חסר לך: כל הסיבות שיכולות לנפץ למכבי תל אביב את עונת היורוליג

הצהובים מגיבים באיטיות לכל הבעיות בסגל הקבוצה • המחליפים לפצועים ולעוזבים לא מגיעים, עודד קטש מתקשר עם ההנהלה דרך התקשורת ועוד מעט כבר יהיה מאוחר לתקן את המצב • מישהו באלופה חייב להתעורר

עודד קטש ותמיר בלאט הפצוע. המאמן אובד עצות. צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'
לעומר מאייר בן ה-18 אין אפילו דקת משחק אחת ביורוליג, אבל בעודש יומיים (חמישי), במשחק מול ז'לגיריס קובנה, הוא יהיה הרכז הטבעי היחיד שיעמוד לרשותה של מכבי תל אביב. זה כלל לא מבטיח לו שהוא ישחק, אבל זה כן מעיד על מצב הסגל של הצהובים - לא רק שהוא לא הושלם עד המחזור ה-5 ביורוליג, הוא גם חסר מאוד.
 
לרשות המאמן עודד קטש יעמדו במשחק הזה 11 שחקנים בלבד, מתוכם אלפא קאבה (מחליפו הזמני של וויינן גבריאל), שכמעט לא משחק, וויל ריימן בעונתו הראשונה ביורוליג וכאמור מאייר הצעיר. חוץ מהם יהיה בסגל סייבן לי, הרכש החדש שלא התאמן עם הקבוצה מאז המשחק הקודם כי נשאר בבלגרד. כל זה קורה כשממול תעמוד קבוצה בכושר מצוין עם אולם מלא.
 
המצב הבעייתי הזה הוא תולדה של חוסר מזל (הפציעות והעזיה של ג'ורדן לויד בגלל המצב הביטחוני) ושל תגובות איטיות מדי של מכבי בהחתמת שחקנים. זה התחיל בקיץ ונמשך אל תוך העונה. "לא נוכל להחזיק ככה הרבה זמן", אמר השבוע קטש, והוא צודק. הפתיחה הסבירה ביורוליג (מאזן 2:2) עלולה להתנפץ אם הסגל של מכבי לא יתעבה ויתייצב בעתיד הקרוב. זו לא רק כמות החיסורים הגדולה, זה גם העומס המתגבר על אלה שנמצאים. עומס שעלול לגבות מחירים בהמשך.
 
עומר מאייר. אותו בטח שלא נאשים במצב של מכבי תל אביב, צילום: אודי ציטיאט
 
 
גם בתוכניות המקוריות שהיו בקיץ, מכבי היתה אמורה להיות קבוצה עם סגל קצר יחסית לעומת מה שקורה היום ביורוליג. העניין הוא שגם לתוכניות המקוריות מכבי לא הצליחה להגיע, כי יש דברים שאי אפשר לשלוט עליהם. עוד לפני פתיחת העונה גבריאל ועדיין לא חזר לשחק. מיד עם פתיחת העונה נפצע גם רוקאס יוקובאיטיס, והשבוע הצטרף לרשימה תמיר בלאט, דווקא אחרי שפתח את העונה בצורה אדירה. הוא ייעדר כחודש. 
 
עם זאת, יש דברים שכן אפשר לשלוט בהם, וכאמור נראה שזמן התגובה של המועדון איטי מדי. שבועות חלפו מאז שהתברר שדרל מייקון לא כשיר, עד להחתמת המחליף סייבן לי. היה ידוע שג'ורדן לויד עוזב שבועיים מראש, ועדיין לא הוחתם לו מחליף.
 
לשם השוואה: מונאקו, שאיבדה בגלל פציעות את ניק קלאת׳יס, ואת פורקאן קורקמאז, החתימה מייד את ג׳ורדן לויד. כל זה עוד לפני שדיברנו על כך שבתוכניות הקיץ עוד דובר גם על הבאת שחקן בעמדה 3 כמחליף לבונזי קולסון. בינתיים זה בכלל לא קרה. 
 
ג'ורדן לויד. למה מכבי תל אביב חיכתה?, צילום: Credit: AS Monaco Basket
 
 
הטענות על שוק שחקנים קשה, ועל כך שזה מסובך להביא שחקנים בגלל המצב בישראל מייצגות את המציאות, אבל עדיין יש תחושה שעם מה שיש למכבי בידיים, ניתן היה לעשות יותר, ובעיקר יותר מהר. אוהדי הקבוצה מסתכלים על השחקנים שנוחתים בזה אחר זה בהפועל תל אביב ומתקשים להבין את ההבדל.

כך קורה מצב שמכבי תעלה לפרקט בקובנה עם מינוס חמישה שחקנים: שלושת הפצועים, המחליף של לויד שעוד לא הגיע והמחליף של קולסון שלא ברור אם הוא בכלל בתכנון.

אל זה מצטרף המצב של סייבן לי. השחקן החדש ששיחק פעמיים עד כה מחזיק בסעיף שמתיר לו לא לחזור עם הקבוצה לארץ למשחקי הליגה בגלל המצב בישראל. איך בדיוק יהיה אפשרי לשלב אותו בקבוצה בשלט רחוק. "לא נתקלתי במצב כזה", אמר קטש, והוסיף שזה "על גבול הבלתי אפשרי" לשלב אותו בקבוצה בצורה הזו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

קטש מדבר על תוספת של עוד שני שחקנים מעבר לחזרת הפצועים (מתנהל מו״מ עם הגארד הרוקי בוגי אליס). צריך לשם לב לראיונות של מאמן מכבי תל אביב. אלו לא דברים שקורים כל יום במועדון הזה. הוא בפירוש מדבר עם ההנהלה שלו דרך התקשורת ומסביר להם כמה המצב קשה. הוא פשוט קורא לעזרה וללא היסוס מניח את כל בעיות הקבוצה על השולחן ואפילו מזהיר מפני התמשכות המצב הזה. הוא יודע טוב מאוד שלא חשוב מה יהיו התנאים, הכישלון בסוף ייפול עליו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר