קלע מוכשר, חבר טוב וחולם להגיע ליורוליג: הדברים שיביא אנטוניו בלייקני להפועל תל אביב

הגארד, שיחזק את הסגל של סטפנוס דדאס הוא כלי התקפי אדיר, שגם יודע ליצר מצבים לחברים שלו • אחרי 75 משחקים ב-NBA ושנתיים בסין, הוא שואף להגיע עם המועדון האדום למפעל הבכיר באירופה • דניאל רביץ המנהל המקצועי של הפועל ב"ש, במדיה שיחק תקופה קצרה בטוח: "הוא שחקן גדול"

בלייקני בימים ב-NBA. כישרון גדול. צילום: Getty Images

עם שחקנה הטרי של הפועל תל אביב – אנטוניו בלייקני - עשינו היכרות קצרה ב-2022 כששיחק בהפועל ב"ש וכעת הגארד המוכשר חוזר לליגת העל. הפועל, שביצעה הקיץ מסע רכש מדהים לא עוצרת ולמרות שהקבוצה מצליחה ונראית טוב בשבועיים האחרונים, היא לא מפסיקה לבצע מהלכים כדי לשפר את הקבוצה. ועדיין, ייתכן שבלייקני שהוא השחקן ה-11 שמצטרף העונה למועדון האדום, לא יהיה האחרון.

הפועל ת"א עם סגל עמוק ונוצץ זיהתה בעיה בקליעה מבחוץ וזו הייתה אחת המטרות בהבאת בלייקני שמביא איתו קליעה שקרובה ל-40 אחוז לשלוש לאורך הקריירה. מעל הכל מדובר בשחקן שיודע לייצר נקודות והרבה - וכוח האש של הפועל ת״א מקבל כאן תוספת כוח רצינית. דדאס והצוות המקצועי הנחיתו סקורר על, שאוהב וצריך את הכדור לתוך קו אחורי עמוס מאוד. השאלה איך הוא ייכנס למערך ועל חשבון מי זה יהיה. ייתכן שהדבר יפגע במרקוס פוסטר שנכנס לכושר, אבל בכל מקרה אחת המטרות העיקריות היא ליצור קו אחורי של פטריק בברלי ושלו.

הקו האחורי של הפועל עשוי לעבור זעזוע גם בעמדת הרכז, כשנועם יעקב קיבל אישור לחפש קבוצה, מעמדו של ג׳ו רגלנד לא ברור וקיימת אפשרות שים מדר יצטרף ובשורה התחתונה? ייתכן ששחקן או שניים מהקו האחורי יעזבו את הקבוצה לאור העומס הרב. בלייקני שחקן שמשחק בעמדה מספר 2, אבל אחד שאוהב את הכדור אצלו. סביר להניח שבסופי שעון או סופי משחקים הוא ייקח על עצמו את הכדורים, לכן השאלה היא איך שחקן ששיחק בשנים האחרונות בקבוצות בהן הכל היה עליו והכדור היה אצלו יסתגל לשחק בקבוצה עם עוד כוכבים.

בלייקני בימיו בב"ש, צילום: מנהלת בליגה בכדורסל

דניאל רביץ המנהל המקצועי של הפועל ב"ש, בה שיחק מאמין שהוא יוכל להשתלב בצורה טובה. ״הוא מבין מה זה שיטה. גם בקולג׳ הוא לא זרק 30 זריקות במשחק. הוא מבין עניין ויכבד את השמות הגדולים שמשחקים איתו״. כמו כן, רביץ חושב שאין אלמנטים אגואיסטיים במשחק שלו למרות הכישרון ההתקפי הגדול ומגדיר אותו ״שחקן קבוצתי״.

נתוני האסיסטים שלו לאורך השנים מספרים בהחלט שהוא גם יודע למסור. ״הוא שחקן גדול. לכל מי שפנה אליי ויפנה אליי אני אמליץ לקחת אותו", מדגיש רביץ. "אני חושב שהדבר שאולי חסר לו זה עוד קצת ניסיון בכדורסל האירופי ובצורת המשחק הזו, אבל אל תשכח שהוא רק בן 28. הוא מהמוכשרים שנחתו כאן. אם הוא יעשה עונת יורוקאפ טובה הוא יגיע לאן שהוא חושב וזה טופ יורוליג״.

בלייקני שיחק בישראל ארבעה משחקים בב"ש בתום עונת 21/22 וסייע לה להישאר בליגה. הממוצעים שלו - 24.5 נקודות למשחק רק ממחישים באיזה סקורר מדובר. שחקן כזה לא מגיע כל יום לקבוצה כמו ב"ש וזה קרה כי רצה לעזוב את קבוצתו בבחריין. ״שילמנו לו אז סכומים שאנחנו לא רגילים לשלם״, מספר רביץ, ״כולם נהנו וזו הייתה חוויה גדולה. מדובר לא רק בשחקן טוב, אלא גם בבחור טוב״.

סטפנוס דדאס. מקבל עוד חיזוק להתקפה, צילום: אלן שיבר

הקריירה של בלייקני נחלקת עד עתה לשני פרקים. הפרק הראשון שבו ניסה להגיע ל-NBA והפרק השני שבו דאג לחשבון הבנק שלו, מה שגרם לו לשחק בשנתיים האחרונות בליגה הסינית. ייתכן שעכשיו מגיע הפרק השלישי שמטרתו הברורה היא להגיע לרמות הגבוהות באירופה.

אחרי שסיים קולג׳ הוא שיחק מספר שנים בארה״ב כשהוא מנסה לקבע את מקומו בליגה הטובה בעולם. זה נגמר ב-75 משחקים בשיקגו, אבל גם בזמן רב בג׳י ליג. בתווך, הייתה לו היתקלות עם החוק בארה״ב אך בסופו של דבר הוא יצא ממנה ללא פגע לאחר שבמאי 2021 הוא נעצר בחשד לארגון שוד. הוא נוקה מן האירוע ולא הועמד לדין ובעונה שלאחר מכן עבר לבחריין ובסיומה הגיע כפי שאמרנו לדרום ישראל. בשנתיים האחרונות הוא היה כאמור בסין. ״כשסיים לשחק אצלנו״ אומר רביץ היו לו הצעות מהיורוליג, אבל הכסף לא סיפק אותו והוא נמשך בחזרה לשוק הסיני. הכסף בסין משך אותו״.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עכשיו הוא פותח פרק חדש כשהמטרה הגדולה מבחינתו היא הגעה לרמות הגבוהות של אירופה. הייתה לגביו התעניינות  מהיורוליג, כשמי שהוזכרו לקלוט אותו היו מונאקו ומכבי תל אביב. בסופו של דבר הוא נוחת ביורוקאפ בהפועל ת״א בתקווה להגיע אולי יחד איתה למפעל הבכיר באירופה. "הוא שחקן מצוין, האחד על אחד שלו בלתי ניתן לעצירה. הוא יכול לעשות סל מתי שהוא רוצה. הוא גם חבר טוב לקבוצה. אין ספק שהוא ראוי לשחק ביורוליג״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר