הטבלה לא משקרת: הדומיננטיות הסטטיסטית של נציגי הישראליות ביורוקאפ

ג'ראד הארפר מוביל את המפעל ב-5 קטגוריות שונות, בעוד שיובל זוסמן ופטריק בברלי חולקים את המקום הראשון בחטיפות • אחרי ארבעה מחזורים מסתמן שהגארד של הפועל ירושלים מכוון לתואר ה-MVP של המפעל, כאשר גם כוכב ה-NBA של הפועל תל אביב נושף בעורפו • כל הנתונים בפנים

יובל זוסמן, ג'ראד הארפר ופטריק בברלי. צילום: .

ארבעה מחזורים ביורוקאפ חלפו, ואנחנו מתחילים לקבל תמונה בהירה בנוגע ליחסי הכוחות במפעל. הפועל תל אביב, שנחשבת למועמדת בכירה לזכות בתואר, סופרת כבר 3 ניצחונות רצופים וממקומת במקום השני בבית A. רק בשקשהיר ממוקמת מעלייה בזכות יחס סלים עדיף. גם הפועל ירושלים יכולה להיות מרוצה ממאזנה וממוקמת במקום השלישי בבית המקביל, כאשר רק ולנסיה ובורק נמצאות מעליה וטרם הפסידו העונה. 

גם השחקנים של הקבוצות הישראליות עושים חיל, והבולט מכולם הוא ג'ראד הארפר. הגארד בן ה-27 מוכיח עד כה שהוא שייך לרמות גבוהות יותר ועדיין היריבים שלו לא מצאו פתרון לזריזות, הכח המתפרץ, האתלטיות והפיזיות. הארפר מוביל כרגע את המפעל בלא פחות מ-5 (!) קטגוריות שונות: נקודות (20.8), סחיטת עבירות (9), מדד (26.2), זריקות עונשין (12.5) וקליעות מהקו (10.8). הוא ממוקם גם במקום השני באסיסטים (7.0) ומספק הצהרת כוונות ברורה בכל הנוגע לשאיפות שלו לזכות בתואר ה-MVP של היורוקאפ העונה. 

ג'ארד הארפר. מצטיין בשורות האדומים עד כה, צילום: דני מירון

גם פטריק בברלי מתבלט בקטגוריות הסטטיסטיות. הכוכב בן ה-36 של הפועל תל אביב כבר זכה בתואר ה-MVP של המפעל בעברו (2012) ורוצה להוכיח שכמו יין טוב הוא רק משתבח עם השנים. בשלושת המשחקים האחרונים האדומים מקבלים ממנו את כל מה שפיללו לו בקיץ והוא מוביל כרגע את היורוקאפ בחטיפות (2.5). הוא חולק את המקום הראשון עם יובל זוסמן. בנוסף, הוא ממוקם במקום השלישי במדד (23) ואם ימשיך להפגין את היכולת שאפיינה אותו לאחרונה, זה רק עניין של זמן עד שיכבוש את הפסגה בקטגורייה זו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ומה עם בן שרף? הישראלי בן ה-18 רושם עד כה ממוצעים מרשימים של 14.5 נקודות (מקום 19 במפעל), 6 אסיסטים (מקום 4 במפעל) ו-14.8 מדד (מקום 22 במפעל). הבולטות שלו בקטגוריות סטטיסטיות מוכיחה כי הוא שייך לרמות הגבוהות ועשויה לשכנע את מקבלי ההחלטות ב-NBA לבחור אותו גבוה מאוד בדראפט הקרוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר