלאי המקום, אנחנו נראה בעמדת הסנטר את גבי צ'אצ'אשווילי, ששיחק העונה רק בעמדה מספר 4, וגם את כריס ג׳ונסון, עוד 4, שתמיד מגויס למשימות מורכבות. זה יגרום למצב שפתאום נראה בעמדה 4 שחקנים כמו מורגן ואפילו יובל זוסמן והקבוצה תעלה למגרש עם הרכבים לא שגרתיים.
 
לגבי המחליפים, ירושלים לא חייבת להחתים שני סנטרים. מספיק לה אחד מאסיבי ועוד שחקן ורסטילי שיכול לכסות את שתי עמדות הפנים. בנוסף, אין להתייחס לשחקנים החדשים כממלאי מקום, בשל תקופת ההיעדרות הארוכה של וויילי וסמית'. יש להתייחס לחיזוק שבדרך כשחקנים שיכולים לשרת את הקבוצה עד סיום העונה, והאיכות צריכה להיות בהתאם.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
במידה מסויימת, זה כמו לבנות את הקבוצה מחדש. לאבד שני זרים ועוד באותה עמדה, לכמעט חצי עונה, זה למעשה להחליף חצי קבוצה תוך כדי תנועה. השילוב, תוך כדי תנועה, לא פשוט וייתכן שיידרש גם שינוי סגנון משחק בהתאם לשחקנים שיבואו. 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו