יובל זוסמן, איש וויינרט ומרכוס פוסטר. צילום: ללא

דירוג העוצמה של היורוקאפ, מחזור 4

אולם ובן שרף חזרו למקומם הטבעי, הנציגות הישראליות שיפרו עמדות ובורק הוכיחה שגם העונה היא טוענת לכתר • כמדי שבוע נפרסם כאן ב"ישראל היום" את מדד הכח המעודכן של המפעל • אל תחמיצו

[object Object]

עונת 2023/24 של היורוקאפ נמצאת בעיצומה וכבר ניתן להבחין בפערי הכוחות בין הקבוצות. כאן ב"ישראל היום" החלטנו לעשות לכם סדר וכמדי שבוע נפרסם את דירוג העוצמה המעודכן, שמתבסס על היכולות של המועדונים ביורוקאפ והמסגרות המקומיות. כידוע, כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".  

צפו בכל המהלכים של בן שרף נגד בשיקטאש

20. המבורג (4:0, 0% הצלחה)


הדירוג בשבוע שעבר: 20 (ללא שינוי)

החולשה של הקבוצה הגרמנית זועקת לכל עבר והיא פשוט לא ראויה למפעל. השבוע קלוז' כלתה עליה את זעמה והביסה אותה 67:103. עד כה המבורג הפסידה בהפרש ממוצע של 24.5 נקודות והיא בכלל לא מצליחה להקשות על יריבותיה. היחידה ש"התקשתה" מולה היא הפועל ירושלים שניצחה אותה 74:89 במחזור השלישי.

19. לייטקאבליס (4:0, 0% הצלחה)


הדירוג בשבוע שעבר: 19 (2-)

הקבוצה הליטאית המאכזבת עדיין מחפשת את ניצחון הבכורה העונה. השבוע היא לא הייתה רחוקה כאשר הפסידה 76:72 לצ'דביטה לובליאנה, אך בהתחשב בסגל השחקנים האפור שלה מסתמן כי עוד תצטרך לעבוד קשה כדי להיחלץ מתחתית הדירוג.

18. טרפל סופוט (4:0, 0% הצלחה)


הדירוג בשבוע שעבר: 18 (1+)

אלופת פולין גם עדיין מחפשת ניצחון ראשון העונה, אבל ייאמר לזכותה שרוב משחקיה היו צמודים והתאפיינו בקריסה במאני טיים. השבוע בודצ'נוסט הייתה גדולה עליה וניצחה אותה 83:92. ז'אן טבק וחניכיו יקוו לעצור את המפולת בשבוע הבא נגד וולבס וילנה.

ז'אן טבק בקדנציה במכבי. כיום מאמן את סופוט, צילום: אודי ציטיאט

17. טרנטו (3:1, 25% הצלחה)


הדירוג בשבוע שעבר: 15 (2-)

אחרי שטענו בשבוע שעבר שיש רוח חיובית מצפון איטליה, הקבוצה מהסרייה א התפרקה מול בשקשהיר והובסה 110:70. טרנטו אמנם מרשימה בליגה המקומית ועדיין עם מאזן מושלם, אבל ביורוקאפ היא כבר הרגילה אותנו בשנים האחרונות שלא מדובר בטוענת לכתר.

16. אריס סולוניקי (3:1, 25% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 13 (3-)

נחשפנו מקרוב לחולשתה של הקבוצה היוונית בהפסד 78:68 להפועל ירושלים. היא אמנם ירדה להפסקה בין הרבע השלישי לרביעי ביתרון, אבל לאו דווקא בגלל יכולת גדולה שלה. היעדר הכישרון בקבוצה הזו זועק לשמיים ויש דברים שגם אווירה ביתית חמימה לא יכולה לכפר עליהם.

ג'רמי מורגן. ירושלים התעורה רק ברבע האחרון נגד אריס, צילום: הפועל ירושלים

15. ונציה (3:1, 25% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 11 (5-)

נבן ספאחיה בצרות. הקבוצה שלו סופרת כבר 6 הפסדים רצופים בכל המסגרות, וגם לו"ז המשחקים הקשה לא מאיר לה פנים. על פניו סגל השחקנים המרשים של הקבוצה האיטלקית אמור להציב אותה במחוזות אחרים, אך ייתכן שיידרש זעזוע כדי לשנות את התמונה. אקסבייר מנפורד וטיילר אניס כבר מתגעגעים להפועל תל אביב?

14. וולבס (3:1, 25% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 18 (4+)

הקבוצה מווילנה התפוצצה בספרד והפתיעה את חובנטוד בדאלונה כאשר הביסה אותה 63:86. אחרי פתיחת עונה מאכזבת למדי, ודאי לנוכח סגל השחקנים המרשים שכולל שמות מוכרים כמו אנדרו אנרוז, ג'פרי טיילור ואנתוני קוואן, הליטאים הראו סוף סוף עד כמה הכישרון שלהם נפיץ. קוואן הצטיין עם 26 נקודות ו-4 אסיסטים.

13. בודוצ׳נוסט (2:2, 50% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 13 (ללא שינוי)

המונטנגרים נכנסים לקצב וסופרים שני ניצחונות רצופים ביורוקאפ. השבוע הם שמרו על הבית ועמדו במשימה שלהם מול טרפל סופוט החלשה. המבחן הגדול של בודצ'נוסט יהיה מול קבוצות חזקות יותר כאשר כבר בשבוע הבא תעמוד בפני משימה מורכבת כשתפגוש את בשקשהיר.

12. בשיקטאש (2:2, 50% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 16 (4+)

דושאן אלימפייביץ' וחניכיו הוכיחו לנו שהמעטנו בערכם בשבוע שעבר. כבר בליגה המקומית הם סיפקו הצהרת כוונות עם ניצחון על בשקשהיר, וביורוקאפ הנחילו לבן שרף וחבריו באולם את ההפסד הראשון שלהם העונה כאשר התפוצצו מהרגע הראשון כל הדרך לניצחון 74:107 ענק. 

ג'ונה מתיוס. חזר לסגל ועשה את השינוי, צילום: יורוקאפ

11. קלוז' (3:1, 25% הצלחה) 

הדירוג בשבוע שעבר: 12 (1+)

הקבוצה הרומנית פרקה כל עול על המבורג האומללה. אחרי שסבלה מלוח משחקים קשה בתחילת העונה, זאק הנקינס וחבריו ניצלו את המפגש מול הקבוצה החלשה מגרמניה כדי לחגוג ולשלוח מסר. הכישרון בסגל של קלוז' עצום ובשבוע הבא נחשף אליו כאשר יפגשו את הפועל ירושלים.

10. אולם (3:1, 75% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 5 (5-)

בן שרף והקבוצה שלו ירדו לקרקע וחזרו למקומם הטבעי. ככל הנראה הראש שלהם היה כבר בטורקיה, אבל אין שום סיבה מוצדקת ליכולת החלשה שהציגו מול בשקיטאש בתבוסה 107:74. זה היה ההפסד הראשון של אולם העונה ביורוקאפ, אחרי פתיחת עונה שעלתה על כל הציפיות. 

בן שרף. עוד הופעה נהדרת ביורוקאפ, צילום: מתוך X

9. צ'דביטה לובליאנה (1:3, 75% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 10(1+)

הסלובנים שוב הוכיחו שצריך להתייחס אליהם העונה ברצינות. לייטקאבליס לא הייתה מכשול עבורם והם חלפו עליו בקלות יחסית. דווין רובינסון מסתמן כאחד מהשחקנים הטובים במפעל עם 15.2 נקודות בממוצע למשחק. הפועל ירושלים תצטרך לעבוד קשה כדי לסיים מעליהם בטבלה. 

8. חובנטוד בדאלונה  (2:2, 50% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 8 (ללא שינוי)

למען האמת, הדירוג הזה מעט מחמיא לקבוצה הספרדית שהתבזתה השבוע נגד וולבס. מאז הניצחון על הפועל תל אביב בדאלונה לא הרשימה - הפסד לאולם, ניצחון דחוק מול סופוט וכעת תבוסה לעיני הקהל הביתי מול קבוצה שעדיין לא ניצחה העונה. אנטה טומיץ', אדם האנגה ופאו ריבס חייבים להתחיל להכתיב את הטון אם הם רוצים להגיע רחוק השנה.

7. הפועל ירושלים (1:3, 75% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 9 (2+)

 הקבוצה מהבירה לא מרשימה, אבל מנצלת את חולשתן היחסית של יריבותיה בבית כדי לאגור ניצחונות ולצבור בטחון. ג'ראד הארפר מסתמן כבינגו של יונתן אלון, אבל גם ככזה שמערער את היציבות של ספידי סמית'. אם האדומים רוצים להגיע רחוק העונה הם חייבים לשלב את אוסטין וויילי יותר במשחק ההתקפה.

ספידי סמית'. יופ פחות טוב, צילום: הפועל ירושלים

6. גראן קנאריה (1:3, 75% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 3 (3-)

אלופת המפעל מ-2023 לא הרשימה במחזורים הראשונים, אבל ניצחה את כל משחקיה ב-3 נקודות הפרש. השבוע הנוכחי נפתח במפלה במסגרת המקומית כאשר הובסה 79:58 למורסיה. גם ביורוקאפ היא לא הציגה יכולת יוצאת דופן והפסידה 79:66 להפועל תל אביב. בלט יותר מהכל החולשה של הקו הקדמי שלה והאחוזים הנמוכים של הקבוצה ל-2 - 31.7% בלבד.

5. טורק טלקום (0:3, 100% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 6 (1+)

ארדם צ'אן וחניכיו התמודדו השבוע מול אחת מקבוצות הטובות במפעל. בורק הייתה גדולה עליהם, הקשתה על ההתקפה לייצר נקודות והנחילה להם הפסד ראשון העונה במפעל אחרי שגברה 63:67 במשחק שנערך בצרפת. בריאן אנגולה אמור לערוך כבר בשבוע הבא הופעת בכורה ולהוריד את העומס מאקס מכבי ראשון לציון אנתוני בראון, שמוביל את הקבוצה בנקודות (15.0 למשחק).

4. בשקשהיר  (1:3, 75% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 7 (3+)

עוד קבוצה טורקית שלא כדאי לפגוש בשלבים המכריעים. המועדון המזוהה עם השלטון של רג'פ טאיפ ארדואן נהנה מעומק מרשים בסגל השחקנים וטוען לכתר העונה. השבוע בשקשהיר פירקה ב-40 הפרש את טרנטו האומללה ושלחה מסר ברור לכל המפעל.

3. הפועל תל אביב (1:3, 75% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 4 (1+)

קבוצת הכוכבים של סטפנוס דדאס מתחילה להציג את מה שמצופה ממנה. פטריק בברלי מנצח על המקהלה ביד רמה ומוכיח שגם בגיל 36 אפשר להשתטח על הפרקט ולהדביק את כל הקבוצה ברוח ההגנתית. השבוע האדומים סיפקו הצהרת כוונות ברורה נגד גראן קנאריה וגם הצליחו לשלב סוף סוף את ברונו קאבוקלו, שהגיע אחרון לקבוצה ועדיין לא התאקלם באופן מיטבי. 

איש וויינראייט וברונו קאבוקלו. הברזיליאי מתחיל להתאקלם, צילום: הפויל תל אביב

2. בורק  (0:4, 100% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 2 (ללא שינוי)

קבוצת ההגנה הטובה במפעל. אף יריבה לא קלעה נגדה יותר מ-80 נקודות, והיא סופגת 70.5 נקודות בממוצע בלבד. היא ראשונה במפעל במדדים הגנתיים כמו חסימות (4.5) וחטיפות (10.8) למשחק, והוכיחה השבוע מול טורק טלקום שהיא יכולה לעשות קפיצת מדרגה נוספת העונה ולזכות במפעל.

1. ולנסיה (0:4, 100% הצלחה)

הדירוג בשבוע שעבר: 1 (ללא שינוי)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הפייבוריטית המובהקת לזכייה במפעל. אחרי שעשתה זאת 4 פעמים בעבר, הקבוצה מספרד לא מעוניינת שאף אחת תפריע לה לחזור ליורוליג בעונה הבאה. השבוע גם ונציה למדה על הכוונות הברורות שלה כאשר הובסה ב-22 הפרש, ובמחזור הבא טורק טלקום תנסה לעצור את הדהירה שלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו