אחרי שחטפו 80 הפרש בשני משחקים: אולם ובן שרף רוצים לעצור את המפולת מול טרנטו

הקבוצה של הגארד הישראלי נכנסה לאחרונה לסחרור בעקבות לוח משחקים עמוס • בשבוע שעבר גראן קנאריה התעללה בה כל הדרך לשבירת שיא נקודות ביורוקאפ (125) שהחזיק יותר מ-20 שנים • הפרוספקט בן ה-18 החלים מפציעה קלה וכבר הרשים בליגה • ביום רביעי (20:00, שידור בלעדי ב"ישראל היום") הוא יחזור לתלם מול האיטלקים?

בן שרף. צילום: יורוקאפ

אולם ובן שרף מקווים לחשב מסלול מחדש השבוע ביורוקאפ. כזכור, הקבוצה של הגארד הישראלי נכנסה לאחרונה לסחרור בעקבות לוח משחקים עמוס ומסע לארצות הברית בו שיחקה משחק ראווה מול פורטלנד טרייל בלייזרס של דני אבדיה. הגרמנים שיחקו 6 משחקי חוץ ברציפות וטסו למעלה מ-25,000 קילומטרים בשבועיים וחצי, מה שככל הנראה הוביל לקריסה שלהם ביורוקאפ.

כידוע, אולם פתחה את העונה עם שלושה ניצחונות רצופים והפתיעה רבים, שלא ציפו לראות דווקא את הקבוצה שמנסה להבליט שני שחקנים בני 18 - בן שרף ונואה אסנג, בצמרת בית A החזק.

בן שרף מול סקוט הנדרסון. מסתמן שהמסע לארצות הברית פגע באולם, צילום: AP

המפולת החלה רגע לפני שהמריאה לארצות הברית, כאשר פגשה באיסטנבול את בשיקטאש וספגה 107:74 מהדהד. למרבה ההפתעה, גילינו לא מזמן שזוהי לא הייתה התבוסה הקשה ביותר שחוותה אולם.

במסגרת המחזור החמישי היא המריאה ללאס פלמאס ופגשה את גראן קנאריה. הצוות הגרמני היה מודע לתשישות של שחקניו, אבל הוא ודאי לא שיער שיחווה כזו מפלה. אלופת המפעל מ-2023 הסתערה מן הפתיחה והתעללה באולם האומללה כל הדרך לשבירת שיא נקודות ביורוקאפ (125) שהחזיק יותר מ-20 שנים.

כבר במחצית הראשונה הספרדים הגיעו ל-68 נקודות ולא הורידו את הרגל מהדוושה עד הסיום. הקנאריים סיימו עם מדד 170 (השני בטיבו אי פעם) ולא פחות מ-10 שחקנים קלעו לפחות שלשה אחת. זה נגמר עם תבוסה ב-47 הפרש והרבה חומר למחשבה עבור אולם.

נלסון וויידמן. אולם התפרקה מול גראן קנאריה, צילום: אולם

בן שרף לא היה שותף לערב המביך הזה של הגרמנים מכיוון שלא נרשם לסגל בעקבות פציעה קלה. ברמה האישית הישראלי הצעיר יכול עדיין להיות מעודד מכיוון שהוא מוביל עד כה את הקבוצה ביורוקאפ באסיסטים (6.0) וממוקם במקום השני בנקודות (14.5) ומדד (14.8). השבוע הוא יחזור הביתה עם קבוצתו הביתה ויפגוש ברביעי (20:00, שידור ישיר ב"ישראל היום") את טרנטו, שגברה בשבוע שעבר על הפועל תל אביב.

פטריק בברלי. נעצר מול טרנטו, צילום: הפועל תל אביב

בן שרף וקבוצתו יכולים לשאוב עידוד ממשחק הליגה שנערך בשבת האחרונה. אולם קטעה רצף של 6 הפסדים בכל המסגרות וניצחה 76:85 את רסטה וכטה. בן שרף הצטיין עם 18 נקודות, 3 ריבאונדים, 2 אסיסטים, חטיפה ו-4 איבודים ב-22 דקות בלבד. היו לו אחוזים טובים מכל הטווחים (4/8 ל-2, 2/3 ל-3, 4/6 מהקו) ונראה שהפציעה הקלה שספג כבר איננה משפיעה עליו. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כאמור, השבוע נגלה אם אולם תעצור את המפולת כאשר תפגוש את טרנטו, שפטריק בברלי וחבריו כבר למדו שאסור לזלזל בה. ג'ורדן פורד ואנתוני לאמב הם הכוכבים של הקבוצה מאיטליה, שמחפשת ניצחון חוץ העונה ביורוקאפ. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר