המחזור החמישי ביורוקאפ: המדריך המלא למשחקי השבוע

בן שרף ואולם רוצים להתאושש מתבוסות אחרי מסע משחקים מפרך, אבל ישחקו ביעד הכי מרוחק שהיו יכולים לדמיין • הפועל תל אביב וירושלים מעוניינות להיצמד לצמרות הבתים שלהן ולהאריך את רצף שלושת הניצחונות • כל מה שצריך לדעת לקראת עוד שבוע סוער במפעל

בן שרף, איש וויינראט ונועם דוברת. צילום: אולם, אלון שיבר

עונת 2024/25 ביורוקאפ כבר מזמן יצאה משלב הגישושים ומחר (שלישי) ייצא לדרך המחזור החמישי כאשר בן שרף וקבוצתו אולם ינסו לחזור למסלול כשיפגשו את גראן קנאריה בלאס פלמאס. הגרמנים הפתיעו רבים עם היכולת שלהם בשלושת המחזורים הראשונים בהם שמרו על מאזן מושלם, אבל נדמה שהמסע לארצות הברית בו פגשו את פורטלנד טרייל בלייזרס מעט הוציא אותם מאיזון. במחזור שעבר הם הובסו לבשיקטאש ב-33 נקודות הפרש.

הפועל ירושלים והפועל תל אביב יצטרפו לחגיגה של המחזור ביום רביעי, והחל מ-19:00 האולפן המקדים של "ישראל היום" בהשתתפותם של יואב לימור, שי האוזמן, אבי סגל ועידו קוז'יקרו, יעשה סדר ויכין אותנו לקראת כל מה שעומד בפני הנציגות הישראליות שלנו במפעל.  

יואב לימור, אור קורנליוס ונועם יעקב, צילום: צילום מסך

הפועל ירושלים תצא לדרך ראשונה כאשר "תארח" בסמוקוב את קלוז' הרומנית ב-19:30. הקבוצה של יונתן אלון רוצה להמשיך את רצף שלושת הניצחונות שלה כדי להתקרב לצמרת בית B ולקרוא תיגר על ולנסיה ובורק הנמצאות כרגע במקומות המובילים ישירות לרבע הגמר. כזכור, במחזור שעבר הירושלמים ניצחו 68:78 את אריס סלוניקי

הפועל תל אביב רוצה גם להאריך את רצף הניצחונות שלה והמקום הראשון בבית נמצא בהישג יד. בשעה 21:00 האדומים יתארחו בטרנטו, שלא אמורה להוות מכשול עבור קבוצת הכוכבים של סטפנוס דדאס שהידקה בשבועות האחרונים חגורות והמריאה מעלה לאחר פתיחת עונה מאכזבת. במחזור שעבר פטריק בברלי וחבריו סיפקו הצהרת כוונות וניצחו 66:79 את גראן קנאריה. כידוע, כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".

פטריק בברלי. קיבל מנוחה במשחק הליגה האחרון, צילום: אודי ציטיאט

רוצים להתכונן לצפייה במשחק ולא בטוחים איך? למדריך הכתוב לחץ כאן

יום שלישי

22:00: גראן קנאריה (1:3) - אולם (1:3) 

בית A

25,000 קילומטרים ב-16 ימים. זה המרחק שבן שרף וחבריו עשו בשבועות האחרונים בחסות הטיסה הטרנס אטלנטית לפורטלנד. כאמור, ככל הנראה טיסות אלה לא בהכרח הועילו לקבוצה ואף פגעו בה. אחרי שהגרמנים פתחו עם מאזן מושלם של 0:6 בכל המסגרות מגדל הקלפים החל לקרוס - ייתכן שבחסות העייפות המצטברת. תחילה אולם עפה מהגביע הגרמני בעקבות שלשה עם הבאזר מול באמברג, לאחר מכן ספגה תבוסה 107:74 מול בשיקטאש ביורוקאפ, ואז התפרקה מול אולדנבורג בליגה. בתווך גם הספיקה לשחק משחק ראווה נגד פורטלנד בו יצאה מעט מעודדת כאשר הפסידה "רק" 111:100 לקבוצה של דני אבדיה.

אם לא די בכך, השבוע הם ישחקו בלאס פלמאס - היעד הרחוק ביותר שהיא הייתה יכולה לדמיין עליו ביורוקאפ, כאשר יתארחו למפגש מול גראן קנאריה. את הישראלי בן ה-18 עובדות אלו לא מעניינות. הוא מוביל עד כה את הקבוצה ביורוקאפ באסיסטים (6.0) וממוקם במקום השני בנקודות (14.5) ומדד (14.8). במשחק האחרון במפעל נגד בשיקטאש הוא היה מנקודות האור הבודדות בקבוצה כאשר קלע 16 נקודות ומסר 5 אסיסטים. אגב, גם העונה של הספרדים קיבלה תפנית בשבוע שעבר לאחר שרשמה הפסדים ראשונים בליגה וביורוקאפ, אבל בשבת האחרונה הם התאוששו עם ניצחון 67:80 ביתי על בילבאו.

בן שרף מול סקוט הנדרסון. מסתמן שהמסע לארצות הברית פגע באולם, צילום: AP

יום רביעי 

19:30: הפועל ירושלים (1:3) - קלוז' (3:1)

בית B

לא פחות מ-6 שחקנים של קלוז' כבר שיחקו בישראל, מה שוודאי הופך אותה לקבוצה הכי "ישראלית" במפעל. הקבוצה מהבירה תפגוש שני אקסים מעידן אלכסנדר דז'יקיץ' - מארקס מיירס וזאק הנקינס, שזכה בתואר ה-MVP של הליגה בשנת 2023. מלבדם, גם פטריק ריצ'ארד (אקס מכבי ראשון לציון), קווין הארווי (אקס הפועל חולון), די.ג'יי סילי (אקס מכבי תל אביב) ודשון סטיבנס (אקס הפועל תל אביב ומכבי ראשון לציון) שיחקו בארץ הקודש. 

למעשה, קלוז' מציגה את אחד הסגלים המרשימים במפעל ומעטרים אותו לא פחות מ-11 (!) זרים. כידוע, הכדורסל הרומני לא מתאדר בכוכבים מקומיים, וקברניטי המועדון מבינים שעל מנת להצליח בזירה האירופית הם צריכים למלא את השורות בזרים. לאור לוח משחקים די קשה בתחילת העונה שכלל מפגשים עם ולנסיה, צ'דביטה ובורק, הקבוצה חיפשה ניצחון ראשון עד השבוע שעבר, וכשפגשה את המבורג האומללה היא לא ריחמה וקבעה 67:103 מהדהד. מנגד, הירושלמים ממוקמים כרגע במקום השלישי בבית ויקוו לשמר את כוחם בצמרת בית B.

ג'ארד הארפר. מצטיין בשורות האדומים עד כה, צילום: דני מירון

21:00: טרנטו (3:1) - הפועל תל אביב (1:3)

בית A

רוח טובה נושבת לאחורנה בצד האדום של תל אביב. הקבוצה של דדאס, שלא הרשימה במחזורים הראשונים, הייתה זקוקה למשחק גדול בארנה על מנת לשנות את הלך הרוח סביב המועדון. אז נכון, עדיין קיים אי שקט סביב סגל השחקנים, ומעמדם של נועם יעקב, ג'ו רגלנד ובן בנטיל מוטל בספק, בעוד שים מדר מועמד להצטרף, אבל טרנטו אמורה להיות הקבוצה שתעזור לאדומים להעניק ביטחון לשחקנים שמעט פחות מרוצים מהקרדיט שקיבלו עד כה ממאמנם.

הקבוצה מאיטליה לא אמורה להקשות על קבוצת הכוכבים שבנה עופר ינאי, ובשבוע שעבר הובסה ב-40 נקודות הפרש לבשקשהיר. עם זאת בליגה המקומית היא עדיין מושלמת והציגה יכולת מפתיעה בחלק מהמשחקים, כך שה"טיול" בצפון איטליה עלול להשתבש. שני שחקנים שצריכים לשים לב אליהם הם ג'ורדן פורד ואנתוני לאמב, המהווים ספקי הנקודות המרכזיים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'ורדן פורד. אסור לאפשר לו להתחמם, צילום: יורוקאפ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר