החזית הבלקנית: הכירו את בודצ'נוסט - יריבת הפועל תל אביב ביורוקאפ

הרכז שסיפק סיפור סינדרלה ב-NBA, השחקן הראשון אי פעם שנזרק ממכללת דיוק היוקרתית והקלע שאסור בשום פנים ואופן להשאיר חופשי - הקבוצה המובילה של מונטנגרו מחפשת עדיין את הזהות שלה העונה, והאדומים מקווים שזה לא יקרה דווקא מולם • כל מה שצריך לדעת לקראת המחזור השישי

שחקני בודצ'נוסט. צילום: יורוקאפ

בודוצ'נוסט פודגוריצה, הקבוצה המובילה של מונטנגרו, עדיין מחפשת את הזהות שלה העונה. היא ממוקמת במקום השישי בבית A החזק ולצד תבוסות לקבוצות הטורקיות - בשיקטאש ובשקשהיר, היא ניצחה עד כה את טרנטו וטרפל סופוט, ונכנעה במשחק צמוד לגראן קנאריה. 

כמיטב המסורת, ניתן למצוא בסגל שלה שחקנים מכל רחבי הבלקן, לצד שחקנים אמריקאים מוכשרים שנותנים את הטון מבחינת התפוקה ההתקפית. קרואטיה, סרביה, סלובניה, מונטנגרו ובוסניה הן חלק מהמדינות שניתן למצוא נציגות שלהן בסגל המגוון. הסנטר קינן קמניאס הוא האירופאי הבולט ביותר והשחקן המסוכן בצבע של בודצ'נוסט, בו ניתן למצוא גם את אקס הפועל ירושלים - אלן אומיץ', שחתם לפני שלושה שבועות ומשתלב אט אט בקבוצה.

מבחינה היסטורית, בודצ'נוסט היא כמובן השליטה הבלתי מעורערת של הכדורסל המונטנגרי, וזכתה ב-15 אליפויות מתוך 16 העונות ששוחקו בליגה המקומית. היא חברת קבע גם בליגה האדריאטית ואף רשמה ב-2018 הישג שיא כאשר זכתה בתואר תחת אלכסנדר דז'יקיץ'. מאז כמובן עברו הרבה מים בנהר, ומודל 2024/25 של המועדון שונה בתכלית, אך ניתן למצוא גם לא מעט כישרון - במיוחד בקו האחורי. 

אלכסנדר דז'יקיץ'. הצעיד את בודצ'נוסט לזכייה בליגה האדריאטית ב-2018, צילום: אודי ציטיאט

כאן ב"ישראל היום" נכין אתכם למשחקים באופן המיטבי ונעשה מדי שבוע היכרות עם הקבוצה והשחקנים הבולטים שהקבוצות הישראליות במפעל יצטרכו לעצור. כעת ננתמקד בבודצ'נוסט והכוכבים שהפועל תל אביב חייבת לשים עליהם דגש. כידוע, כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".

יוגי פרל (גארד, 1.80)

אחד מסיפורי סינדרלה הגדולים של העשור הקודם ב-NBA. בשנת 2017 חתם פרל על חוזה ל-10 ימים בדאלאס ובמהרה קנה את מקומו בסגל עם הופעה של 32 נקודות ו-9 שלשות. אותה הופעה שיכנעה את המאבריקס להעניק לו חוזה שנתי וסך הכל בקריירת ה-NBA הוא עשה למעלה מ-8 מיליון דולר, אבל החל מעונת 2021/22 הוא נפלט לאירופה ושיחק בשנים האחרונות בפנאתנייקוס וצ'דביטה. זוהי השנה השנייה של הרכז בן ה-31 בבודצ'נוסט והוא רשם כבר למעלה מ-45 משחקים ביורוקאפ בהם קלע 15.2 נקודות בממוצע. פרל הוא סקורר אדיר שיודע לנצל את הזריזות שלו כדי לגבור על המגן ולפלס את דרכו עד לטבעת. בנוסף, יש לו קליעה נהדרת מבחוץ ואסור לאפשר לו להתחמם. לאורך השנים ביורוקאפ הוא קלע 2.3 שלשות ב-39.3%.

ממוצעיו העונה: 26:29 דקות, 12.8 נקודות, 2.6 ריבאונדים, 3.6 אסיסטים, 0.4 חטיפות, 2.2 איבודים, 11.6 מדד.

יוגי פרל, צילום: יורוקאפ

ראשיד סולימן  (גארד, 1.94)

מייק ששבסקי אימן במשך 47 שנים את מכללת דיוק היוקרתית. לקחו לו 35 שנים עד הפעם הראשונה שהדיח שחקן מהפרוגרם שלו, ודווקא סולימן קיבל את "הכבוד" המפוקפק. אי שם ב-2015 הגארד הואשם בתקיפה מינית על ידי שתי נשים. סולימן הכחיש, אבל זה לא סיפק את קואץ' K שסילק אותו למרילנד. כמעט עשור חלף מאז, והאמריקאי בן ה-30 הפך כבר לשחקן מנוסה ביבשת הישנה. מדובר בשחקן שמשחק בשתי עמדות הגארד ומנהל את המשחק של המונטנגרים. יש לו סייז טוב לעמדה ועשוי להיות ספק הנקודות המרכזי נגד הפועל תל אביב.

ממוצעיו העונה: 31:01 דקות, 12.6 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 3.8 אסיסטים, 1.0 חטיפות, 1.6 איבודים, 12.4 מדד.

ראשיד סולימן, צילום: יורוקאפ

פלטשר מגי (גארד, 1.93)

היד המסוכנת מבחוץ. הטיקט של מגי הוא הקליעה ל-3, והוא מעט חד גוני במשחק שלו, ככה שהפועל תל אביב יודעת על הנייר מה לעשות כדי לעצור אותו. עם זאת, הוא הוכיח כבר העונה שהוא עשוי להתפוצץ בכל רגע נתון ורק בשבוע שעבר תפר 5 שלשות. בנוסף, בשלושת המשחקים האחרונים דייק ב-11 מ-15 הניסיונות האחרונים שלו מעבר לקשת. הוא יודע לייצר לעצמו גם מכדרור, ואין טווח שנחשב רחוק עבורו, כך שהמשימה לעצור אותו ודאי לא תהיה פשוטה.

ממוצעיו העונה: 16:19 דקות, 13.4 נקודות, 1.2 ריבאונדים, 0.4 אסיסטים, 0.2 חטיפות, 0.8 איבודים, 11.2 מדד.

פלטשר מגי, צילום: פל

מיקינלי רייט (רכז, 1.84)

זר נוסף בקו האחורי של בודצ'נוסט. בשונה מקבוצות ישראליות, רוב השחקנים בקו הקדמי הם דווקא מקומיים, כך שהמונטנגרים ממלאים את השורות בעמדות הגארד באמריקאים. זוהי עונתו השנייה של רייט במועדון ומדובר בגארד עם מוטת ידיים ארוכה (1.96), שמאיץ במהירות כאשר עושה את דרכו לעבר הטבעת ומכתיב קצב משחק גבוה. יש לו יכולת מסירה נהדרת וחוש נהדר במגרש הפתוח. הקליעה שלו מבחוץ טעונה שיפור והאדומים יכולים לנסות להמר עליה במידת הצורך.

ממוצעיו העונה: 16:19 דקות, 8.0 נקודות, 3.2 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים, 0.0 חטיפות, 1.2 איבודים, 7.0 מדד.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מיקינלי רייט,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר